Vedení firem hledá cesty jak ušetřit

13. listopadu 2003
CD-R skončí do pěti let
Evropské společnosti plýtvají časem a penězi, protože nemají efektivně vyřešenu strategii řízení a zpracování dokumentů
Vedení firem hledá cesty jak ušetřit

Praha, 11. listopadu 2003 – Náklady na tvorbu a oběh dokumentů jsou obrovské, evropské společnosti v průměru vynaloží na tento proces 5 – 15 % svých příjmů a 45 % času vedoucích pracovníků. I přes tato alarmující čísla, nemá většina evropských firem strategie na řízení a zpracování dokumentů a řada organizací nepochopila skutečnou výši nákladů vynaložených na dokumenty. Toto jsou jen nějaké závěry rozsáhlé studie, kterou pro společnost Xerox vytvořili nezávislí analytici z International Data Corporation (IDC). 

 

Studie společnosti IDC, zaměřená na evropské firmy, zjistila, že téměř dvě třetiny (65 %) evropských organizací nesleduje výši nákladů na dokumenty a pouze 10 % vedoucích pracovníků dokáže odhadnout, kolik jsou skutečné náklady. Ačkoliv většina organizací nemá dostatečnou kontrolu nákladů spojené se řízením a zpracováním dokumentů, většina z dotázaných členů představenstva stále tvrdí, že mají strategii na řízení dokumentů. Více než polovina společností se však domnívá, že jejich strategie je efektivní, či dokonce vysoce efektivní, zvyšuje produktivitu a kontrolu nad náklady. Ale pouze jen malá část si myslí, že jejich strategie je účinná ve všech těchto třech oblastech. Výzkum také poukázal na nedostatky v oblasti řízení obsahu dokumentů, workflow a užívání tisku podle potřeby (Print on Demand).

 

Studie IDC také poukázala na problém plýtvání, se kterým se oblast tisku dokumentů potýká.

31 % dotazovaných firem uvedlo, že více než 10 % všech vytisknutých materiálů je určeno k likvidaci, kvůli  nesprávným informacím v nich obsažených a nebo jejich nepotřebnosti, 10 % firem uvedlo, že k plýtvání dochází ve 30 %.

 

Ve zprávě IDC doporučila společnostem identifikovat skutečné náklady a přezkoumat jejich strategie řízení a zpracování dokumentů a hlavně, pomocí efektivní implementace snížit náklady a zvýšit efektivitu.

 

V první fázi Xerox vyhodnotí situaci a ukáže organizacím možnosti, jak ušetřit náklady a využít všech výhod, které tyto služby poskytují. Strategie řízení dokumentu je následně projednána se zákazníkem. Xerox poté implementuje odsouhlasenou strategii, která povede k ušetření času, peněz a zdokonalení obchodních procesů.

 

„Bylo by neobvyklé, kdyby takováto analýza procesů neodhalila skryté oblasti, na které je potřeba se zaměřit,” uvedl Shaun Pantling, Director and General Manager of Xerox Business Services, Europe. „Úspory jsou často významné, obzvláště když jsou firmy připraveny změnit způsob své práce a předat část procesů na bedra dodavatelů outcourcingových služeb. Jak ukazuje příklad z nedávné doby, snížili jsme náklady na tisk jednoho globálního poskytovatele IT služeb o více než 1 mil. USD za rok. Současně s tím tento poskytovatel získal i další výhody jako zefektivnění obchodních procesů a zvýšení produktivitu pracovníků.”

 

Více než polovina z dotázaných vedoucích pracovníků uvedla, že nejvíce negativními aspekty v současném obchodním prostředí je ekonomické klima, vetší konkurence a nedostatek financí. Podle výsledků studie IDC firmy nejvíce trápí jak zvýšit zisk a produktivitu a hned poté zlepšení zákaznického servisu. „Jaká jiná obchodní oblast má tak vysoké nároky na náklady? A v jaké jiné oblasti je možné dosáhnout takových úspor a přispět k vylepšení zákaznického servisu? Tyto otázky by si měli položit členové představenstva společností, speciálně v současném tržním prostředí,“ uvedl Jamie Snowdon, Research Director, European Services společnosti IDC.

 

Studie IDC pro společnost Xerox s názvem „Documents – An Opportunity for Cost Control and Business Transformation“ byla vytvořena v roce 2003 na základě odpovědí téměř 1 000 ředitelů a vedoucích pracovníků firem ve 14 zemích Evropy.

 

-XXX-

 

Xerox Czech Republic je přední světový poskytovatel služeb v oblasti správy dokumentů a nabízí nejširší škálu produktů, služeb a řešení ve svém oboru. Outsourcingu se věnuje celá samostatná divize XBS (Xerox Business Services) s více než 70 specialisty na produkci dokumentů, která poskytuje klientům špičkové služby externího zpracování dokumentů - od konzultací přes implementace až po správu, a tím zákazníkům pomáhá vytvářet skutečná obchodní řešení. 

Do nabídky firmy rovněž patří prodej publikačních tiskových systémů, černobílých a plnobarevných multifunkčních kopírovacích strojů, tiskáren, faxů, velkoformátových kopírovacích strojů a tiskáren, stejně jako software pro document management. Ke všem strojům dodává Xerox i spotřební materiál a poskytuje kompletní servis a údržbu.

Letos slaví česká pobočka společnosti Xerox 10 let oficiální přítomnosti na našem trhu.

 

 

Xerox Europe, která je evropským zastoupením 6. největší světové společnosti zabývající se informačními technologiemi Xerox Corporation nabízí na celém území Evropy výrobky, řešení a služby značky Xerox. Posláním společnosti Xerox je nabízet zákazníkům uživatelsky jednoduchá řešení která spojují svět papírových a digitálních dokumentů a prostřednictvím sdílení poznatků zvyšují produktivitu podnikání.

 

Více informací o firmě Xerox naleznete na adrese www.xerox.cz.

 

Kontakt pro média:

Martina Machová, Xerox CR
tel. 227 036 420,
E-mail: martina.machova@cze.xerox.com

Jana Kulísková, CoLin
tel. 283 890 139
E-mail: jana.kuliskova@colin.cz

 

POZNÁMKA PRO REDAKTORY: Xerox®, The Document Company® a digitální X® jsou obchodní značky XEROX CORPORATION.

Váš názor Další článek: CD-R skončí do pěti let

Témata článku: Xerox, Negativní PR, Ušetřené peníze, Opportunity


Určitě si přečtěte

Elon Musk: kupovat si jiné auto než Tesla je bláznovství, chystáme velké věci

Elon Musk: kupovat si jiné auto než Tesla je bláznovství, chystáme velké věci

** Tesla uspořádala prezentaci pro investory na téma autonomního řízení ** Zveřejnila podrobnosti o vlastním neuročipu i autonomní technologii ** Příští rok chce spustit vlastní platformu samořídicích sdílených aut

Karel Javůrek | 100

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 37

Při tragické nehodě Tesly Model 3 byl zapnutý autopilot. Neudělal nic, ukázalo vyšetřování

Při tragické nehodě Tesly Model 3 byl zapnutý autopilot. Neudělal nic, ukázalo vyšetřování

** V březnu došlo k tragické nehodě Tesly Model 3 ** NTSB vydala předběžnou vyšetřovací zprávu ** V okamžiku havárie jel vůz v režimu Autopilota

Karel Kilián | 119



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test fotolabů

Oklamali jsme rozpoznání obličeje

13 tipů pro rychlejší Wi-Fi

Test NVMe SSD 500 GB