Xerox slaví 10 let na trhu v České Republice

S výrobky značky Xerox se v naší zemi setkáváme už 40 let
Xerox slaví 10 let na trhu v České Republice

Praha, 29. dubna 2003 – V letošním roce slaví společnost Xerox desáté výročí založení pobočky v České republice. Se stroji značky Xerox se český zákazník setkává již ale téměř 40 let.

 

 

Reprezentační prodejna strojů Rank Xerox byla otevřena ve Štěpánské ulici v Praze už v roce 1969. Jejich prodejem se tehdy zabýval národní podnik Kancelářské stroje. Obchodní zastoupení Rank Xerox bylo otevřeno krátce po změně politického uspořádání naší země - v roce 1990. Od roku 1993 má Xerox v České republice (zpočátku ještě v Československu) plnohodnotnou pobočku., která již na konci roku 1993 dosahuje ročního obratu 25.794.000 Kč (z toho služby 4.558.000 Kč) s průměrným počtem 12 zaměstnanců. Za 10 let svého působení dokázala společnost svůj obrat znásobit více než pětadvacetkrát a zefektivnit své procesy natolik, že počet zaměstnanců vzrost  pouze osmkrát.

 

"Jsem velice ráda, že poslední dva roky mohu vést tak úspěšnou pobočku jako je ta v České republice. Xerox Czech Republic za své desetileté působení přinesl na trh mnoho nových technologií a usnadnil mnoha společnostem každodenní práci v kanceláři. O našem úspěchu svědčí i to, že se posledních pět let Xerox nepřetržitě umísťuje v žebříčku Top 100 podniků v ČR," říká Filiz Mit, generální ředitelka Xerox Czech Republic.

 


Historie značky Xerox na trhu v ČR:

 

1964 - PZO KOVO začala dovážet stroje Xerox. Majitel kopírovacího stroje potřeboval nezbytné povolení ministerstva vnitra, a proto se klientela sestávala téměř výhradně z orgánů státní správy a centrální administrativy.

 

1969 – ve Štěpánské ulici v Praze je otevřena reprezentační kancelář divize Rank Xerox národního podniku Kancelářské stroje. S ohledem na politickou situaci byl až do roku 1989 dovoz a prodej kopírovacích strojů velmi omezen a striktně kontrolován.

 

1990 – vzniká obchodní zastoupení firmy Rank Xerox v České republice. Firma začíná budovat partnerskou prodejní síť s důrazem na pokrytí Prahy, kde byl v té době provozován největší počet zařízení značky Xerox. Převážnou část prodeje tvoří především kopírky, faxy a psací stroje.

 

1993 – obchodní zastoupení firmy Rank Xerox se etabluje jako společnost Rank Xerox Czechoslovakia s.r.o, která se stává plnohodnotnou pobočkou firmy Rank Xerox. Společnost dosahuje ročního obratu 25.794.000 Kč (z toho služby 4.558.000 Kč) s průměrným počtem zaměstnanců 12.

 

1994 – název obchodní společnosti se mění na Rank Xerox Czech Republic. Dochází k významnému posílení přímého obchodního vlivu firmy v České republice, mj. i odkoupením dvou největších partnerů společností (Raxer & Xertec).

Firma rozvíjí strategii přímých obchodních vztahů s největšími podniky a institucemi prostřednictvím specializovaných obchodníků. Zákazníci z řad podniků střední velikosti jsou obsluhovány oddělením Telesales.

Rank Xerox Czech Republic rozšiřuje síť obchodních partnerů – dealerů do celé ČR. Obrat firmy v roce 1994 dosahuje 134.625.000 Kč (z toho služby 37.563.000 Kč); počet zaměstnanců 56.

 

1996 – Rank Xerox v České republice následuje celosvětovou strategii reorganizace a rozvoje firmy. Nová divize Channels začíná distribuovat malé č/b a barevné stolní tiskárny, faxy, multifunkční zařízení a inkjetové tiskárny. Za tímto účelem navazuje Xerox vztah s největšími distributory tiskáren v ČR.

Jako první v České republice uvádí Xerox na trh digitální kopírovací a později multifunkční stroje.

 

1997 – nadnárodní firma Rank Xerox se mění ve firmu Xerox odkupem všech akcií. Z české pobočky se stává Xerox Czech Republic s.r.o. Současně vzniká divize XBS (Xerox Business Services), která začíná aktivně nabízet dodavatelské služby (outsourcing) v oblasti pořízení, úpravy, distribuce a archivace dokumentů. Tento typ služeb se začíná velmi rychle rozvíjet. Firma Xerox se poprvé umisťuje v anketě TOP 100 nejvýznamnějších podniků v ČR. V marketingové strategii se začíná prosazovat odvětvová specializace - zejména u největších klíčových zákazníků.

 

2000 – nová divize Supplies nabízí běžná a specializovaná media pro kopírování a tisk, jakož i tonerové náplně pro zařízení Xerox. V tomto roce vzniká síť koncesionářů – partnerů společnosti Xerox, kteří se zaměřují pouze na prodej strojů této značky.

Na konci roku má Xerox Czech Republic 99 zaměstnanců a obrat 583 155 000 Kč.

 

2001 – Firma Xerox celosvětově mění strategii prodeje. Nadále pokračuje v přímém prodeji velkých tiskových a publikačních systémů i v nabídce divize Xerox Business Services, ale prodej strojů pro kopírování a tisk v kancelářském prostředí začíná realizovat zejména prostřednictvím partnerů. Výjimkou nejsou v tomto směru ani největší klíčoví zákazníci.

Jako první firma mezi dodavateli kancelářských systémů začíná Xerox distribuovat také střední a vysokokapacitní multifunkční stroje (černobílé i barevné) prostřednictvím distributorů, kteří dosud dodávali pouze desk top tiskárny.

Xerox přestává nabízet malá inkjetová zařízení pro SOHO (Small Offices and Home Offices) a soustřeďuje se plně na zařízení s vyšším výkonem. Xerox začíná masivně rozšiřovat síť partnerů VAR (Value Added Reseller), kteří dodávají vlastní řešení pro komplexní správu dokumentů a v návazných oblastech.

V roce 2001 měl Xerox Czech Republic 107 zaměstnanců a vykázal obrat 669 379 000 Kč.

 

2002 – Xerox dokončuje změnu obchodního modelu pro kancelářské prostředí s důrazem na prodej prostřednictvím partnerů a na centrální marketingovou podporu (synergie s ostatními evropskými státy), s maximálním využitím distribučních firem v České republice.

Xerox začíná úzce spolupracovat s VARy při dodávkách řešení pro oblast TOP a SMB zákazníků. Xerox CR se popáté v řadě umísťuje v anketě TOP 100 podniků v ČR.

Obrat v roce 2002 byl 672 778 000 Kč při počtu zaměstnanců 98.

 

 


 

Xerox Czech Republic prodává na našem trhu publikační tiskové systémy, černobílé a plnobarevné multifunkční kopírovací stroje, tiskárny, faxy, velkoformátové kopírovací stroje a tiskárny, stejně jako software pro document management. Ke všem strojům dodává Xerox i spotřební materiál a poskytuje kompletní servis a údržbu. Do nabídky firmy rovněž patří celá škála služeb od pronájmu strojů až po sofistikovaný outsourcing. Outsourcingu se věnuje celá samostatná divize XBS (Xerox Business Services). Letos oslaví česká pobočka společnosti Xerox 10 let oficiální přítomnosti na našem trhu.

 

Xerox Europe, která je evropským zastoupením 6. největší světové společnosti zabývající se informačními technologiemi Xerox Corporation nabízí na celém území Evropy výrobky, řešení a služby značky Xerox. Posláním společnosti Xerox je nabízet zákazníkům uživatelsky jednoduchá řešení která spojují svět papírových a digitálních dokumentů a prostřednictvím sdílení poznatků zvyšují produktivitu podnikání.

 

 

Více informací o firmě Xerox naleznete na adrese www.xerox.cz.

Kontakt s médii:

Veronika Hrdličková, Xerox CR, 227 036 420,
E-mail: veronika.hrdlickova@cze.xerox.com

Ing. Martin Felix, Account Manager pro Xerox, Axicom s.r.o., tel. 602 578 181
E-mail: mfelix@axicom.cz

 

 

POZNÁMKA PRO REDAKTORY: Xerox®, The Document Company® a digitální X® jsou obchodní značky XEROX CORPORATION.

 

Váš názor Další článek: Internet Explorer se dá velmi jednoduše shodit

Témata článku: Felix, Československo, Psací stroje, Stroj, Xerox, Česká tisková kancelář, Line, Tiskárny multifunkční, Czech Republic


Určitě si přečtěte

Nové iPhony, hodinky a další novinky Applu: Zase bude za co utrácet

Nové iPhony, hodinky a další novinky Applu: Zase bude za co utrácet

Dnes proběhla další velká prezentační akce Applu, na které došlo k odhalení nových iPhonů a dalších novinek. Událost jsme sledovali online, a tak se můžete podívat na chronologický zápis těch nejdůležitějších informací.

David Polesný | 136

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

** Šifrovaný web je dnes už samozřejmost ** Jeden díl skládačky ale ještě chybí – DNS ** Firefox už začal a teď se na šifrované DNS chystá i Chrome

Jakub Čížek | 96

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

** Společně s operačním systémem se spouští řada aplikací a služeb ** Mohou mít negativní dopad na celkovou dobu startu Windows ** Jak získat kontrolu nad automaticky spouštěnými programy?

Karel Kilián | 57

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

** Je sice z Aliexpressu, ale funguje ** Můžete ji ovládat hlasem přes Amazon Echo nebo Google Home ** Za tři stovky zautomatizuje menší 230V spotřebič

Jakub Čížek | 109

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

** Máme tu další českou phishingovou vlnu ** Podle průzkumů máme stále problém s kybernetickou gramotností ** Nebezpečím jsou děti, které opouštějí rodiče

Jakub Čížek | 34


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky