THOMSON multimedia zaznamenává ve třetím čtvrtletí 2000 významný nárůst příjmů (+35%) - více než 2,3 miliardy Euro
Společnost THOMSON multimedia dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2000 významný nárůst příjmů. Jejich součet dosáhl 2360 milionů Euro, což představuje dosud nejvyšší příjem dosažený v rámci společnosti - oproti třetímu čtvrtletí 1999 činí celkový objem nárůstu 35.3% (1744 milionů Euro). Ve srovnatelném období činí nárůst 32% (nezahrnuje důsledky fúze ATLINKS), při srovnatelných podmínkách a stálých směnných kurzech 16,8%. Tato bilance odpovídá prognózám a odráží progresivní růst ve všech oblastech činností.
Příjmy dle činností - třetí čtvrtletí
údaje v milionech Euro | třetí čtvrtletí 2000 | třetí čtvrtletí 1999 | rozdíl |
| | | |
Zobrazovací komponenty | 467 | 345 | + 35.2 % |
Spotřební elektronika | 1,810 | 1,332 | + 35.9 % |
Patenty a licence | 80 | 66 | + 21. 2 % |
Divize nových médií | 2 | 0 | neuvádí se |
Během třetího čtvrtletí 2000 se příjmy divize zobrazovacích komponentů zvýšily o 35,2% na 467 milionů Euro. Tento nárůst je odrazem zvýšení prodeje obrazovek a silně rostoucí poptávky po optických komponentech.
Příjmy v oblasti spotřební elektroniky dosáhly 1810 milionů Euro, což představuje nárůst 35,9% oproti stejnému období minulého roku.
Tato čísla podtrhují vedoucí postavení společnosti v oblasti digitálních technologie. Zahrnuje rovněž nárůst prodeje digitálních dekodérů ve výši 89%, více než trojnásobné množství (přesně 3,3) prodaných DVD přehrávačů a téměř šestinásobný (přesně 5,5) vzrůst prodeje kabelových modemů v USA a v Evropě.
Na očekávaném zvýšení příjmů se podílela rovněž ostatní odvětví:
Ke zvýšení prodejního objemu došlo díky změně orientace na výrobky nejvyšší třídy: evropský prodej televizorů formátu 16: 9 a TV projektorů zaznamenal ve třetím čtvrtletí 2000 nárůst o 39%, což dokazuje úspěch špičkové řady SCENIUM™. Evropský trh se na prodeji značkových výrobků THOMSON podílí v současnosti poměrem 76%.
Společnost si zároveň upevnila své postavení na trzích Spojených států, kde díky této skutečnosti došlo k významnému zvýšení příjmů z prodeje audio výrobků a komunikačních prostředků.
Příjmy divize zabývající se patenty a licencemi dosáhly ve třetím čtvrtletí 2000 výše 80 milionů Euro. Vzrůst o 21,2% byl způsoben zejména změnami směnných kurzů.
Zvyšuje se rovněž podíl divize nových médií. Její příjmy dosáhly ve třetím čtvrtletí 2000 výše 2 miliony Euro, přičemž za 1. pololetí 2000 činily 1 milion Euro. Na konci září 2000 bylo na území USA rozšířeno již 3,2 milionů kusů televizorů vyráběných v rámci společnosti a vybavených elektronickým přehledem pořadů.
Úspěch třetího čtvrtletí navazuje na vynikající výsledky dosažené během první poloviny roku. Od začátku roku 2000 dosáhly příjmy společnosti částky 6427 milionů Euro, což v porovnání s prvními devíti měsíci minulého roku představuje nárůst o 41,3%.
“Základem vynikajících výsledků třetího čtvrtletí se stal pokračující technologický vývoj a nová strategie společnosti THOMSON multimedia. Tento vzrůst příjmů je v souladu s našimi prognózami a plánem stanoveným pro rok 2000, který předpokládá výrazné zvýšení prodeje a příjmů,” uvedl Thierry Breton, předseda správní rady a výkonný ředitel společnosti THOMSON multimedia.
O společnosti THOMSON multimedia
S prodejním ziskem 6.7 miliard Euro (6.5 miliard US$) dosaženým v roce 1999 a více než 55000 pracovníky ve více než 30 zemích je společnost THOMSON Multimedia (Paříž Sicovam: 18453) (NYSE: TMS) čtvrtým největším světovým producentem spotřební elektroniky. Mezi aktivity společnosti patří čtyři hlavní obory: zobrazovací komponenty, spotřební elektronika, vývoj nových médií a patentová a licenční řízení. Společnost vyvíjí, vyrábí a prodává zobrazovací komponenty a výrobky spotřební elektroniky - televizory, videorekordéry, audio systémy, digitální dekodéry, přehrávače DVD a profesionální video techniku pod známými obchodními značkami THOMSON a RCA. Podrobnější informace: http://www.thomson-multimedia.com