Volbu architektury x86 pro nové konzole protlačili vývojáři

Microsoft i Sony tento rok uvedou na trh novou generaci svých herních konzolí, které již nebudou založeny na specializovaných čipech, ale budou mít jen mírně upravené hybridní čipy APU od společnosti AMD, které mají integrované grafické čipy.

Tuto volbu, která znamená snadnější vývoj pro všechny platformy zároveň, stejně tak i pro klasické desktopy s operačním systémem Windows, si ale protlačili vývojáři samotných her.

Jak informoval web Official Playstation Magazine, Sony sbírala zpětnou vazbu od vývojářů, jakou architekturu u nové konzole zvolit a nakonec převážil standard x86. U modelu od Microsoftu tomu bude stejně, lišit se budou jen v detailech, které však nejsou tak obrovské, jako u současných konzolí Xbox 360 a PlayStation 3. Zatímco Xbox 360 má tři symetrická jádra PowerPC, PlayStation 3 a jeho Cell má několik jader, které fungují odlišně a je tak nutné je programovat zcela jinak. To samozřejmě stojí čas vývojářů a ve výsledků i peníze.

Tvůrci Unreal Enginu se kdysi vyjádřili, že programování pro jednojádrový procesor je pětkrát levnější, než pro IBM Cell. Nové hybridní čipy od AMD sice budou mít osm procesorových jader, budou ale všechna stejná. Celkový výkon i s grafickým čipem by měl být u obou konzolí v oblasti 1 až 2 TFLOPS. Mezi sebou tak budou konkurovat především v oblasti nabídky her, softwaru a možnostech hardwaru.

 

Diskuze (42) Další článek: Gabe Newell: aktualizace hry na Steamu generovala 3,5 Tb/s

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,