Zásadní milník: Logitech dodal již 500 miliónů myší

Denní objem produkce tohoto výrobce počítačových myší je 270.000 kusů

Společnost Logitech (NASDAQ: LOGI) (švýcarská burza: LOGN) oznámila, že dodala svou 500 milióntou myš. Společnost Logitech, která svou první myš expedovala v roce 1982, pomohla tomu, aby se myš v stala jedním z nejrozšířenějších a všudypřítomných technologických zařízení současné doby, které se neustále vyvíjí a dostává stále zajímavější design. Díky tomu se snadněji používá, je výkonnější a osobnější. Společnost IDC odhaduje, že z 900 miliónů stolních osobních počítačů, jež byly expedovány od roku 1982, byla myš Logitech dodána s 55 procenty z jejich celkového počtu.

„Při oslavě půl miliardového milníku – což je číslo, které je obtížné si představit – jsme byli ohromeni, jaký vliv toto malé, zdánlivě nevýznamné zařízení mělo na naše životy,“ řekl Guerrino De Luca, prezident a CEO společnosti Logitech. „Rovněž jsme si vědomi, že ať již je samo zařízení malé, představuje léta konstrukčních vizí a inovací spolu s tvrdou prací lidí v našich výrobních závodech, které každý den chrlí obrovské množství produktů. Tento milník současně vypovídá o silném partnerství, kterému se těšíme s našimi dodavateli a zákazníky po celém světě.“

Mezi množství inovací myší, které společnost Logitech představila svým zákazníkům, patří oceňovaný design, optické sledování pohybu s vysokým rozlišením, bezdrátová technologie Fast RF™ a software, který optimalizuje výkon myši a umocňuje pocit uživatele při práci s myší. V současné době společnost Logitech vyrábí průměrně 270.000 myší denně a 6 miliónů měsíčně. Pokud by se myši položily za sebe do řady, 500 miliónů by přesáhlo 62.000 kilometrů a mohly by více než jednou a půlkrát obtočit zeměkouli. Můžeme se na to podívat i jinak – objem 500 miliónů myší se rovná přibližně 170 miliónům litrů, což by stačilo na naplnění 48 olympijských plaveckých bazénů.

Společnost Logitech ze začátku prodávala své myši jako výrobce originálních zařízení (OEM) pro výrobce počítačových systémů a svou první myš pro maloobchodní prodej představila v roce 1985. Díky kombinaci silných OEM prodejů a maloobchodního úspěchu Logitech dosáhl hranice 100 miliónů myší v roce 1996. Poté trvalo již pouze sedm let k dosažení milníku 500 miliónů.

„Trh pro počítačové myši vyrůstal souběžně s tím, jak se počítače postupně stávaly součástí našeho každodenního života,“ uvedl Roger Kay, viceprezident klientského výzkumu společnosti IDC. „Dnes má většina velkých podniků a asi 15 procent domácností po celém světe nejméně jeden počítač. V současné době není neobvyklé, že uživatelé obnovují své periférie, aby ze svých stávajících počítačů dostali více.“

Na základě úspěchu obchodních aktivit v oblasti počítačových myší společnost Logitech během posledních deseti let dramaticky rozšířila své produktové řady. V současné době Logitech prodává myši, webové kamery, multimediální reproduktory, náhlavní soupravy pro mobilní telefony a PC, herní periférie pro konzole a PC a digitální pera. Ve fiskálním roce 2003, který skončil 31. března, společnost Logitech překonala hranici ročních příjmů 1,1 miliardy USD, prodala přes 43 miliónů produktů se značkou Logitech a představila 91 nových produktů.

„Stejně jako se rozbujely způsoby, kterými lidé komunikují s digitálním světem, naše technologie se rozšířily daleko za naše kořeny jako výrobce myší,“ řekl David Henry, senior viceprezident společnosti Logitech pro ovládací zařízení. „Náš byznys jsme založili na zdokonalování vašich styčných bodů s digitálním světem, ať jste již u pracovního stolu, v obývacím pokoji nebo na cestách. Ale přes veškeré technologické inovace v oblasti osobních počítačů, myš stále zůstává středem práce s počítačem a v mnoha ohledech se stala jejich symbolem.“

Myš je rovněž zařízením, jež se do našich životů nejvíce proniklo. Nedávný průzkum 1.000 uživatelů Internetu, provedený pro Logitech společností Greenfield Online, zjistil, že 63 procent respondentů stráví více času držením myši než jakéhokoli jiného objektu, který běžně berou do ruky, včetně mobilních telefonů, dálkových ovladačů, volantu, PDA – nebo svých partnerů. Tento průzkum dále zjistil, že 26 procent respondentů vnímá myš jako nejdůležitější zařízení při jejich práci s počítačem, myš byla na druhém místě za monitorem (který uvedlo 51 procent dotázaných).

# # #

Veškeré ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků.

Více informací o společnosti Logitech a jejích produktech viz webové stránky společnosti na adrese: www.logitech.com.

 

Váš názor Další článek: Computex: Počítačové perifie ztrácí svoji uniformitu

Témata článku: , , , ,