První kampaň českého internetového portálu

28. dubna 2000
Perličky od SGI
V pondělí 1. května se rozběhne historicky první celostátní reklamní kampaň propagující internetový portál. Spoty v České televizi, na Nově a billboardy v největších městech budou propagovat nejmladší český portál centrum.cz.
V pondělí 1. května se rozběhne historicky první celostátní reklamní kampaň propagující internetový portál. Spoty v České televizi, na Nově a billboardy v největších městech budou propagovat nejmladší český portál centrum.cz. Cílem kampaně je vytvořit obecné povědomí o tomto portálu a získat nové uživatele. Dosud se internetové servery prezentovaly především prostřednictvím reklamních proužků přímo na internetu a v klasických médiích se objevovaly ojediněle. Na nové kampani je zajímavé i to, že reklamní spot natočil režisér Petr Zelenka, tvůrce řady úspěšných celovečerních filmů, pro kterého to byl debut v oblasti reklamní tvorby. Celou kampaň vytvořila největší česká reklamní agentura Leo Burnett.

Portál centrum.cz zahájil provoz před pouhými 7 měsíci (září 1999) a dnes je jedním z lídrů na českém internetovém trhu. Na www.centrum.cz využívají zákazníci výkonný vyhledávač, používají e-mailové schránky zdarma, nebo se baví soutěžemi a hrami. Samozřejmostí je velké množství aktuálních informací (zpravodajství, počasí, program televize atd.). Centrum.cz bylo prvním, kdo do České republiky přinesl a začal používat princip přímé personalizace služeb. V říjnu 1999 byl na centrum.cz spuštěn první vyhledávač zboží v zemi, známý také jako porovnávač cen.

O centrum.cz se již delší dobu spekuluje jako o jedné z posledních internetových firem, která dosud nezískala strategického partnera. Podle zástupců firmy NetCentrum, která portál centrum.cz provozuje, vrcholí jednání s investory právě v těchto dnech. „Věřím, že již brzy budeme jména našich nových partnerů moci oznámit “, říká k tomu Oldřich Bajer, jeden z majitelů NetCentra.

Firmu NetCentrum založili před třemi lety tehdy ještě studenti Univerzity Pardubice Ondřej Tomek (25) a Oldřich Bajer (23). Firma se od počátku zaměřila na poskytování služeb spojených s rozvojem internetu. Velice brzy si získala renomé v odborných kruzích díky úspěšné spolupráci na tak významných projektech českého internetu jakými jsou například road show Posviťte si na internet (1998), osvětová kampaň Březen měsíc internetu (1999) nebo projekt na rozvoj e-commerce eCity (1999). V září 1999 NetCentrum vstoupilo do další etapy spuštěním portálu centrum.cz. Ten se během krátké doby stal 3. nejvyužívanějším portálem českého internetu.

Váš názor Další článek: Perličky od SGI

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,