Sony vyvíjí nový systém zpracování digitální fotografie pro maloobchod tisková zpráva 25. listopadu 2004 Dalšíčlánek Karneval hlásí 10 000 uživatelů internetu, UPC jich má 40 000 Síťové řešení spojené s elektronickými platebními terminály zvyšuje produktivitu a přináší zisk maloobchodníkům 28. září 2004 – Na veletrhu Photokina přichází Sony Europe s novým systémem zpracování digitální fotografie pro maloobchod. Tento vůbec první integrovaný systém fototisku se skládá ze sítě vstupních zařízení, která spojují elektronický platební terminál (v obchodě) s tiskárnami pro digitální fotografie (výstup). Speciálně vyvinutý obslužný software řídí celý postup zpracování, takže když zákazník přenese své snímky na vstupní zařízení, server příslušné údaje zpracuje a nechá je potvrdit elektronickým platebním terminálem. Zákazník dostane vytištěnou účtenku a zaplatí u platebního terminálu. Tím se (opět na základě instrukce serveru) vydá příkaz k okamžitému vytištění snímků. Proces tisku digitálních fotografií je jednoduchá operace, kterou obsluhuje sám zákazník. Umožňuje zákazníkům vybírat barevné snímky, tisknout je ve vysoké kvalitě a platit za ně jedním, zcela integrovaným postupem, který však obchodníkovi zaručuje kontrolu nad provedením platby - nezaplacený snímek se nevytiskne. Tento systém lze snadno integrovat do existujícího systému elektronických platebních terminálů. Lze používat všechna digitální média a pomocí bezdrátové technologie Bluetooth® také mobilní telefony s fotoaparátem. Výsledkem jsou vysoce kvalitní snímky (v závislosti na počtu bodů) na papíru Sony různých formátů. Maloobchodní prodejci uvítají nízký objem počáteční investice v porovnání s digitálním minilabem a také mnohem nižší nároky na obsluhu personálem. Tento systém zpracování digitální fotografie se hodí především pro maloobchody, supermarkety, velké řetězce, fotoshopy a elektronické obchody. Jde totiž o jediné v současnosti existující zcela integrované a samoobslužné řešení. „Růst trhu digitálního tisku si takový systém prostě vynucuje, a to proto, aby si maloobchodní prodejci našli investičně schůdnou cestu k digitálnímu fototisku, a také aby bylo možné snadno doplnit vyvolávání tradičních fotomateriálů o digitální služby,“ říká Fredrik Fagerstedt z Digital Photography Europe, Sony Europe. „Tuto síť lze rozšiřovat a připojovat mnoho dalších zařízení, takže za čas ji lze doplnit o vypalovačky CD, skenery apod. a nabídnout tak kompletní služby.“ Kontakt: Sony Czech spol. s r.o. Zuzana Adamová zuzana.adamova@eu.sony.com tel.:222 864 205 Váš názor › Další článek: Karneval hlásí 10 000 uživatelů internetu, UPC jich má 40 000 Témata článku: Sony, Zuzana, Bezdrátový skener, Terminál, Platební systém