Trendy ve vývoji na českém Internetu

Doba, kdy bylo stěžejním zájmem uživatelů Internetu užívání elektronické pošty a zisk informací, již i v naší republice dosáhla svého vrcholu a dle průzkumů nerůznějších agentur brzy marketingový vývoj změní svůj směr.
Trendy ve vývoji na českém Internetu
Česká obchodní pro internet, s.r.o.: Doba, kdy bylo stěžejním zájmem uživatelů Internetu užívání elektronické pošty a zisk informací, již i v naší republice dosáhla svého vrcholu a dle průzkumů nerůznějších agentur brzy marketingový vývoj změní svůj směr.

Z vlastních poznatků a zkušeností jsme vypozorovali měnící se požadavky klientů a přizpůsobili tak podstatně nabídku našich služeb těmto požadavkům a předpokládaným trendům. S uspokojením můžeme konstatovat, že naše předpoklady byly správné a nově nabízené služby byly u nových i stávajících zákazníků s úspěchem přijaty.

„Nespokojili jsme se v loňském roce pouze s nabídkou na vytvoření dokonalé www prezentace, ale odsunuli jsme tuto službu na pozici ´pouhé´ součásti komplexního internetového projektu. Podařilo se nám totiž vysvětlit klientům, že účinek pouhých www stránek je mizivý, pokud se s ním cíleně nepracuje. Jak následně sami přiznali, výsledný efekt při realizaci takto připravených komplexních kampaní byl i při zvýšených nákladech lepší, než by se dalo předpokládat.“ řekl při hodnocení uplynulého roku ředitel společnosti pan Lubomír Toman.

Konkrétně lze říci, že mezi nejvýznamnější části vytvářených komplexních internetových projektů patřily v minulém roce služby vyhledávání informací na internetu, tvorba databází, direct mailing, služby public relations a propagace pomocí interaktivních reklamních bannerů.

Samotné vytvoření www prezentace již nestačí a dalo by se směle přirovnat k situaci, kdy necháte vytvořit a vytisknout nabídkové letáky, ale necháte je zabalené někde ve skladu a čekáte, že si je cílová skupina přijede vlastním autem vyzvednout, přestože nikdo neví, že jste nějaké letáky připravili. To znamená že počáteční úmysl se mine účinkem. Pokud však zajistíte všechny další související aktivity (v našem případě komplexní projekt tzv. ušitý na míru) určitě svého cíle dosáhnete.

Poměrně překvapující je postoj a přístup managementu některých firem k používání internetu. Jejich konzervativní přístup je naštěstí do značné míry redukován a postupně se poddávají nutnosti přizpůsobit se požadavkům klientů a partnerů.

Díky tomu si zodpovědní pracovníci začínají uvědomovat, že internet není jen dalším přívažkem, který pohlcuje kus firemního rozpočtu, ale je významnou součástí celého firemního marketingového plánu, který již nemůže být opomíjen a odsunován do pozadí. Z toho také vyplývají trendy a předpokládaný vývoj pro následující rok.

Kam spěje český internet v roce 1999
Narůstající tendenci bude mít zajisté zájem o vytváření přesných marketingových postupů a efektivních projektů a v návaznosti na to stoupne i zájem o reklamní a propagační kampaně na internetu, které by však měly být rozhodně propojeny s podporou v tradičních médiích a celkového marketingového mixu.

Rovněž bude růst počet úzce specializovaných kampaní k určitým krátkodobějším událostem, neboť na internetu lze rychle reagovat na současnou situaci, přesně dávkovat reklamu a pohodlně zjišťovat její efektivitu.

Zajímavostí rovněž bude trend velkých inovací www stránek. V době prvotního nadšení totiž vzniklo mnoho amatérsky vytvořených prezentací s nevhodným designem i obsahem informací, které firmám často značně uškodily, což bylo zřejmě i jedním z důvodů počátečního zklamání firem z prezentování na internetu. Proto si pracovníci managementu začínají uvědomovat, že i působení na internetu má své zákony, které se musí respektovat, pokud chce firma prorazit. Dojde tak během roku zajisté k postupnému přepracovávání velké části www prezentací významných firem, tím pádem i k redukci počtu firem, které tyto služby budou poskytovat, neboť v konkursních řízeních budou moci uspět jen ti nejzkušenější.

Lze však předpokládat, že v druhé polovině roku celý vývoj světové sítě internetu do jisté míry ovlivní skutečnost blížícího se přelomu tisíciletí a s tím spojené paniky ohledně destruktivního vlivu a reakce počítačů a sítí na datum - 2000.

Pokud se technikům podaří tuto problematiku uspokojivě vyřešit, předpokládaný trend bude zřejmě směřovat ke stoupajícímu zájmu o posílení marketingu, propagaci jednotlivých výrobků a obchodování přes internet. Bude-li však tato otázka stále otazníkem, pozastaví se zřejmě nárůst uživatelů a prodeje výpočetní techniky, ne-li dokonce redukce počtu internetových serverů a www prezentace budou pouze udržovány, a to bez výraznějšího rozvoje nových služeb, serverů a prezentací. Obavy ze zhroucení sítí s příchodem nového letopočtu jsou stále ještě značné, proto lze těžko objektivně předpokládat skutečný vývoj v tomto roce.

Společnost Česká obchodní pro internet, s.r.o. se pro rok 1999 zaměří zejména na realizaci dvou významných projektů týkajících se veletrhů IDET ´99 a AUTOSALON ´99, zahájených již v minulém roce a v rámci toho i maximálního využití zkušeností v oblasti propagace a P.R. aktivit na internetu.

Dále se budeme zasazovat o efektivní rozšíření www prezentací našich klientů včetně návrhu komplexního projektu a opatření pro nejlepší využití možností internetu. Novým zákazníkům nabídneme jak vypracování www prezentace na špičkové úrovni, či přepracování zastaralých www stránek, návrh marketingového postupu či zcela oddělené služby z celkové nabídky firmy.

Samozřejmostí bude i vytvoření nových služeb, které s sebou přináší doba a rozvoj internetu jak ve světě, tak i v České republice.

Věříme, že s aktivitami naší společnosti budou spokojeni nejen zákazníci, ale budou dokonce příkladem i jiným firmám v oboru poskytování informací, publikace a prezentace na internetu.

Váš názor Další článek: Vývojář komentuje: které verze FoxPro jsou náchylné na rok 2000 a jak

Témata článku: Internet, IDET, Výsledný nárůst, Nový pracovník, Direct Marketing, Stěžejní cíl, Správný rozvoj, Nová kampaň, Efektivní využití, Komplexní projekt


Určitě si přečtěte

Proč teď nedává smysl kupovat notebook a kdy přijde ten správný čas

Proč teď nedává smysl kupovat notebook a kdy přijde ten správný čas

** Během pár týdnů přijdou na trh výkonnější notebooky ** Čím dražší notebook vybíráte, tím víc se vám změní nabídka ** Také lehké notebooky budou téměř herní

Tomáš Holčík | 52

Český Turris MOX: Nejbláznivější síťový počítač nejen pro fanoušky Lega

Český Turris MOX: Nejbláznivější síťový počítač nejen pro fanoušky Lega

** CZ.NIC začal prodávat svůj Turris MOX ** Z několika základních jednotek postavíte skoro cokoliv ** Kompletní Wi-Fi router, rozsáhlý switch i univerzální linuxový server

Jakub Čížek | 32



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test autokamer

Test ATX skříní

Jak surfovat pohodlně

Sportovní aplikace

Jak funguje procesor