Univerzální USB modem nově v nabídce T-Mobile

Diskuze čtenářů k článku

17. 07. 2008 14:48

Modem je zařízení pro převod mezi analogovým a digitálním signálem a naopak. Modem je zkratkové slovo z výrazu „modulátor demodulátor“. Modemy se používají především pro přenos digitálních dat pomocí analogové přenosové trasy. Přenosová trasa může být telefonní linka, koaxiální kabel, radiový přenos apod.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Modem

A ja se tedy ptam, je toto zarizeni modem ?

Operator T-Mobile provozuje analogovou sit nebo digitalni ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 15:22

Vzdyt ten sireny signal je stale analogovy a vicestavovy, "digitalni" je to az o kus dale.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 17:46

Ano, toto zařízení je modem, protože vysílá a přijímá rádiové vlny, které jsou analogové a na které je namodulován digitální signál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RomanL  |  18. 07. 2008 07:22

Ano, uvedené zařízení skutečně modulátor a demodulátor obsahuje a tímto definici modemu splňuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 12:49

A ovladače pro OS X? Jsou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 13:15

Pokud je to to zařízení, které myslím, tak přímo podporována jsou pouze Windows. Nicméně i zařízení, která nemají přímou podporu od výrobce se na minoritních systémech často dají uchodit, takže nic není definitivně ztraceno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 12:15

Zase spatne. Pokud to ma byt mobilni do notebooku, tak je treba interni Mini PCI Express modul a ne nejaka krabice co trci z notebooku. Kdy uz tohle u nas operatori konecne pochopi Kdyz nabizi nestandardni technologie/frekvence, kde nelze pouzit ve svete bezne prodavane moduly, tak je proste musi nabizet sami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 07. 2008 12:51

Do Internet Tabletu Nokia 770 nestrcim ani USB ani miniPCI, takze musim jet na prehistorickym EDGE nez konecne zacne T-Mobile pouzivat tu 6 let starou licenci k tomu, k cemu byla urcena...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 13:07

Jistě, někomu se hodí Mini PCI Express, někomu PCMCIA (ta už je dostupná) a někomu express card. USB si připojí úplně každý i když je tam ten mírný nekomfort, že se jedná o externí zařízení, nevyžaduje ale externí napájení, napájí se ze dvou USB portů.

Mě by zase vyhovovalo, kdyby ta krabička měla navíc ještě integrovaný akumulátor a přístup přes Bluetooth.

Patrně se bude jednat o tento produkt http://nextwave.com/sites/Corporate/images/media/968_NextWave_TDCDMA_DS_USB_0608.pdf

NextWave (původně IP Wireless) má i PCI Express Mini Card, třeba jí také upraví na frekvenční pásmo používané u nás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 13:36

O tom ze ji maji v nabidce vim a uz mnohokrat jsem se snazil z T-Mobile dostat nejakou odpoved, ovsem zcela bez uspechu. Mozna by to mohla zkusit redakce Zive

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 13:12

Ale houby spatne. Prave naprosto dobre! To je presne produkt, ktery v te nabidce chybel. Na nekompatibilni mini pci express moduly ti vetsina lidi kasle, potrebuje univerzalni reseni. Jestli tohle bude spolehlive fungovat a bude se, stejne jako stavajici modemy, davat se smlouvou zadarmo, tak je to bomba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 13:35

V civilizovanem svete je to bezny zpusob pripojeni, proto je uz dnes standardni vybavou kazdeho lepsiho notebooku. Jenze tohle je naprosto strasna krabice ! Zkuste si to predstavit jak nekde na jednani vytahnete Sony Vaio TZ (11" notebook) a k tomu tuhle krabici, ktera je jak pulka toho notebooku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 14:11

Jestli je ta krabice strasna, to posoudim, az to skutecne uvidim v prodeji. Zatim jsem ji nevidel, ale jako polovina jedenactipalcoveho Vaio je skoro velka i krabicka cigaret. :D

A cim presne ze je vybaven "kazdy lepsi" notebook, abych si tohle ujasnil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 14:57

Internim WWAN modulem, antena je v ramecku displeje jako u dalsich bezdratovych technologii. Coz je budto UMTS nebo CDMA dle toho co kdo pouziva (Sierra Wireless apod.) . Podivejte se napriklad na novejsi ThinkPady nebo HP, samozrejme ne modely prodavane u nas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 17:11

Aha, jasne. Vynecham tedy diskuzi o tom co je "kazdy lepsi nb", jakkoliv vtipne mi to prijde a vratim se k univerzalnosti usb modemu, po kterem spousta lidi touzi. Ten mini modul by se mi asi blbe strkal do stolniho pc, pripadne prehazoval mezi dvema az trema NB v domacnosti, ci pujcoval ve firme vzdy tomu, kdo s NB pojede na cesty (ne, ze by to neslo, kdyz maji slot, ale prakticke to neni). Kazdy proste mluvime o necem jinem. Po mne lidi chteji tu univerzalnost a ta je tady opravdu slusna. A chybelo to na trhu. Tecka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 07. 2008 14:46

No to je usmevne, nepujcuji si v domacnosti mezi sebou i 1GB pamet Pokud by to bylo o velikosti flashdisku tak jeste budiz. No dale to nema cenu, proste jsme tu tak trochu "jina zeme".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 15:07

Napriklad v teto recenzi: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4497

Sekce "Wireless", cely odstavec zacinajici "Built-in WWAN is an option with theX200 of course". Podobne i u dalsich modelu, X300 atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 14:12

Nepřeháněj, podle tiskové zprávy to má 15 x 65 x 100 mm, podle datasheeetu NextWave 14x60x100mm, což je velikost mobilu. PCI Express mini je vnitřní slot, instalace potřebuje šroubovák, tj návštěva servisu, navíc už je často zapláclá wifinou, když už karta, tak by k zastarávající PCMCIA kartě mohli udělat Express kartu. Ale některé notesy pořád mají PCMCIA, některé Express, ta nová kategorie levných mininotebooků většinou nic. USB mají všichni, takže pokud to byla volba to či ono, tak volba USB je naprosto pochopitelná, rozhodně lze očekávat, že se USB modemů prodá více než by se prodalo Express karet nebo dokonce PCI Express mini karet.

Pro srovnání, O2 má k CDMA jen PCMCIA a USB krabičku, Ufon má USB krabičku a USB dongle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 14:48

Instalace navstevu servisu nevyzaduje, to je typicke CRU co si muze clovek vymenit.

Vyndam notebook, zapnu a musi to fungovat, zadne dalsi krabice. Nemluve o tom kdyz ho chci treba zapnuty prenest apod. Nechapu proc kdyz to jde jinde ve svete to nejde tady, ale takovych veci je tu vlastne plno ...

Napajeni pres dve USB ukazuje ze to asi dost zere (4G PCMCIA karta 3W), takze pokud je to "na doraz", tak uz vidim ty zastupy lidi v servisech s odpalenym USB portem. To znamena vymenu cele zakladni desky notebooku, pokud neni v zaruce tak 20 tisic Kc a vice (u normalnich notebooku) ... Staci se podivat jak to dopada s externimi 2.5" disky bez pridavneho napajeni. Zaberu tim prakticky vsechny USB porty: "Zkopiruj mi to prosimte na flashku." "Nemuzu, mam tam Internet". Proste naprosto nevhodne reseni pro mobilni pouziti.

Ja vim, zadny z operatoru nic normalne pouzitelneho nenabizi. Obesilam je s dotazy pravidelne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 18:23

Podívej se jak vypadá PCI Express mini karta http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express_Mini_Card Je to PCB s konektory, například na mém notebooku se musí oddělat devět šroubů (mám tedy ještě starší mini PCI http://www.rkcomputer.net/downloads/asus/z71v_assembly_guide.pdf) a i když to třeba někde jsou jen dva šrouby a může se tam vlézt bez ztráty záruky, stále je to servisní zákrok, který třeba může udělat servisák ve firmě místo autorizovaného servisu, ale prostě instalace PCI Express mini karty a výměnu SIMky v ní si běžní uživatelé dělat nebudou.

Jak jsem řekl, dokáži si představit, že se to někomu může hodit, ale vzhledem k tomu, že zatím mají stolní 4G only modem a PCMCIA kartu kombinovanou s EDGE. je pořadí toho co jak moc chybí celkem logicky takto.

1. USB modem bez nutnosti externího napájení kombinovaný s EDGE, který může použít opravdu každý, snadná manipulace, trochu komplikuje přenosnost, zabírá USB.

2. ExpressCard karta, opět ideálně v kombinaci s EDGE. Pro nové notebooky náhrada PCMCIA opět snadná použitelnost, praktičtější, protože se strká do těla notebooku.

3. Interní modul pokud to někdo chce mít trvale zabudované, ale to je prostě speciálka stejně jako Thinkpad X200 či jiné notebooky s PCI Express mini a přípravou pro WWAN v šasi, kolik lidí asi u nás bude mít takový notes a bude si chtít zabudovat 4G kartu radši než použít ExpressCard, kolik by toho asi T-Mobile prodal, pár desítek? Navíc je otázka jak jsou ty generické WWAN antény zabudované v tom šasi vhodné na specifickou frekvenci použitou u nás?

Tem modem má špičkovou spotřebu 5W, což je právě to co mají dátí dva USB porty, pokud to nedají a ještě při tom exnou, pak si nic jiného nezasloužily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 14:35

A jéje, Obyvateli nikdo neřekl o miniaturních noťasech, třeba Eee a podobných. Kdyby o nich věděl, přemýšlel by a nestřílel takhle nedomyšlené soudy od boku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 14:49

Co mate presne namysli ? Ano, i ty maji interni PCI Express slot a pripravuje se varianta s internim 3G modulem. Jeste nejake komentare ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 15:10

Jeste odkaz: http://www.trustedreviews.com/notebooks/news/2008/07/07/3G-Eee-PC-Coming-This-Year/p1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RomanL  |  18. 07. 2008 07:13

No, to sice mají, ale neosazený paticí, takže případné karty se tam dávají dost špatně. Šetřit je třeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor