Square je specifický pro český trh, využívá ho téměř třetina kampaní

Square je specifický pro český trh, využívá ho téměř třetina kampaní

Square je stále nejpoužívanějším klasickým bannerem na českém trhu, ačkoliv jeho využití kleslo od roku 2012 o 10 procentních bodů. Používá jej téměř třetina reklamních kampaní měřených společností Gemius na českém trhu. Square je specifikem českého a slovenského trhu, nelze jej najít v žebříčku nejpoužívanějších reklamních formátů v jiných zkoumaných státech.

Mezi tři nejpoužívanější klasické reklamní formáty na českém trhu patří square (300x300), double skyscraper (300x600) a rectangle (300x250). První z nich, square, je součástí téměř 30 % kampaní měřených společností Gemius na českém trhu, ovšem podíl generovaných impresí je poměrně nízký: dosahuje necelých 7 %. Double skyscraper se vyskytuje téměř ve čtvrtině analyzovaných kampaní, generuje však dvakrát více impresí než square.

Klepněte pro větší obrázek

Oba výše zmíněné formáty patřily mezi nejpoužívanější bannery již v roce 2012, nicméně jejich podíl v kampaních byl v té době mnohem vyšší a dosahoval hodnot kolem 40 %. Rectangle  je součástí 16 % kampaní v ČR a podíl generovaných impresí činí téměř 7 %. Posledně jmenovaný formát je velice populární na mnoha dalších zkoumaných trzích, například v Bulharsku (téměř 79 % kampaní), Rumunsku (74 %), Srbsku (71 %), Chorvatsku (55 %) a Polsku (30 %) zaujímá první místo, v Maďarsku (41 %) a Litvě (19 %) se umisťuje na druhé pozici. „Square je nejpoužívanějším formátem pravděpodobně proto, že většina vydavatelů – malých a středních – jej nabízí hned na začátku svého působení a zanechává jej ve svém portfoliu i později, když se jejich podnikání úspěšně rozvijí. Tento banner si oblíbily také agentury, které se ho snaží zařadit do většiny kampaní alespoň na jednom umístění. Lepších výsledků v počtu zobrazení však dosahuje formát double skyscraper, pravděpodobně díky tomu, že se často umísťuje na viditelnějších místech (hned na začátku stránky) a také ve formě sticky (drží se stránky i po přesunutí kurzoru)“, říká Radoslav Kapraň, specialista v oblasti online reklamy společnosti Gemius

Klepněte pro větší obrázek

Data pochází ze studie gemiusAdMonitor, která analyzuje 11 trhů střední a východní Evropy: Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu a Lotyšsko a zaměřuje se především na žebříčky nejpoužívanějších online reklamních formátů v jednotlivých státech, jejich CTR či seznam odvětví, která zadávají nejvíce reklamních kampaní.

Data pochází z nástrojů pro správu a monitorování reklamních kampaní gemiusDirectEffect a AdOcean.

Témata článku: Double, Reklamní kampaň

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 211

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

** Každá elektrická krabička má konektor pro napájení nebo baterii ** Jenže pozor, jednou by to tak nemuselo být ** Drobná elektronika se může živit rádiovými vlnami

14.  11.  2017 | Jakub Čížek | 15

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 53


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje