Turnaj roku 2002 v počítačových hrách na síti firmy 3Com

Ve dnech 11.-14.7. 2002 uspořádal tým ProGamers ve spolupráci se společnostmi AMD a 3Com a dalšími firmami v Praze na Výstavišti Holešovice další ze svých obřích mezinárodních počítačových turnajů s názvem AMD PG Challenge Summer 2k2.

Praha, Česká republika. Ve dnech 11.-14.7. 2002 uspořádal tým ProGamers  ve spolupráci se společnostmi AMD a 3Com a dalšími firmami v Praze na Výstavišti Holešovice další ze svých obřích mezinárodních počítačových turnajů s názvem AMD PG Challenge Summer 2k2. Stejně jako v loňském roce, i letos se společnost 3Com podílela na výstavbě počítačové sítě pro tuto jedinečnou akci. Díky vysokým nárokům her na počítačovou síť se tak společnosti 3Com naskytla příležitost otestovat vlastnosti a možnosti svých  nejnovějších aktivních prvků v podmínkách, které lze v podnikové sféře jen obtížně nasimulovat.

 

Turnaj hned v několika bodech překonal dosavadní české i středoevropské rekordy. V soutěžních  hrách Counter Strike, Quake III, Unreal Tournament a Starcraft se zúčastnilo přes 720 aktivních hráčů. Akce byla přístupná i veřejnosti a našla si více než 2200 diváků.

 

Celkově byly letos vytvořeny 4 virtuální sítě, každá s vlastním IP adresným prostorem DNS a DHCP serverem. Síť sloužící ke správě aktivních prvků byla taktéž virtuálně oddělena od zbytku sítě. To umožnilo přesné a bezpečné monitorování činnosti jednotlivých přepínačů i uživatelů sítě. Funkce broadcast storm controlu na přepínačích bránila teoretické možnosti zahlcení sítě, ať již chybou či úmyslnou činností.

Páteř aktivních prvků byla tvořena výkonnými gigabitovými přepínači tak, aby byla zachována maximální přenosová kapacita uvnitř jednotlivých virtuálních sítí. Všechny koncové přepínače Tournament i BYOC Area byly na centrální přepínače připojeny nejméně jedním gigabitovým spojem a kapacita páteřního řešení v BYOC sekci byla 48 gigabit/s,  v Touranement Area potom 24gigabit/s. Herní servery byly připojeny na páteř sítě prostřednictvím přepínačů na čtvrté vrstvě 3Com SuperStack3 Switch 4400, které automaticky identifikují komunikaci používanou herními systémy. Tato komunikace byla označena jako prioritní, a proto všechny přepínače v síti dávaly „herním paketům“ přednost. Tím se zajistila absolutní propustnost sítě pro hry. V případě nutnosti umožňují tyto aktivní prvky blokovat MS sdílení, FTP provoz či jiné systémy výměny dat, bez omezení možnosti hrát síťové hry.

 

„Počítačová síť turnaje musela nejen zajistit přenos všech dat masivní výměny souborů, ale zároveň i rozpoznat a prioritně přenášet data herních systémů. Pro podnikovou sféru je výsledek propustnosti a stability sítě důkazem, že když se zamění prioritizovaná data přenášená sítí na herním turnaji za data důležitých informačních systémů v podniku, kde je zatížení sítě obvykle mnohem menší, dá se na takovou síť 100% spolehnout,“ uvedl Miroslav Knapovský ze společnosti 3Com.

„Jen pro ilustraci, během turnaje přenášel jeden z páteřních přepínačů sítě, 3Com SuperStack3 Switch 4900, více než 2,3 terabytů za hodinu (asi 3300 CD),“ dodal.

 

O společnosti 3Com Corporation

3Com je přední globální výrobce funkčně bohatých, snadno použitelných síťových produktů, které propojují firmy s jejich zaměstnanci, zákazníky a dodavateli — kdykoli a kdekoli.  3Com je také lídr v oblasti platforem pro poskytování služeb na bázi protokolu IP a v oblasti přístupové infrastruktury pro poskytovatele síťových služeb.  3Com byl založen v roce 1979 jedním z vynálezců ethernetové technologie, na jejímž základě pracují prakticky všechny místní sítě.  Od té doby prodal přes 360 000 000 ethernetových spojení. 3Com má ústředí v Santa Clara v Kalifornii a pobočky po celém světě.  Více informací najdete na www.3com.com.

 

 

 

Váš názor Další článek: Vláda prodá Český Telecom za 55 miliard korun

Témata článku: , , , , , , , , ,