Rozšířené možnosti zařazování odkazů na Seznamu

Rozšířené možnosti zařazování odkazů na internetovém vyhledávacím portálu Seznam.
Společnost Seznam.cz, a. s., která je provozovatelem nejnavštěvovanějšího internetového vyhledávacího serveru v České republice, rozšířila nová pravidla pro umísťování odkazů na firemní i nefiremní webové stránky tak, aby vyšla vstříc subjektům, registrujícím na něm své stránky. Ve světě českého Internetu platí nepsané pravidlo, že kdo není na Seznamu, jako by neexistoval. Právě proto si většina českých firem uvědomuje význam umístění odkazů na své stránky na tomto zdaleka největším a nejnavštěvovanějším vyhledávacím serveru v České republice.

Pro každý odkaz umístěný na portálu Seznam platí přesná pravidla, definující obsah webu, formát textu, podobu jednotlivých odkazů, sekcí či titulků. Seznam v loňském roce oddělil stránky firem a nefiremních prezentací a vyhradil pro ně konkrétní sekce. V současné době je na Seznamu 126 000 různých odkazů směřujících na 92 000 webových adres rozdělených do 2 121 sekcí a podsekcí. Firemním stránkám byly přiřazeny sekce Obchod a prodej, Průmyslová výroba a Služby a informace; k nefiremním sekcím patří Cestování, Instituce, Kultura a umění, Počítače a Internet, Společnost, Věda a technika, Vzdělávání, Zábava a Zpravodajství. Každá sekce má několik podsekcí a pod sekcemi i podsekcemi jsou umístěny jednotlivé odkazy, které jsou řazeny podle abecedy. „Firmy u nás či na jiných vyhledávačích někdy používaly trik, při kterém přidávaly před titulek odkazu číslo, aby se jejich odkaz dostal na začátek abecedy. V současnosti ale řadíme číslice až nakonec, takže pokud někdo chce úmyslně obejít princip abecedního pořadí a přidá k nadpisu odkazu číslo, umístíme ho až na konec abecedy,“ říká Tomáš Forche, vedoucí katalogu firem společnosti Seznam. „Novou možností pro zadavatele, jak můžou elegantně přeskočit abecední řazení, je systém placeného odkazu.“

Placené odkazy

Běžné odkazy jsou na Seznam zařazovány zcela zdarma. Pokud má však odkaz vzhledem k nevýhodné abecední poloze počátečního písmene v titulku pozici například ve spodní části seznamu odkazů, je možné zadat tzv. placený odkaz. Jedná se o nově zavedenou placenou službu Seznamu, v jejímž rámci je zadavateli po splnění obchodních podmínek a zaplacení částky stanovené ceníkem přesunut odkaz mimo abecední pořadí, a to ještě před abecední seznam do rubriky Placené odkazy. „Jako výmluvný a názorný příklad může posloužit moje osobní zkušenost s jedním odkazem v sekci Cestování, která má obecně návštěvnost okolo půl milionu zhlédnutí za měsíc,“ vysvětluje Tomáš Forche. „Před zavedením placených odkazů měla stránka vztahující se k tomuto odkazu návštěvnost zhruba 350 přístupů denně, po zaplacení placeného odkazu se návštěvnost zvýšila až na 1 000 návštěv denně. Tady je jasně vidět, jaký význam má pozice odkazu a jak výrazně tato pozice ovlivňuje počet návštěv webu. A je samozřejmé, že v mnoha případech je výhodné zaplatit placený odkaz, aby se dostal na výhodnější pozici. Podle mých odhadů by se účinnost placeného odkazu dala přirovnat k účinnosti dobrého banneru.“

Cena a dostupnost

Bližší informace o obchodních podmínkách a o ceníku platných pro zadávání placených odkazů jsou k dispozici na http://reklama.seznam.cz/odkazy_podminky.html

a reklama.seznam.cz/cenik.html.

Váš názor Další článek: Parametry příkazové řádky pro spouštění Wordu

Témata článku: , , , , , ,