Verbatim mezi evropskou TOP 3

15. května 2010
Test osmi výkonných grafik
Verbatim mezi evropskou TOP 3

V roce 2009 Verbatim zvýšil svůj tržní podíl o 20 procent oproti roku předchozímu a dostal se tak mezi tři nejprodávanější značky na evropském trhu úložných nosičů – vyplývá to z tržního průzkumu GfK. Růst Verbatimu nesouvisí jen s posilováním prvenství v oblasti optických disků, ale také se získáním významné části trhu s USB flash disky a přenosnými pevnými disky. Ve finančním roce 2010 chce Verbatim konsolidovat svou pozici a zaměřit se na další růst v těchto produktových segmentech.

  • Číslo 1 na globálním trhu optických disků již po sedmé v řadě*
  • Číslo 3 na evropském trhu veškerých úložných nosičů**
  • Číslo 4 na evropském trhu USB flash disků*
  • Číslo 5 na evropském trhu přenosných pevných disků**

Rok růstu

Verbatim zakončil finanční rok 2009 velmi úspěšně. S tržním podílem 7,3 procent v roce 2009 oproti 5,4 procentům v roce 2008** se společnost poprvé vyhoupla na třetí příčku nejprodávanějších značek v Evropě. Vyplývá to z tržního průzkumu GfK.

Externí pevné disky a USB flash disky jsou hlavním motorem růstu

V sektoru přenosných pevných disků Verbatim zvýšil svůj tržní podíl z 5,1 procent v roce 2008 na 6,2 procent v roce 2009**, což z něj dělá číslo 5 mezi evropskými dodavateli. Po úspěšném startu externích disků v roce 2007 dosáhl Verbatim průlomu na tomto trhu o rok později, kdy zaznamenal obrovský růst poptávky i zlepšení poměru cena/výkon po celé Evropě. Převzetí firmy Freecom japonskou mateřskou společností Mitsubishi Kagaku Media (MKM) na podzim 2009 bylo dalším důležitým strategickým krokem, jehož cílem je zlepšit spolupráci mezi oběma společnostmi a dále posílit postavení Verbatimu na tomto trhu. Verbatim se, kromě jiného, zaměřuje na segment přenosných pevných disků, který v současnosti prochází vysoce dynamickým růstem. V roce 2010 chce Verbatim dosáhnout 10% tržního podílu v tomto segmentu v Evropě.

Úspěšný pokrok v sektoru USB flash disků rovněž přispěl k růstu Verbatimu v loňském roce. Podle průzkumu Santa Clara Consulting Group (SCCG) se v celé Evropě prodalo přes 57,7 milionů USB jednotek. Oproti roku 2008 Verbatim zvýšil svůj tržní podíl z 3,8 procent na 5,4 procent a obsadil tak čtvrtou příčku na tomto vysoce konkurenčním trhu. S širokou řadou hardwarově šifrovaných USB disků, které odpovídají přísným bezpečnostním normám ve firmách, a s pevným fokusem na technologii SSD se Verbatim v roce 2010 etabluje jako poskytovatel špičkové kvality i na trhu flash produktů.

Technologické a tržní prvenství na trhu optických úložných disků

Již po sedmé v řadě Verbatim potvrzuje své globální technologické a tržní prvenství na poli optických úložných disků. V roce 2009 Verbatim ještě více rozšířil svůj podíl na trhu zejména díky kvalitním Blu-ray, DVD-R a CD-R diskům. Uvedla to Santa Clara Consulting Group.

Vzhledem k vysokému počtu instalovaných optických mechanik zůstávají prodeje optických disků na velmi vysoké úrovni, i navzdory zmenšujícímu se trhu. Celkově spadly prodeje DVD-R disků z 1,6 miliardy kusů v roce 2008 na 1,3 miliardy v roce 2009. Verbatim si dokázal udržet svůj 43% tržní podíl. V důsledku toho více než každé třetí prodané DVD neslo značku Verbatim. Společnost by ráda dosáhla až 50% podílu na trhu v roce 2010. Za tímto účelem bude i nadále pokračovat konsolidace dodavatelů.

Byznys se velmi pozitivně rozvinul zejména v oblasti Blu-ray disků. Za minulý rok se prodeje v Evropě ztrojnásobily oproti roku 2008 – a růst o dalších 300 % je očekáván i v roce 2010. Verbatim v roce 2009 dominoval na evropském trhu a plánuje ještě dále posilovat své prvenství na něm. Výrobce profituje zejména z velmi kvalitního výzkumu a vývoje jeho mateřské společnosti MKM. To umožňuje rychlou implementaci technologických inovací.

2010 je rok pro stabilizaci bronzové příčky

„Masivní pokrok Verbatimu demonstruje nejen jasná tržní dominance v oblasti optických disků, ale i přítomnost mezi horní trojkou na poli veškerých úložných nosičů. To potvrzuje, že Verbatim dokázal přenést úspěch svých optických produktů i na média typu flash a externí pevné disky. V roce 2010 chce firma tento trend stabilizovat prostřednictvím strategie, která jí přináší úspěch už léta: široké spektrum kvalitních, spolehlivých a inovativních úložných nosičů s velmi dobrou lokální dostupností, odbornou zákaznickou podporou přímo u prodejních partnerů a moderním prodejním systémem pro obchodní partnery. Letos náš hlavní fokus spočívá v konstantní expanzi řady Blu-ray disků a 2,5“ externích pevných disků, což jsou oblasti, kde nabídneme ještě atraktivnější řešení ve spolupráci s firmou Freecom, kterou naše mateřská společnost Mitsubishi Kagaku Media převzala loni. Naším cílem je ještě více rozšířit sortiment přenosných úložných produktů a dosáhnout 10% podílu na trhu,“ vysvětluje Rüdiger Theobald, Marketing & Business Development Manager EUMEA ze společnosti Verbatim. „Vysoký počet objektivních ocenění v redakčních testech, které Verbatim v uplynulém roce získal, jsou dalším dokladem špičkové kvality našich výrobků. I v roce 2010 je pro nás klíčem k úspěchu především kvalita a další posílení naší pozice všestranného hráče na trhu úložných nosičů.“

*Santa Clara Consulting Group (SCCG)
**GfK prosinec 2008-listopad 2009 referenční perioda

Obrázky jsou ke stažení na:

http://newsletter.komm-passion.de/newsletter/verbatim/RuedigerTheobald.jpg

Témata článku: Externí SSD, Mitsubishi, Optické spektrum, Vysoký prodej, Santa Clara, Verbatim, Stabilizace, USB Flash, Růst, USB flash disky, Mateřská firma, Vysoký podíl, Flash disk, Podíl, TomTom, Dobrá stabilizace, Externí disk, Optický disk

Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje