Square je specifický pro český trh, využívá ho téměř třetina kampaní

Square je specifický pro český trh, využívá ho téměř třetina kampaní

Square je stále nejpoužívanějším klasickým bannerem na českém trhu, ačkoliv jeho využití kleslo od roku 2012 o 10 procentních bodů. Používá jej téměř třetina reklamních kampaní měřených společností Gemius na českém trhu. Square je specifikem českého a slovenského trhu, nelze jej najít v žebříčku nejpoužívanějších reklamních formátů v jiných zkoumaných státech.

Mezi tři nejpoužívanější klasické reklamní formáty na českém trhu patří square (300x300), double skyscraper (300x600) a rectangle (300x250). První z nich, square, je součástí téměř 30 % kampaní měřených společností Gemius na českém trhu, ovšem podíl generovaných impresí je poměrně nízký: dosahuje necelých 7 %. Double skyscraper se vyskytuje téměř ve čtvrtině analyzovaných kampaní, generuje však dvakrát více impresí než square.

Klepněte pro větší obrázek

Oba výše zmíněné formáty patřily mezi nejpoužívanější bannery již v roce 2012, nicméně jejich podíl v kampaních byl v té době mnohem vyšší a dosahoval hodnot kolem 40 %. Rectangle  je součástí 16 % kampaní v ČR a podíl generovaných impresí činí téměř 7 %. Posledně jmenovaný formát je velice populární na mnoha dalších zkoumaných trzích, například v Bulharsku (téměř 79 % kampaní), Rumunsku (74 %), Srbsku (71 %), Chorvatsku (55 %) a Polsku (30 %) zaujímá první místo, v Maďarsku (41 %) a Litvě (19 %) se umisťuje na druhé pozici. „Square je nejpoužívanějším formátem pravděpodobně proto, že většina vydavatelů – malých a středních – jej nabízí hned na začátku svého působení a zanechává jej ve svém portfoliu i později, když se jejich podnikání úspěšně rozvijí. Tento banner si oblíbily také agentury, které se ho snaží zařadit do většiny kampaní alespoň na jednom umístění. Lepších výsledků v počtu zobrazení však dosahuje formát double skyscraper, pravděpodobně díky tomu, že se často umísťuje na viditelnějších místech (hned na začátku stránky) a také ve formě sticky (drží se stránky i po přesunutí kurzoru)“, říká Radoslav Kapraň, specialista v oblasti online reklamy společnosti Gemius

Klepněte pro větší obrázek

Data pochází ze studie gemiusAdMonitor, která analyzuje 11 trhů střední a východní Evropy: Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu a Lotyšsko a zaměřuje se především na žebříčky nejpoužívanějších online reklamních formátů v jednotlivých státech, jejich CTR či seznam odvětví, která zadávají nejvíce reklamních kampaní.

Data pochází z nástrojů pro správu a monitorování reklamních kampaní gemiusDirectEffect a AdOcean.

Témata článku: Double

Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky