Základem systémuReDat je ReDat 3 Záznamová jednotka.Zákazníci, mezi které patří například energetické společnosti nebo záchranné služby, na tomto zařízení určeném pro záznamy hovorů oceňují zejména spolehlivost, přehlednost, přizpůsobitelnost a šíři funkcí.
Záznamovou jednotku ReDat 3 si můžeme představit jako univerzální zařízení, které umožňuje záznam a archivaci hovorů, které mohou být i kriticky důležité. Jednotka je důmyslnou kombinací speciálně sestaveného hardwaru, který je přizpůsoben bezchybné spolupráci s realtime operačním systémem QNX, a softwaru. Ten pracuje jako nástavba operačního systému.
Funkce a možnosti
Digitální zařízení ReDat 3 umožňuje záznam a archivaci hlasové a datové komunikace vedené po telefonních linkách, radiových sítích a sítích IP telefonie. Dále může jednotka zaznamenávat video z PC screenů. Záznam jednotlivých druhů signálů je vázán na hardwarový a softwarový modul, případně pouze na softwarový modul (např. VoIP, screeny...). Protože architektura ReDat 3 umožňuje použití více typů modulů současně, je možné v jednom zařízení integrovat záznam více typů signálů a signalizací.
Vztah k ostatním produktům ReDat
Záznamová jednotka je určena pro profesionální implementace a u rozsáhlejších projektů tvoří jejich jádro, může však pracovat i sama o sobě. Přidanou hodnotu k jednotce představuje Aplikační server. Oproti Soft Phone a Soft VoIP Recorderům znamená ReDat 3 Záznamová jednotka robustnější řešení. Recordery lze zjednodušeně charakterizovat jako její prostší softwarové verze, které ideálně poslouží při menším rozsahu záznamů či při menší důležitosti nahrávaných hovorů.
Výhody ReDat 3
- kompatibilita s nejrozšířenějšími telekomunikačními systémy
- komplexnost řešení kombinující VoIP i klasické telekomunikační systémy, radiové sítě, obrazovky počítačů
- široké možnosti integrace s nejrůznějšími CTI servery, informačními systémy a dalšími uživatelskými aplikacemi
- vícejazyčná podpora
- vysoká úroveň zabezpečení zaznamenaných dat (proprietální formáty, kryptování)
- možnost řešení s redundancí na různých úrovních řešení
- propracované uživatelské rozhraní
- možnosti flexibilních individuálních úprav
- velká variabilita provedení HW (komerční, průmyslové, ..)
- možnost vzdáleného přístupu nebo monitoringu
- propracovaný archivační management
Princip zařízení
Zařízení je založeno na principu osobního počítače PC s instalovaným jádrem operačního systému reálného času QNX a aplikačním programovým vybavením. K dispozici je několik provedení od zařízení založených na bázi komerčních PC až po mnohaslotové průmyslové sestavy s redundantními prvky.
Záznam dat
- analogová a digitální telefonie
- IP telefonie
- záznam obrazovek PC pracovišť agentů
- sériové linky a datové toky
Práce s daty
- zobrazení seznamu záznamů v databázovém režimu, možnost filtrování
- reprodukce záznamů a „živý příposlech“
- lokální přístup nebo dálkový po LAN prostřednictvím SW LAN klienta
Technické využití
- záznam hlasu i obrazovek PC v jednom zařízení
- záznam až 1000 telefonních, resp. VoIP kanálů
- až 256 hlasových kanálů současně
- až 128 poboček, 32 E1 trunků
- doplňkové informace z CTI a CDR portů
- záznam zlomyslného a výhružného volání
- ovládání nahrávání z telefonu
- redundantní řešení typu RAID
- analogové telefony, radiostanice, mikrofony
- ISDN, digitální pobočky, 2Mbit trunky
- DECT, TETRA, GSM-R
- záznam pasivním i konferenčním způsobem
- VoIP na straně poboček i trunků
- H.323, SIP, MGCP protokoly
- obrazovky synchronně se záznamem hlasu