Tradiční celoevropský průzkum UPC (UPC Pan European Television Survey 2006)

20. prosince 2006
I Opera dostává filtr proti phishingu
Praha, 19.12. 2006. Průzkum byl proveden v listopadu až prosinci 2006 ve 13 evropských zemích (Rakousko, Belgie, Česká republika, Francie, Německo, Maďarsko, Irsko, Holandsko, Polsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko a Švýcarsko) na vzorku 6052 respondentů, a to společností UPC, celoevropským provozovatelem kabelového a satelitního televizního vysílání, vysokorychlostního internetu a telefonických služeb.
Tradiční celoevropský průzkum UPC (UPC Pan European Television Survey 2006)

V České republice působí společnost UPC prostřednictvím své dceřiné společnosti UPC Česká republika, a. s. Průzkum byl proveden metodami face to face a on-line panel při dodržení pravidel reprezentativnosti z hlediska pohlaví, věku a trvalého bydliště.

Jedním z hlavních bodů, na které se průzkum zaměřil, byl názor evropských televizních diváků na sportovní pořady. Evropské pořadí pěti nejpopulárnějších sportů vysílaných v televizi je následující: fotbal 46%, formule 1 22%, tenis 18%, Lyžování 16%, bruslení (na ledě) 15%.

Fotbal se neumístil na prvním, ale na druhém místě v České republice a na Slovensku, kde je ještě oblíbenější lední hokej (48%, resp. 46%). Belgičané dávají před fotbalem přednost tenisu (49% tenis, 37% fotbal).

48% evropských diváků  uvádí, že množství fotbalu v televizi je přesně tak akorát. 37% respondentů by bylo rádo, kdyby bylo fotbalu v televizi méně. Pouze 15% evropských diváků by chtělo vídat fotbal na obrazovkách ve větší míře. Jedním ze zajímavých výsledků průzkumu je také zjištění, že fotbalu mají více „plné zuby“ západoevropští televizní diváci než diváci ve východní Evropě; že by mělo být v televizi méně fotbalu uvedlo 37% západoevropských diváků a jen 24% diváků východoevropských.

Evropští televizní diváci upřednostňují přímé přenosy z fotbalových utkání (52%) před sledováním pouhých sestřihů nejzajímavějších momentů (9%). Analýzy zápasů nejsou oblíbené vůbec; pouze 4% evropských diváků upřednostňují fotbalové programy, jejichž součástí jsou analýzy zápasů.

Evropští televizní diváci nejraději sledují filmy. Toto je pořadí pěti nejpopulárnějších typů televizních pořadů: filmy 52%, zprávy & aktuální události 45%, sport 26 %, seriály typu soap opera 26%, dokumentární filmy 22%.

Jedním z nejpozoruhodnějších závěrů vyplývajících z provedeného průzkumu je, že posílání SMS zpráv do televizních pořadů není mezi evropskými diváky oblíbené. Ačkoli posílání zpráv je častou součástí televizních programů a soutěží po celé Evropě, 69% evropských televizních diváků do těchto programů nikdy SMS zprávy neposílá. Jen 26% účastníků této studie uvedlo, že SMS zprávy někdy posílá.

Televizní diváci v Evropě dávají přednost celoplošným komerčním kanálům (37%) před veřejnoprávními kanály (31%). Komerční kanály jsou považovány za méně konzervativní a nabízejí větší pestrost programů. Východoevropští diváci tuto preferenci vyjadřují zřetelněji než diváci v západní Evropě. Ve východní Evropě preferuje sledování celoplošných komerčních kanálů 50% všech diváků, zatímco v západní Evropě tyto kanály preferuje jen 33% diváků. Celoplošné veřejnoprávní kanály mohou počítat s preferencemi 31% diváků v obou těchto zeměpisných oblastech.

Zahraniční veřejnoprávní a komerční kanály mohou počítat se silnými preferencemi v Rakousku a Švýcarsku (38%, resp. 36%), zatímco v ostatních evropských zemích uvádí preferenci zahraničních kanálů pouze 8% diváků.

Ačkoli diváci mají své oblíbené televizní kanály, pouze 17% z nich ví každý týden přesně, co se právě v televizi vysílá. Zdá se, že sledování televize si lépe plánují diváci v západní Evropě (sledování televize si tam plánuje 49% diváků) než diváci ve východní Evropě (pouze 31%). Tištěný televizní program je i nadále nejoblíbenějším způsobem zjištění „co dávají“: 52%. Teletext používá k tomuto účelu 26% diváků a jen 17% evropských televizních diváků zjišťuje budoucí televizní program na Internetu. Mladší lidé (do 30 let) používají Internet za účelem zjištění nabídky TV programu častěji (30%) než starší lidé (9% lidí ve věku 50 let a více).

Televizní kanály se mohou na upoutávky lákající diváky na nové televizní programy bezpečně spolehnout.  42% diváků se právě na základě takovýchto upoutávek rozhoduje, zda budou či nebudou daný program sledovat.

Jedním z nejzajímavějších závěrů vyplývajících z tohoto celoevropského průzkumu na téma sledování televize je skutečnost, že jen necelá polovina evropských diváků podniká kroky   potřebné k tomu, aby nepřišla o program, který ve vysílaném čase nestíhá. Pouze 31% televizních diváků si zmeškané televizní programy nahrává na video a jen 16% k tomuto účelu používá DVD rekordér.

Váš názor Další článek: I Opera dostává filtr proti phishingu

Témata článku: Video, Opera, Teletext, Východní Evropa, Televize 60, Televize program, Televize 80, Televize 81, Nejzajímavější program, Kanál, Televize 4 k, Sporty, Televize 32, Teletext České televize, Preference, UPC televize, Oblíbený program, Průzkum, Televize 02, I televize, Televize 55, Soap, Evropa


Určitě si přečtěte

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

** Společně s operačním systémem se spouští řada aplikací a služeb ** Mohou mít negativní dopad na celkovou dobu startu Windows ** Jak získat kontrolu nad automaticky spouštěnými programy?

Karel Kilián | 57

10 novinek Androidu 10, které vás budou bavit

10 novinek Androidu 10, které vás budou bavit

Jan Láska, Vladislav Kluska | 28

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale i tak převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 103

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

** Šifrovaný web je dnes už samozřejmost ** Jeden díl skládačky ale ještě chybí – DNS ** Firefox už začal a teď se na šifrované DNS chystá i Chrome

Jakub Čížek | 96

Antivir zdarma: 8 bezplatných řešení, která zatočí s havětí v počítači

Antivir zdarma: 8 bezplatných řešení, která zatočí s havětí v počítači

** Součástí Windows 10 je integrovaný antivirový program. Stačí to? ** Představíme vám sedm aplikací na boj proti virům a malwaru ** Všechny jsou k dispozici zdarma a některé ani nemusíte instalovat

Karel Kilián | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky