Telefónica O2 Czech Republic opět varuje před podvodnými praktikami prodejců

Telefónica O2 Czech Republic opět varuje před podvodnými praktikami prodejců

16.8.2007. Společnost Telefónica O2 Czech Republic opět varuje své zákazníky před nekalými praktikami ze strany podomních prodejců. V poslední době se na společnost obrátilo značné množství zákazníků, kteří si stěžovali na zvláštní metody prodejců telekomunikačních služeb pod značkou U:fon. Ti se klamavě vydávají za spolupracovníky společnosti Telefónica O2 a pod záminkou vypínání analogového telefonního signálu předkládají zákazníkům k podpisu své smlouvy. Zákazníci se mohou v případě pochybností o totožnosti a úmyslu podomních prodejců obrátit na speciální bezplatnou informační linku 800 130 027.

"V uplynulých dnech jsme v této souvislosti zaznamenali podstatný nárůst stížností od zákazníků pevných linek", uvádí Mgr. Václav Zakouřil, ředitel pro právní podporu obchodu a marketingu společnosti Telefónica O2 Czech Republic a dodává: "Podobné pokusy o klamání zákazníků se bohužel čas od času objevují, a to zejména při vstupu nových operátorů na trh. Tak je tomu i nyní, kdy se většina stížností týká prodeje služeb společnosti MobilKom, a.s. Jakékoliv informace o takovém jednání důkladně prověřujeme a jsme připraveni podniknout příslušné kroky směřující proti těmto podvodným prodejcům i společnostem, které za nimi stojí."

Mimo neoprávněné vydávání se přímo za obchodní zástupce společnosti, se spotřebitelé mohou setkat také s prokazatelně lživými tvrzeními typu, že jsou zástupci firmy, kterou Telefónica O2 pověřila výměnou analogové telefonní sítě za digitální, což jim údajně zajistí levnější volání. Na základě klamné informace o vypínání analogových ústředen požadují od zákazníků předložení občanského průkazu a poslední vyúčtování za telekomunikační služby za účelem podpisu nové smlouvy. Poté zákazníkovi předají formulář na zrušení pevné linky s logem společnosti Telefónica O2. Tyto podvodné praktiky poškozují přímo zákazníky a je politováníhodné, že jejich obětí jsou zpravidla senioři, kteří již ne vždy chápou všechny souvislosti a složitosti jednotlivých nabídek telekomunikačních služeb a přiměřeně klesá jejich přirozená ostražitost.

Telefónica O2 proto vyzývá všechny své zákazníky, aby věnovali zvýšenou pozornost tomu, koho pouští do bytu. Každý prodejce služeb Telefónica O2 nebo partnerských firem je vybavený identifikačním průkazem a certifikátem s číslem, jménem a fotografií. Zákazníci se mohou pro ověření prodejce obrátit také na bezplatnou informační linku 800 130 027, kde jim budou poskytnuty informace, zda návštěvník je skutečným pracovníkem společnosti, zda jeho tvrzení jsou pravdivá, nebo se jedná o podvodníka. Pomocí těchto opatření se Telefónica O2 snaží chránit bezpečnost svých zákazníků a usnadnit jim komunikaci se společností.

Telefónica O2 využije pro zamezení těchto podvodných praktik a zvýšení ochrany všech uživatelů pevných linek všechny dostupné technické i legální prostředky. V případě jakýchkoli nových poznatků bude samozřejmě také neprodleně informovat širokou veřejnost a podnikat další právní kroky.

Diskuze (2) Další článek: Adobe CS3: doplňky velkých programů

Témata článku: Bezpečnost, Pevná linka, Stížnost, Poslední pokus, Pravdivá informace, Podobné opatření, Poslední krok


Určitě si přečtěte

Nové iPhony, hodinky a další novinky Applu: Zase bude za co utrácet

Nové iPhony, hodinky a další novinky Applu: Zase bude za co utrácet

Dnes proběhla další velká prezentační akce Applu, na které došlo k odhalení nových iPhonů a dalších novinek. Událost jsme sledovali online, a tak se můžete podívat na chronologický zápis těch nejdůležitějších informací.

David Polesný | 136

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

** Za neúspěchem Microsoftu v mobilech stojí i Windows 8 ** Microsoft pozdě naskočil do rozjetého vlaku ** Uživatelé neměli zásadní důvody, proč přejít

Karel Kilián | 136

Starý smartphone nemusí skončit v koši. 10 způsobů, jak ho ještě můžete využít

Starý smartphone nemusí skončit v koši. 10 způsobů, jak ho ještě můžete využít

** Co dělat s vysloužilým chytrým telefonem? Neházejte ho do koše! ** Našli jsme pro vás deset možností, jak ho prakticky využít ** I stará zařízení tak mohou být užitečná

Karel Kilián | 47

Jak doma vylepšit signál Wi-Fi: Pomůže repeater, více routerů, ale nejlépe systémy mesh

Jak doma vylepšit signál Wi-Fi: Pomůže repeater, více routerů, ale nejlépe systémy mesh

** Máte špatný signál Wi-Fi? Mesh systémy to vyřeší ** Už vás nezruinují, meziročně ceny příjemně spadly ** Jak systém funguje a čím je výjimečný?

Jiří Kuruc | 105

Google dosáhl revolučního milníku v kvantové nadvládě. IBM ale nesouhlasí

Google dosáhl revolučního milníku v kvantové nadvládě. IBM ale nesouhlasí

** Google představil nový kvantový čip s 53 qubity ** Oznámil, že díky němu lidstvo poprvé dosáhlo kvantové nadvlády ** IBM toto tvrzení zlehčuje

Karel Javůrek | 15

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

** Z Brna pochází třetina světové produkce elektronových mikroskopů ** První československý kus vyrobila Tesla už v 50. letech ** Dnes na ni navazuje třeba brněnský Tescan

Jakub Čížek | 19

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 35



Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky