Společnost Unicorn zvítězila ve veřejné obchodní soutěži na dodávku softwaru pro vybudování portálu Celní správy České republiky pro Generální ředitelství cel. Obstála v konkurenci dalších jedenácti nabídek.
Připravovaný portál celní správy bude zastřešovat aplikace využívané Celní správou ČR. V rámci projektu, který zahrnuje Internet i Intranet, bude Unicorn zajišťovat kompletní řešení počínaje vývojem, instalací, konfigurací a implementací softwaru a konče zaškolením uživatelů a záručním servisem. Kromě zaměstnanců celní správy, kteří tak získají jednotnou bránu ke všem potřebným informacím a aplikacím, bude mít i široká veřejnost možnost získat aktuální informace prostřednictvím internetových stránek. Portál by měl být dokončen v květnu 2005.
„Cílem celého projektu je pomoci zaměstnancům Celní správy zefektivnit práci s informacemi a usnadnit jim vzájemnou spolupráci a publikaci aktuálních informací pro veřejnost. Jsem rád, že Generální ředitelství cel vsadilo na špičkové technologie, aplikace a služby, díky kterým jsme vytvořili komplexní řešení ušité na míru, které navíc bude možné do budoucna dále rozšiřovat a přizpůsobovat požadavkům zákazníka,“ uvedl Vladimír Kovář, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Unicorn.
Řešení, které je postaveno na technologiích Microsoft, přinese uživatelům celou řadu výhod a vylepšení. Uživatelé se již například nebudou muset znovu přihlašovat do každé aplikace, ale se všemi aplikacemi, které potřebují, budou moci pracovat prostřednictvím portálu, který jim navíc nabídne jednotné rozhraní. K dispozici budou mít také fulltextový vyhledavač založený na technologii Tovek, který jim usnadní vyhledávání podle slov obsažených v začleněných informacích a dokumentech. Portál bude zajišťovat i celou řadu dalších služeb jako například upozorňování na změny sledovaných dokumentů, diskusní skupiny a konference, knihovny dokumentů apod. Každý uživatel si navíc bude moci sám portál přizpůsobit tak, aby měl snadný přístup právě k těm informacím, které potřebuje.
Portál bude podporovat také funkci řízení práce umožňující definovat pracovní procesy a jednotlivé pracovní kroky, u kterých je možné dále definovat řadu atributů jako např. prioritu, odpovědného pracovníka apod. Na internetovém i intranetovém portálu bude možné publikovat informace pomocí tzv. redakčního systému (systému řízení obsahu), který umožní publikaci dokumentů pověřeným pracovníkům bez jakékoliv pomoci IT oddělení.
Řešení počítá i s integrací dalších aplikací do portálu, a to pomocí technologie WebParts, která těží z výhod platformy .NET. Integrace aplikací umožní například sjednotit vzhled a chování aplikací, využívat centrální správu uživatelských účtů a funkčnost jednotného přihlášení uživatele (single sign-on).
O společnosti Unicorn
Unicorn je moderní, dynamická skupina společností zaměřující se na poskytování komplexních služeb v oboru informačních systémů (IS) a informačních a komunikačních technologií (ICT).
Posláním celé skupiny je poskytovat svým zákazníkům špičková řešení, produkty a služby v následujících oblastech: projekce a konstrukce informačních systémů, integrace IS, provoz a servis IS, konzultace, školení a vzdělávání, distribuce, standardní řešení, internet a multimédia, infrastruktura a ICT recruitment.
Skupina vznikla založením společnosti Unicorn, spol. s r.o. v roce 1990. Dnes celou skupinu zastřešuje Unicorn, a.s. se základním jměním 100 milionů Kč. Unicorn dále tvoří společnosti: Unicorn Applications, Unicorn Consulting, Unicorn Distribution, Unicorn Education, Unicorn Multimedia, Unicorn Services, Unicorn Solutions, Unicorn Systems, Unicorn Technologies, Deckard & Penfield, NeatCode, Vigour a zahraniční pobočky na Slovensku, v Chorvatsku a USA.
Neustálý ekonomický růst společnosti Unicorn potvrzuje i dosavadní vývoj obratu, který se v porovnání s rokem 2000 téměř zdvojnásobil. Rok 2003 ukončila skupina společností Unicorn s obratem 562 milionu Kč, což představuje ve srovnání s rokem 2002 41% nárůst obratu. Největší podíl na příjmech společnosti má již tradičně sektor služeb, které tvořily 73 % obratu (409 milionů Kč). Prodej softwarových licencí se na celkové výši obratu podílel 17 % (95 milionů Kč), prodej hardwaru 6 %
(34 milionů Kč) a ostatní činnosti 4 % (24 milionů Kč).
Tato i všechny ostatní tiskové zprávy společnosti Unicorn jsou k dispozici na adrese http://www.unicorn.cz/press.