Ředitelka HP Carly Fiorinová oznamuje novou značku, nové logo

23. listopadu 1999
Computer 22/99
Nová značka staví na dědictví invence, znovu představuje stálici Silicon Valley. Prohlášení vyzdvihuje Internetovou vizi HP.
Ředitelka HP Carly Fiorinová oznamuje novou značku, nové logo
Po svém programovém prohlášení na veletrhu COMDEX/Podzim ’99 oznámila presidentka a výkonná ředitelka společnosti Hewlett-Packard Carly Fiorinová celosvětovou kampaň v ceně 200 miliónů dolarů pro obchodní značku, a představila nové logo, které uvádí novou firmu HP.

“Naše obchodní značka je nejsilnějším výrazem toho, kdo jsme,” řekla Fiorinová. “Jsme společnost založená tvořivými lidmi, poháněná invencí a zdatná v přetváření sebe sama při udržování kroku s novými obchodními příležitostmi. Naše nová značka nám dá jasnější a silnější hlas na trhu, a svět si udělá obraz, který odráží naši skutečnou tvořivost a invenci.”

Nové logo – modernější, s iniciálami společnosti, ale bez celého názvu – vyjadřuje rychlejší, odhodlanou, oživenou společnost HP. Slovo ”invent” (tvořit, vynalézat) zvýrazňuje logo a odráží kořeny HP jakožto společnosti tvořivých lidí a společnosti, která se mnohokrát přetvořila, aby dosáhla na nové trhy.

Strategie jednotné značky
Fiorinová byla hlavní silou při vytváření silné značky a identity svého bývalého zaměstnavatele, firmy Lucent Technologies. HP bude rovněž vystupovat pod jedinou, integrovanou, působivou značkou, oproti současnému množství podznaček. Načasování této značkové kampaně odráží přerod HP ve společnost pro výpočetní techniku a zobrazování, jejímž cílem je, aby Internet sloužil lidem. Načasování je také v souladu s první veřejnou nabídkou akcií bývalé části HP pro měření, z které se stala firma Agilent Technologies.

”Naše nová značka rozesílá všemi směry zprávu. Začíná u našich zaměstnanců a zasahuje všechny, s kým a pro koho pracujeme,” řekla Fiorinová.

”Zpráva pro zaměstnance je tato: Pamatujte na svůj HP gen – DNA pro invenci – který vás do naší společnosti v první řadě přitáhl.

”Našim zákazníkům: Naše tvořivost vám pomůže být tvořivější ve své práci i doma.

”Obchodním partnerům: Můžeme vám pomoci být tvořivější ve způsobech, kterými sloužíte svým zákazníkům.

”A nakonec je namířena k akcionářům. Chceme, aby věděli, že umíme být lepší, růst rychleji, být více ziskoví; a právě tohle je naším cílem – proto přetváříme sami sebe. ”

Perez prosazuje značku HP
Fiorinová jmenovala Antonia Pereze, prezidenta HP, aby prosazoval integrovanou značku uvnitř společnosti. Perez před dvěma lety odstartoval velmi úspěšnou kampaň značky pro spotřebitele, která z HP učinila prvního dodavatele spotřební výpočetní techniky na celém světě. Perezovi, který rovněž vede spotřební záležitosti HP a jeho strategii digitálního zobrazování, se připisuje, že učinil HP světovou jedničkou na rostoucím a lukrativním trhu s inkoustovými tiskárnami, fotorealistickými tiskárnami, víceúčelovými zařízeními pro tisk, velkoformátovými tiskárnami a domácími foto scannery.

“Vše, co jsme se naučili v úspěšné kampani pro spotřební značku, budeme aplikovat na vyšší úrovni,” řekl Perez. “Sjednotíme naši identitu ve všech segmentech trhu, od spotřebitelů k mezinárodním podnikům. Jsme si jisti, že výsledkem bude jasné zaměření s vysokým dopadem na naše světové trhy.”

Dědictví HP - invence a přetváření
Firmu HP založili před 60 lety Bill Hewlett a Dave Packard v garáži ve městě Palo Alto v Kalifornii, USA. Společnosti je přisuzováno založení “Silicon Valley” a zavedení mnoha manažerských a zaměstnaneckých praktik, které nyní imitují firmy po celém světě. HP rovněž jako první hledala cesty, jak obohatit každou společnost a zemi, ve kterých působí. Z malé firmy s počátečním kapitálem pouhých 538 dolarů se společnost HP rozrostla do současného giganta výpočetní techniky a zobrazování s obratem 40 miliard dolarů ročně, a je známa po celém světě.

První komerční výrobky HP byly určeny pro obor testování a měření. Následně se firma HP stala největší společností na světě zabývající se testováním a měřením. Jeden z prvních velkých obchodů firmy HP byl prodej audio oscilátorů, které použil Walt Disney při natáčení filmu Fantasia. Později se společnost přetvořila a stala se druhou největší společností na světě zabývající se výpočetní technikou. Poté se rovněž stala největší společností pro tisk a zobrazování, a nyní se přetváří na společnost, která zajistí, že Internet bude sloužit lidem.

Detaily uvedení značky
Ve Spojených státech začne 1. prosince cyklus reklam v televizi a tištěných médiích. Mezinárodní reklamy budou následovat v novém roce.

HP očekává náklady na kampaň značky okolo $200 miliónů dolarů v prvním roce. Reklamy pro její podporu byly vytvořeny ve spolupráci se dvěma současnými agenturami HP - Goodby, Silverstein & Partners a Saatchi & Saatchi Advertising. Goodby vede ve strategickém a kreativním vývoji. Saatchi & Saatchi vedou na mezinárodních trzích a v nákupu médií.

Programové prohlášení
Fiorinová ve svém prohlášení na COMDEXu vyjádřila víru, že kultura společnosti – spíše než technologie – popožene nutnou změnu, která přinutí Internet sloužit lidem.

”Věřím, že absolutním mandátem je, aby si společnosti vybudovaly kulturu radikálních myšlenek. Podívejte se na kulturu své firmy a zeptejte se sami sebe: Je tohle místo, kde se daří neortodoxním myšlenkám? Je tohle místo, které povzbuzuje kreativitu?

”V ekonomice myšlenek,” řekla, ”závisí vaše cena téměř výlučně na vybudování takové kultury.”

Fiorinová rovněž řekla, že, zítřejší zisk bude ve vzestupu služeb.

”Zákazníci platí za hodnoty, a troufám si tvrdit, že v této další fázi Internetové ekonomiky budou služby tím, co většinu produktů zhodnotí. Odvážila bych se i říci, že díky Internetu se éra ‚holých výrobků‘ chýlí ke konci. Kombinace výrobku a služeb je tím, co přinese obchody. ”

Fiorinová řekla, že pevně věří, že HP dokáže přimět Internet sloužit lidem. Ukázala na laboratoře HP, které mají vynikající výsledky při prosazování technologií do komerční praxe. Při prohlášení měla na sobě hodinky Swatch, do kterých bude brzy zabudováno připojení k Internetu. V budoucnu budou takovéto hodinky schopny poznat svého majitele, nabídnou mu informace šité na míru – jako např. nejnovější změny v investičním portfoliu, a poskytnou další cenné služby.

Své prohlášení uzavřela třemi body. Slíbila, že HP bude prosazovat tvořivost pro novou ekonomiku; doporučila lidem všímat si přerodu HP; a poukázala na novou strategii ohledně značky HP jako na výraz nového, oživeného HP.

O společnosti Hewlett-Packard
Společnost Hewlett﷓Packard je přední světový dodavatel řešení pro výpočetní techniku a zobrazování a služeb pro firmy i domácnosti. Zaměřuje se na využití možností Internetu a rychlé rozšiřování elektronických služeb.

HP plánuje odstartovat Agilent Technologies jako nezávislou společnost v polovině roku 2000. Agilent od HP přebírá oblasti testování a měření, polovodičových produktů, chemických analýz a řešení pro zdravotnictví. Má vedoucí pozice v několika segmentech trhu.

Po rozdělení bude mít pokračující společnost HP zaměřená na výpočetní techniku a zobrazování 87,000 zaměstnanců po celém světě. Obrat z výpočetní techniky a zobrazování činil ve fiskálním roce 1998, který skončil 31. října 1998, přibližně 40 miliard dolarů. 17. listopadu oznámí HP výsledky za čtvrté čtvrtletí a fiskální rok 1999. Informace o firmě HP, jejích produktech a o firemním programu pro rok 2000 naleznete na WWW na adrese http://www.hp.com resp. http://www.hp.cz.

Váš názor Další článek: Computer 22/99

Témata článku: Internet, Nová kampaň, První služba, Zprávy televize Nova, Zobrazování, Integrovaný obchod, Lid, Disney, Celý trh, Alto, Značka, Walt Disney, Myšlenka, Celý internet, Celý stát, Celý svět, Nezávislá televize, Swatch, Celá firma, První společnost, Carlo, Velkoformátové tiskárny, Celá éra, Současná značka


Určitě si přečtěte

9 tipů, jak vyšlechtit nabídku Start ve Windows 10, aby lépe sloužila

9 tipů, jak vyšlechtit nabídku Start ve Windows 10, aby lépe sloužila

** Nabídka Start už existuje bezmála čtvrt století ** Ve Windows 10 postupně dostala celou řadu funkcí ** Start si můžete ve velkém rozsahu přizpůsobit

Karel Kilián | 46

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

** Šifrovaný web je dnes už samozřejmost ** Jeden díl skládačky ale ještě chybí – DNS ** Firefox už začal a teď se na šifrované DNS chystá i Chrome

Jakub Čížek | 95

Nové iPhony, hodinky a další novinky Applu: Zase bude za co utrácet

Nové iPhony, hodinky a další novinky Applu: Zase bude za co utrácet

Dnes proběhla další velká prezentační akce Applu, na které došlo k odhalení nových iPhonů a dalších novinek. Událost jsme sledovali online, a tak se můžete podívat na chronologický zápis těch nejdůležitějších informací.

David Polesný | 136


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky