World Online hledá pravdivé údaje

11. září 2000
Canon DM-XM 1 - Technické parametry
World Online hledá pravdivé údaje o využívání služeb jednotlivých ISP v České republice.
Praha, 7. září 2000 -- Brzy mohou být i v České republice k dispozici podrobné údaje o využívání Internetu, což poskytne obchodním kruhům i veřejnosti pravdivější a daleko úplnější obrázek o tom, jak je v zemi Internet doopravdy využíván.

Tento průzkum iniciovala společnost World Online, evropský poskytovatel síťových komunikačních služeb, ve spolupráci s českou pobočkou agentury Taylor Nelson Sofres a její interaktivní divizí.

Společnost World Online, která není spokojena s rozsahem a hloubkou dosavadního průzkumu v této oblasti, iniciovala zahájení nového průzkumu s cílem získat komplexní nezávisle ověřené informace o využívání Internetu v České republice. World Online totiž považuje takové údaje za nesmírně důležitý základ k dosažení větší profesionality a zvýšení vlivu českého internetového sektoru, zvláště v očích inzerentů a dalších případných komerčních uživatelů tohoto média.

Proto se společnost World Online, zastoupená svým marketingovým ředitelem Ivan Póčem, dohodla s Martinem Hoškem, ředitelem interaktivní divize agentury Taylor Nelson Sofres, že jí předloží své vlastní záznamy s podrobnými statistickými údaji o objemu a frekvenci využívání Internetu. World Online se nyní obrací na všechny ostatní české ISP (Internet Service Provider) s výzvou poskytnout svoje údaje k vypracování komplexní srovnávací analýzy.

"V našem odvětví pociťujeme výraznou potřebu tohoto typu nezávisle ověřených dat o využívání Internetu, " říká pan Naveed Gill, generální ředitel World Online v České republice. "V užívání Internetu v České republice došlo k výraznémnu nárůstu v průběhu minulých dvanácti měsíců, v obodobí, které bylo svědkem velkých změn v dostupnosti i ceně přístupu k Internetu, včetně zahájení prvního bezplatného přístupu k Internetu, zavedení levnějších telefonních poplatků za spojení on-line a ke konzolidaci některých ISP."

"Ale během tohoto období," dodává pan Gill, "zůstával celkový rozsah průzkumu využívání Internetu v České republice nesmírně omezený a byl většinou i spekulativní. Dosavadní veřejné průzkumy malých náhodných vzorků registrovaných uživatelů jednotlivých ISP nemohly poskytnout přesný a informovaný přehled o tom, jak se Internetu u nás využívá a pomocí kterých přístupových kanálů."

Ke slabinám dosud zveřejňovaných statistických údajů o využívání Internetu patří podle pana Gilla neschopnost přesně změřit a odrážet skutečný způsob využívání Internetu ve srovnání s ostatními médii. "Deník může mít 100,000 čtenářů a jeden televizní pořad 100,000 diváků," říká Naveed Gill a dodává: "Ale parametry sledovanosti těchto sdělovacích prostředků jsou poměrně úzké. Ovšem u Internetu je zjištění celkového počtu uživatelů daného ISP pouhým začátkem účinného měření počtu uživatelů. Někteří se totiž připojí k Internetu jen na několik minut denně, jiní jsou on-line celý den skoro každý den v týdnu. Navíc po zavedení bezplatného přístupu na Internet v loňském roce odešli mnozí uživatelé od svého původního ISP, ale zůstali u něj nadále zaregistrováni jako jeho stálí uživatelé. Proto je termín "aktivní uživatel" mnohem přesnějším měřítkem skutečného stavu na trhu ISP než termín "registrovaný uživatel".

Naveed Gill k tomu dodává: "Podstatou problému je to, že Internet - snad víc než kterýkoli jiný sdělovací prostředek - poskytuje inzerentům a obchodním uživatelům neobyvklou schopnost přesného měření sledovanosti. Firemní webové stránky jsou schopmy zjistit přesný počet "hits" čili návštěv, jakož i jejich dobu trvání. Jednotliví ISP přesně vědí, kolik lidí se připojuje na

Internet prostřednictvím jejich sítí, jak často a jak dlouho zůstanou pokaždé připojeni. Tato schopnost přesně zjišťovat počet uživatelů je nejsilnější stránkou Internetu jako prodejního a marketingového média, jež by se měla využívat tím nejveřejnějším způsobem s cílem získávat Internetu respekt a důvěryhodnost, kterou si zaslouží. I z tohoto důvodu je úloha nezávislého auditora ve sběru a hodnocení dostupných údajů nezastupitelná. Již léta je pro tisk, rozhlasové a televizní vysílání ověřování statistických údajů o sledovanosti běžnou praxí. Nyní je na čase, aby si i společnosti poskytující internetové služby a on-line média ve svém oboru zabezpečily stejnou úroveň přesnosti a transparentnosti.

Ale budou ostatní čeští ISP následovat příkladu společnosti World Online a poskytnou údaje o svých vlastních uživatelích k nezávislému auditu? Naveed Gill doufá, že mnozí tak skutečně učiní. "Věříme, že hlavní aktéři na trhu internetových služeb budou tento průzkum podporovat a zúčastní se ho," říká Gill. "Je zřejmé, že ti, kteří v poslední době uživatele ztrácejí, a ti, jejichž dříve zveřejněná data nebudou nezávislým auditem potvrzena, se mohou na užitečnost průzkumu dívat jinak. Ochota internetových společností zúčastnit se tohoto průzkumu bude pravděpodobně prvním měřítkem toho, které firmy mají na trhu nejlepší postavení.

Váš názor Další článek: Canon DM-XM 1 - Technické parametry

Témata článku: , , , , , , , , , ,