Strategie společnosti BASF v Evropě

Společnost BASF rozšiřuje své aktivity na evropském trhu s cílem dosáhnout ještě lepších výsledků v rychle se měnícím tržním prostředí. Na tiskové konferenci v Ludwigshafenu byla včera představena nová „Evropská strategie 2010“. Během několika příštích let chce společnost BASF růst rychleji než trh, a dosáhnout tak většího tržního podílu, dále chce těsněji spolupracovat se svými zákazníky a ještě systematičtěji rozšiřovat své působení na trzích ve vybraných zemích.
Strategie společnosti BASF v Evropě

„Kořeny společnosti BASF jsou v Evropě,“ říká Eggert Voscherau, místopředseda představenstva BASF AG, a pokračuje: „Když se podíváme na naše hrubé výnosy v oblasti chemie – tzn. v našem hlavním oboru podnikání – více než polovina výnosů pochází již řadu let z Evropy. Většina našich zaměstnanců pracuje v tomto regionu a v závislosti na ziskovosti zde do budoucna plánujeme roční investice v objemu okolo 1 miliardy eur. Je proto jedině logické,“ dodává Eggert Voscherau, „že BASF pro příští roky připravuje další rozvoj podnikání na domovském trhu.“

Podle Eggerta Voscheraua se společnost zároveň i nadále zaměřuje na zvyšování efektivity ve všech oblastech. „Vyšší efektivita výroby, infrastruktury a služeb vedla v samotném Ludwigshafenu k dlouhodobým úsporám ve výši 480 milionů eur. Dalších úspor v objemu 250 milionů bylo dosaženo optimalizací lokálních struktur po celé Evropě. To jsou hlavní zdroje celkového snížení nákladů, které v dlouhodobém horizontu dosahuje v samotné Evropě 730 milionů eur ročně.“

Kromě toho se chce společnost BASF více zaměřit na své zákazníky, jednotlivé sektory a země. Hlavním cílem je zvýšit prodeje v Evropě a do roku 2010 výrazně překonat celkový růst trhu. „To znamená, že v určitých segmentech budeme usilovat o významné zvětšení našeho tržního podílu,“ vysvětluje Dr. Walter Seufert, prezident společnosti BASF pro Evropu. „Jako firma zaměřená na zákazníky chceme podpořit růst našich zákazníků, a společně tímto způsobem dosáhnout vyššího tempa modernizace a větších úspěchů na našich trzích. Tato podpora zahrnuje řadu oblastí – od společných výzkumných projektů a vývoje produktů, přes propracovaná logistická řešení, až po otázky ochrany životního prostředí,“ uvádí Walter Seufert. Tento kooperativní přístup zajistí společnosti BASF ohromnou konkurenční výhodu, protože pouze pár firem může zákazníkům nabídnout tak širokou škálu služeb.

Souběžně bude BASF pracovat na zvýšení efektivity využití interního firemního knowhow a zaměří se na nabídku produktů a řešení pro celý sektor, což zahrnuje např. stavební či obalový průmysl.

V kontrastu k nízkému ekonomickému růstu západní Evropy v úrovni 2 až 3 procent se profilují rychleji rostoucí a dynamické trhy východní Evropy. Společnost BASF má v tomto regionu velmi dobrou pozici, obchodní zastoupení založila ve všech zemích východní Evropy již před několika lety. Rovněž hlavní výrobní závody BASF ve střední Evropě, např. Ludwigshafen, jsou situovány na místech, odkud může společnost dodávat bez problémů a s nízkými náklady do celé Evropy. „Jedna věc je naprosto jasná: kromě využití příležitostí, které nabízí tradičně silný trh západní Evropy, chceme maximálně využít ohromné příležitosti k růstu ve východní Evropě. Tento trend se odráží i v našich cílech: do roku 2010 chceme zdvojnásobit prodeje ve východní Evropě, ze současné 1 miliardy euro na 2 miliardy,“ uvádí Walter Seufert.

Výrazné zaměření společnosti BASF na činnost na domovských evropských trzích se odráží i v jejích investičních programech. Pouze během první poloviny roku 2005 společnost investovala do továren a vybavení v Evropě téměř půl miliardy eur. To je 10-procentní nárůst oproti stejnému období předchozího roku. Mezi příklady kapitálových investic patří nová HPPO továrna na výrobu propylen oxidu a rozšíření steamcrackera v Antverpách v Belgii.

BASF je celosvětově největší chemickou společností: The Chemical Company. Její nabídka sahá od chemických, plastových produktů a zušlechťujících komponentů přes produkty na ochranu rostlin a  chemické přísady, až po surovou ropu a zemní plyn. Společnost BASF je spolehlivý partner pro téměř jakékoliv odvětví a její promyšlená řešení a produkty s přidanou hodnotou pomáhají jejím zákazníkům k úspěchu. BASF vyvíjí nové technologie a s jejich pomocí vytváří nové obchodní příležitosti. Spojuje ekonomický úspěch s ochranou prostředí a sociální zodpovědností, čímž pozitivně ovlivňuje budoucnost. V roce 2004 měla společnost BASF zhruba 82 000 zaměstnanců a vykázala obrat více než 37 miliard eur. Akcie společnosti BASF se obchodují na burzách ve Frankfurtu (BAS), Londýně (BFA), New Yorku (BF) a Curychu (AN). Další informace o společnosti BASF jsou dostupné na www.basf.com.

Váš názor Další článek: Sdružení obrany spotřebitelů varuje před podvodným e-mailem

Témata článku: Evropa, Oxid, Hlavní cíl, Nízká efektivita, Nízký kontrast, Východní Evropa, Celý trh, Walter, Celá Evropa, Chemická struktura, První rostlina, Basf, Euro


Určitě si přečtěte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

** Mapy.cz neslouží jen k zobrazení podkladů a plánování tras ** Nabízejí celou řadu dalších praktických funkcí a možností ** Vybrali jsme třináct tipů a triků, o kterých možná nevíte

Karel Kilián | 36

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

** Kolem baterií a akumulátorů koluje řada mýtů, nepravd a polopravd ** Dnes vám devět z nich zkusíme vyvrátit na základě faktů ** Většina z nich totiž neplatí pro moderní lithiové baterie

Karel Kilián, David Polesný | 99

Jak doma vylepšit signál Wi-Fi: Pomůže repeater, více routerů, ale nejlépe systémy mesh

Jak doma vylepšit signál Wi-Fi: Pomůže repeater, více routerů, ale nejlépe systémy mesh

** Máte špatný signál Wi-Fi? Mesh systémy to vyřeší ** Už vás nezruinují, meziročně ceny příjemně spadly ** Jak systém funguje a čím je výjimečný?

Jiří Kuruc | 108

Co je TikTok: Svérázná sociální síť chytla mladé uživatele, už jich má už 1,5 miliardy

Co je TikTok: Svérázná sociální síť chytla mladé uživatele, už jich má už 1,5 miliardy

** Sociální síť TikTok získala stamiliony uživatelů a stále roste ** Jaký obsah na ní najdete a co můžete v jejím rámci čekat? ** Je to zábava pro mladé, nebo platforma pro úchyláky?

Karel Kilián | 34

Antivir zdarma: 8 bezplatných řešení, která zatočí s havětí v počítači

Antivir zdarma: 8 bezplatných řešení, která zatočí s havětí v počítači

** Součástí Windows 10 je integrovaný antivirový program. Stačí to? ** Představíme vám sedm aplikací na boj proti virům a malwaru ** Všechny jsou k dispozici zdarma a některé ani nemusíte instalovat

Karel Kilián | 31

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 35

Vybrali jsme 21 programovatelných hraček a stavebnic pro děti i jejich rodiče

Vybrali jsme 21 programovatelných hraček a stavebnic pro děti i jejich rodiče

** Získejte děti pro matematiku a základy techniky ** Kupte jim hračku nebo stavebnici, které vdechnou vlastní život ** Vybrali jsme 21 stavebnic pro malé caparty i budoucí experty na A.I.

Jakub Čížek | 10

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale i tak převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 109


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky