Včera jsme vás informovali o trestním oznámení, které Český Telecom podal pro podezření ze spáchání trestních činů nekalé soutěže a podvodu. Důvodem pro jeho podání jsou poznatky zákazníků, kteří upozorňují na nekalé praktiky ze strany některých prodejců telekomunikačních služeb jiných operátorů. Podle tiskového mluvčího Českého Telecomu Vlastimila Sršně jednají tito prodejci se zákazníky často jménem Českého Telecomu.
V naší diskuzi se objevila řada příspěvků, ve kterých si čtenáři stěžovali na přístup prodejců služeb telekomunikačního operátora Tele2.
Tele2 dnes vydalo tiskové prohlášení, ve kterém aktivitu Českého Telecomu k odhalení podvodných prodejců vítá a doplňuje informace o identifikaci svých prodejců:
Praha (23.9.2005) - Obchodníci TELE2 jsou vyškoleni tak, aby nabízeli produkty TELE2 jménem TELE2. Zároveň podepisují etický kodex, který jasně určuje pravidla chování obchodníka TELE2.
Návštěva obchodního zástupce probíhá standardně ve všech 25 zemích Evropy, ve kterých TELE2 působí. Tento postup prodeje mimo jiné využívá i Český Telecom: obchodník navštíví vytipovaného zákazníka, zazvoní u dveří, představí se a nabídne zákazníkovi výhodnější službu. TELE2 nabízí levnější minutové volání a připojení k internetu.
Prodejci TELE2 jsou viditelně označeni:
- firemní vizitkou s osobními identifikačními údaji (zavěšenou na firemní stužce)
- veškeré materiály (ceníky, smlouvy, propagační materiály aj.) jsou označeny firemním logem a obchodník je předkládá v originálních červených firemních deskách
- pravost obchodního zástupce TELE2 si může každý snadno ověřit na bezplatném telefonním čísle 800 209 020.
Společnost TELE2 vítá všechny aktivity Českého Telecomu, které povedou k jasnější identifikaci obchodních zástupců.