Výsledky THOMSON multimedia

27. října 2000
Computer 20/00
THOMSON multimedia zaznamenává ve třetím čtvrtletí 2000 významný nárůst příjmů (+35%) - více než 2,3 miliardy Euro
Společnost THOMSON multimedia dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2000 významný nárůst příjmů. Jejich součet dosáhl 2360 milionů Euro, což představuje dosud nejvyšší příjem dosažený v rámci společnosti - oproti třetímu čtvrtletí 1999 činí celkový objem nárůstu 35.3% (1744 milionů Euro). Ve srovnatelném období činí nárůst 32% (nezahrnuje důsledky fúze ATLINKS), při srovnatelných podmínkách a stálých směnných kurzech 16,8%. Tato bilance odpovídá prognózám a odráží progresivní růst ve všech oblastech činností.

Příjmy dle činností - třetí čtvrtletí

údaje v milionech Euro třetí čtvrtletí 2000 třetí čtvrtletí 1999 rozdíl
Zobrazovací komponenty 467 345 + 35.2 %
Spotřební elektronika 1,810 1,332 + 35.9 %
Patenty a licence 80 66 + 21. 2 %
Divize nových médií 2 0 neuvádí se

Během třetího čtvrtletí 2000 se příjmy divize zobrazovacích komponentů zvýšily o 35,2% na 467 milionů Euro. Tento nárůst je odrazem zvýšení prodeje obrazovek a silně rostoucí poptávky po optických komponentech.

Příjmy v oblasti spotřební elektroniky dosáhly 1810 milionů Euro, což představuje nárůst 35,9% oproti stejnému období minulého roku.

Tato čísla podtrhují vedoucí postavení společnosti v oblasti digitálních technologie. Zahrnuje rovněž nárůst prodeje digitálních dekodérů ve výši 89%, více než trojnásobné množství (přesně 3,3) prodaných DVD přehrávačů a téměř šestinásobný (přesně 5,5) vzrůst prodeje kabelových modemů v USA a v Evropě.

Na očekávaném zvýšení příjmů se podílela rovněž ostatní odvětví:

Ke zvýšení prodejního objemu došlo díky změně orientace na výrobky nejvyšší třídy: evropský prodej televizorů formátu 16: 9 a TV projektorů zaznamenal ve třetím čtvrtletí 2000 nárůst o 39%, což dokazuje úspěch špičkové řady SCENIUM™. Evropský trh se na prodeji značkových výrobků THOMSON podílí v současnosti poměrem 76%.

Společnost si zároveň upevnila své postavení na trzích Spojených států, kde díky této skutečnosti došlo k významnému zvýšení příjmů z prodeje audio výrobků a komunikačních prostředků.

Příjmy divize zabývající se patenty a licencemi dosáhly ve třetím čtvrtletí 2000 výše 80 milionů Euro. Vzrůst o 21,2% byl způsoben zejména změnami směnných kurzů.

Zvyšuje se rovněž podíl divize nových médií. Její příjmy dosáhly ve třetím čtvrtletí 2000 výše 2 miliony Euro, přičemž za 1. pololetí 2000 činily 1 milion Euro. Na konci září 2000 bylo na území USA rozšířeno již 3,2 milionů kusů televizorů vyráběných v rámci společnosti a vybavených elektronickým přehledem pořadů.

Úspěch třetího čtvrtletí navazuje na vynikající výsledky dosažené během první poloviny roku. Od začátku roku 2000 dosáhly příjmy společnosti částky 6427 milionů Euro, což v porovnání s prvními devíti měsíci minulého roku představuje nárůst o 41,3%.

“Základem vynikajících výsledků třetího čtvrtletí se stal pokračující technologický vývoj a nová strategie společnosti THOMSON multimedia. Tento vzrůst příjmů je v souladu s našimi prognózami a plánem stanoveným pro rok 2000, který předpokládá výrazné zvýšení prodeje a příjmů,” uvedl Thierry Breton, předseda správní rady a výkonný ředitel společnosti THOMSON multimedia.

O společnosti THOMSON multimedia

S prodejním ziskem 6.7 miliard Euro (6.5 miliard US$) dosaženým v roce 1999 a více než 55000 pracovníky ve více než 30 zemích je společnost THOMSON Multimedia (Paříž Sicovam: 18453) (NYSE: TMS) čtvrtým největším světovým producentem spotřební elektroniky. Mezi aktivity společnosti patří čtyři hlavní obory: zobrazovací komponenty, spotřební elektronika, vývoj nových médií a patentová a licenční řízení. Společnost vyvíjí, vyrábí a prodává zobrazovací komponenty a výrobky spotřební elektroniky - televizory, videorekordéry, audio systémy, digitální dekodéry, přehrávače DVD a profesionální video techniku pod známými obchodními značkami THOMSON a RCA. Podrobnější informace: http://www.thomson-multimedia.com

Váš názor Další článek: Computer 20/00

Témata článku: , , , , , , , , ,