VZDĚLÁVACÍ PROGRAM SPOLEČNOSTI INTEL VYUŽILY JIŽ TŘI MILIONY UČITELŮ VE 36 ZEMÍCH

Program Intel® Vzdělávání pro budoucnost dosáhl významného milníku; po České republice se program rozšiřuje do Jižní Koreje a Nigérie.

PRAHA, 24.11.2005 - Společnost Intel dosáhla významného milníku ve svém celosvětovém úsilí o podporu studentů a učitelů při rozvoji vzdělávacích dovedností  pro 21. století. Do této doby programem Intel® Vzdělávání pro budoucnost úspěšně prošly tři miliony učitelů. Cílem programu profesního rozvoje Intel® Vzdělávání pro budoucnost (Intel® Teach to the Future) je pomoci učitelům k efektivnímu zapojení techniky do výuky. Učitelé vybavení strategiemi

pro rozvoj digitální gramotnosti, kreativity, komunikace a spolupráce pozitivně ovlivňují desítky milionů studentů po celém světě.

Společnost Intel dále ohlásila rozšíření tohoto programu do Nigérie, v rámci programu Nové partnerství pro rozvoj Afriky, a do Jižní Koreje, kde se má stát jednou z hlavních součástí vládního programu profesního rozvoje.

„S pomocí nové techniky se podařilo již milionům učitelů proměnit hodiny výuky

a učebny v přitažlivé prostředí, které studentům pomáhá k plnému rozvoji jejich potenciálu,“ říká Craig Barrett, předseda správní rady společnosti Intel. „Prostřednictvím vzájemné spolupráce státní správy, vzdělávacích institucí a průmyslových firem můžeme dosáhnout pokroků ve výuce a transformace vzdělání po celém světě.“

 

Program Intel® Vzdělávání pro budoucnost pomáhá i českým učitelům

V České republice byl program Intel® Vzdělávání pro budoucnost (Intel® Teach to the Future) oficiálně představen na tiskové konferenci dne 14. října 2005 za účasti ministryně informatiky České republiky Dany Bérové.

„Nové technologie mění svět kolem nás. Kvalitní vzdělání včetně znalosti práce s moderními technologiemi jsou podmínkou pro to, abychom uspěli, ať už jako jednotlivci

na trhu práce nebo jako celá ekonomika, v současném globalizovaném a konkurenčním prostředí,“ uvedla Dana Bérová, ministryně  informatiky ČR. „Vítám tuto iniciativu a doufám, že pomůže zvýšit znalosti a schopnosti našich dětí a připraví je lépe na budoucnost.“

„Cílem uvedeného programu je poskytnout školení pro minimálně 30 000 učitelů v rámci celé České republiky v průběhu příštích tří let. Školení pro každého učitele bude obsahovat 
10 modulů po čtyřech hodinách, bude zakončeno zkouškou a mezinárodním certifikátem o jeho absolvování. Cílem programu je také vybudovat pravidelný program seminářů zaměřených             na moderní výukové metodiky, řízení škol a další aktuální témata. Učitelé budou mít zároveň možnost vyměňovat si své poznatky a zkušenosti se svými kolegy ze zahraničí a řešit tak lépe společné problémy a diskutovat nad společnými tématy,“ říká František Fait, manažer

pro vzdělávání ze společnosti Intel.

 

Globální rozvoj

Na uvedení programu do Jižní Koreje společnost Intel spolupracuje s korejským Ministerstvem školství a rozvoje lidských zdrojů, s cílem poskytnout školení většině z místních 400 000 učitelů, ředitelů a profesorů. Program je jednou z hlavních součástí vládního plánu profesního rozvoje současných i budoucích učitelů. Podle aktuálních plánů mají během pěti let projít školením všichni učitelé a provozovatelé škol v Koreji.

Do Nigérie program Intel® Vzdělávání pro budoucnost vstupuje v rámci širší iniciativy společnosti Intel na podporu Afriky – Nové partnerství pro rozvoj Afriky (New Partnership for African Development). Program slouží ke sdílení vizí předních afrických představitelů

o udržitelném růstu a rozvoji celého kontinentu. Jedním z jeho cílů je zvýšení konkurenceschopnosti prostřednictvím širšího používání počítačových technologií. Program rozvoje dovedností – připravený speciálně k výuce základních technických dovedností – je prvním krokem pomoci nigerijským učitelům s rozvojem znalostí, které jim umožní přípravu studentů na úspěšné požívání technických nástrojů v běžném životě a při řešení různých úkolů.

 

 

Celosvětová efektivita

Nedávná mezinárodní studie programu Intel® Vzdělávání pro budoucnost provedená agenturou Education Development Center[1] potvrdila, že učitelé na všech úrovních ekonomického rozvoje vnímají program velmi pozitivně. Průzkum mezi více než 17 800 učiteli ze 14 zemí ukázal, že program Intel® Vzdělávání pro budoucnost vedl k:

·        80,1% nárůstu použití techniky při práci se studenty;

·        63,6% nárůstu projektově orientované výuky;

·        87,1% nárůstu využití techniky při plánování a přípravě vyučovacích hodin.

 

Ačkoliv se učitelé v bohatších zemích setkávají při implementaci programu s menším množstvím překážek, výsledky průzkumu ukazují, že program povzbudil učitele ve všech zemích k novým způsobům využití techniky při práci s žáky.

Společnost Intel pokračuje v rozšiřování a aktualizaci kurzů sady Intel® Vzdělávání

pro budoucnost. Nabídka zahrnuje základní kurzy integrace techniky do výuky, dovedností

pro učitele informačních a počítačových technologií, výuku myšlení za použití techniky, webové nástroje pro zapojení studentů do aktivit přispívajících k rozvoji vyšší úrovně myšlení a základní kurzy v interaktivním on-line prostředí. Vlastní obsah programu se může v jednotlivých zemích lišit, případně se přizpůsobit cílům a standardům místního školství.

Od založení programu Intel Teach to the Future před pěti lety jeho kurzy prošli učitelé

ze 36 zemí světa, včetně: Argentiny, Austrálie, Brazílie, Chile, Číny, České republiky, Egypta, Filipín, Indie, Irska, Izraele, Itálie, Japonska, Jižní Koreje, Jordánska, Libanonu, Malajsie, Mexika, Německa, Pákistánu, Rakouska, Ruska, Saudské Arábie, Spojených arabských emirátů, Spojených států, Kolumbie, Kostariky, Švédska, Švýcarska, Tchaj-wanu, Thajska, Turecka, Ukrajiny a Vietnamu.

V příštích letech se učitelé mohou těšit na vývoj dalších nástrojů a témat, které jsou připravovány podle průběžné zpětné vazby od účastníků programu.



[1] Education Development Center Inc., průzkum: Intel® Teach to the Future Impact Survey, květen 2005

 

Váš názor Další článek: Podle průzkumu BSA se lidé obávají nákupů přes Internet

Témata článku: , , , , , , , , ,