Distributor hodinek používá živou webovou kameru v obchodním domě Kotva k inovativní internetové propagaci svých produktů
Hibernia společně s internetovou společností Tiscali spouští první interaktivní webovou kameru v České republice
Praha, 24. dubna 2002 – V prvním projektu svého druhu, ve spolupráci s vedoucí internetovou firmou v České republice, Tiscali, umístil celostátní distributor luxusních hodinek a psacích per, Hibernia, do obchodu společnosti Bomott v pražském obchodním domě Kotva interaktivní webovou kameru, čímž umožnil uživatelům Internetu prohlížet si obchod živě na svých počítačích a dokonce ovládat pohyb a detail záběru kamery.
Přístup k webové kameře je přímo na adrese www.hodinky.tiscali.cz i prostřednictvím linků z hlavního portálu Tiscali (www.tiscali.cz) i z webových stránek Hibernie (www.hibernia.cz).
Tato kamera je první interaktivní webovou kamerou použitou v České republice, která umožňuje uživatelům Internetu ovládat úhel pohledu kamery směrem nahoru a dolů i ze strany na stranu, stejně tak jako přibližovat nebo vzdalovat záběr kamery a měnit tak detail jejího záběru. Kamera rovněž zahrnuje funkci „fronta“, která umožňuje každému uživateli ovládat záběr kamery po dobu nejvýše 90 sekund a pak předá její ovládání dalšímu uživateli čekajícímu ve frontě.
Pro společnost Hibernia představuje její nová webová kamera v obchodě společnosti Bomott v OD Kotva kreativní a inovativní cestu prezentace její kolekce luxusních hodinek (včetně takových značek jako Longines, Tissot, Calvin Klein a Mido) využitím speciálních vlastností Internetu. „Velmi dlouho jsme se velice intenzivně zajímali o Internet,“ vysvětluje Christian Moreaux, generální ředitel společnosti Hibernia, „a velice aktivně jsme hledali cesty, jak využít jeho jedinečného potenciálu jako média pro propagaci. Prostřednictvím našich webových stránek je naše společnost již dlouhodobě na Internetu přítomna. Poté, co nám společnost Tiscali představila myšlenku využít tuto webovou kameru, domnívali jsme se, že je to výjimečná příležitost stát se první firmou na trhu, která bude moci uživatelům Internetu nabídnout živý, interaktivní pohled na zboží v jednom z vybraných obchodů, které nabízejí naše zboží.“
Moreauxovo nadšení z projektu webové kamery je podpořeno také nadšeným přístupem společnosti Tiscali, jejíž B2C ředitel, Matthew Barrett, poznamenává, „je vzrušující být součástí prvního projektu svého druhu a bylo nám velkým potěšením, že Hibernia měla vizi podobnou té naší, namířenou na objevování nových dimenzí ve využití Internetu pro propagaci produktů. Ovládání této nové interaktivní webové kamery by rovněž mělo být zábavnou a zajímavou zkušeností pro české uživatele Internetu, z nichž většina se s touto technologií pravděpodobně ještě nikdy nesetkala.“
Podle Barretta, narůstá i mezi českými uživateli internetu zájem o webové kamery. Svědčí o tom popularita stránky webových kamer na českém portále Tiscali (http://kamery.tiscali.cz), která nabízí živé pohledy ze stovek webových kamer po celém světě, včetně několika interaktivních kamer v takových místech jako je např. Times Square v New Yorku.
Rozvoj projektu webové kamery byl rovněž výrazně podporován vlastníky obchodu Bomott a managementem OD Kotva. „Když jsme o ní poprvé slyšeli, tato myšlenka nás velice zaujala“, řekl Martin Mottl, spolumajitel obchodu Bomott. Obchodní manažer OD Kotva Jiří Šoupal k tomu dodal: „Kotvu velmi zaujala síla Internetu jako marketingového média a aktivně rozvíjíme internetové schopnosti našeho obchodního domu, v poslední době například otevřením internetové kavárny pro nakupující v OD Kotva.“
Návštěvníci stránek hodinky.tiscali.cz nejenže budou schopni používat a ovládat webovou kameru, ale navíc na nich naleznou širokou škálu informací o firmou Hibernia v současnosti nabízených kolekcích zboží a o připravovaných nabídkách nových produktů, stejně jako speciální on-line soutěže s možností vyhrát některé z luxusních hodinek, které společnost distribuuje.
V následujících týdnech a měsících bude Hibernia pozorně sledovat oblíbenost této nové interaktivní webové kamery mezi českými uživateli Internetu s ohledem na možnost rozšířit tento projekt do dalších z více než 80-ti maloobchodů v České republice, které nabízejí její kolekce hodinek, pokud se webová kamera v prodejně společnosti Bomott osvědčí jako úspěšný prostředek pro přilákání maloobchodních zákazníků.
Tiscali věří, že tato nová webová kamera firmy Hibernia vyvolá zájem nejen českých uživatelů Internetu, ale i dalších distributorů a maloobchodníků, kteří se snaží obohatit své současné firemní a e-businessové stránky o nový a dynamický prvek. „Potenciál web kamerové technologie přenést uživatele Internetu přímo do místa Vašeho obchodování je ohromující“, dodává Barrett. „Již brzy bychom se mohli dokonce setkat s on-line obchodním domem, ve kterém bude uživatel Internetu moci navštívit živě prostřednictvím Internetu celé reálně existující nákupní středisko.“
Než k tomu dojde, je nejlepším způsobem, jak nakupovat luxusní hodinky, jejich prohlížení prostřednictvím webové kamery? „S ohledem na rozměry a nádherné detaily hodinek, které nabízíme, je pravděpodobně stále nejlepší navštívit obchod Bomott v Kotvě a vidět je na vlastní oči“, říká Moreaux ze společnosti Hibernia. „A to je samozřejmě to, v co doufáme, že se stane poté, co lidé navštíví tento obchod prostřednictvím naší nové webové kamery“.
„Jako u každého nového projektu bude zajímavé sledovat, jak se rozvine“, poznamenává Barrett. „Doufáme, že nikomu nezkazíme překvapení, pokud návštěvník webové kamery uvidí, jak pro něj někdo kupuje dárek, zatímco si on obchod prohlíží on-line. Bude rovněž zajímavé vidět, jak zákazníci obchodu budou reagovat na kameru, na kterou jsme umístili štítek udávající internetovou adresu webové kamery. To dává této kameře další interaktivní aspekt a rozhodně předpokládáme, že někteří z návštěvníků obchodu budou volat svým přátelům prostřednictvím svých mobilních telefonů a budou jim říkat, ‚Hej, jdi na tuhle internetovou adresu a uvidíš mě, jak ti mávám!’“
- konec -
Tiscali Česká republika je součástí Tiscali S.p.A. se sídlem v italském Cagliari. Tiscali je vedoucí Internetová společnost v České republice, která nabízí bezkonkurenční škálu on-line služeb včetně: připojení k Internetu zdarma za telefonní tarif Internet 2001 na území celé republiky, elektronickou poštu a webový prostor zdarma a navíc dynamický portál – www.tiscali.cz (rovněž přístupný na www.worldonline.cz) – který nabízí velké množství zpráv a informací v češtině, on-line chatování se známými osobnostmi, schopnost hledat v Internetu, chatovací a SMS služby, elektronické nakupování, on-line hry a živé webové přenosy speciálních událostí. V posledním průzkumu nezávislé agentury pro výzkum veřejného mínění Taylor Nelson Sofres Interactive (iPanel, leden 2002), se Tiscali umístil jako nejpoužívanější poskytovatel připojení k Internetu v České republice. Informace o všech službách společnosti naleznete na jejím portále nebo je získáte zavoláním na bezplatnou linku zákaznického centra 0800 184 184.
Tiscali S.p.A. (Nuovo Mercato, Milán: TIS, Nouveau Marchè, Paříž: 005773), je evropská Internetová společnost poskytující přístup k Internetu, obsah a aplikace pro firmy, stejně tak jako inovativní komunikační služby. K 31.prosinci 2001 měl Tiscali 7,3 milionu aktivních uživatelů a ve čtvrtém čtvrtletí roku 2001 zaznamenal internetový provoz o velikosti 10,4 miliard minut. Se 14,7 miliony unikátními návštěvníky portálu Tiscali dle údajů z prosince 2001 potvrdil Tiscali svou pozici vedoucí evropské internetové společnosti (Zdroj: MMXI). Firemní stránky Tiscali naleznete na www.tiscali.com.
Společnost HIBERNIA, s.r.o. byla založena v roce 1990, společností General Atlantic Group Limited, ihned poté, co došlo k otevření českého trhu. Jejím prvním krokem, bylo otevření několika maloobchodních míst v Praze, za účelem prověření poptávky po značkových, kvalitních produktech spotřebního charakteru, s vyšší užitnou hodnotou. Důvodem bylo nalezení produktů s dlouhodobým prodejním potenciálem, pro které aby Hibernia, jako distributor, mohla vybudovat tržní síť. Tato zkouška byla cenná v mnoha ohledech a vedla k zaměření společnosti na kvalitní hodinky. V současné době je HIBERNIA výhradním distributorem hodinek TISSOT (do více než 80 prodejních míst v ČR), LONGINES (do 40 prodejních míst v ČR a SR), cK watch (do více než 40 prodejních míst v ČR a SR) a MIDO, značek náležích koncernu Swatch Group Ltd. V roce 1994, byla společnost HIBERNIA také pověřena zastupováním výrobců psacích potřeb PARKER a WATERMAN, u kterých se v současné době zaměřila na prodej pro firemní klientelu. Mezi její zákazníky patří společnosti jako: Komerční banka, Radiomobil, Léčiva, Živnostenská banka, AB Barrandov, Nissan ČR, Accenture a další.
Společnost BOMOTT s.r.o. byla založena v roce 1999. K jejímu vzniku vedla současné majitele dlouholetá zkušenost s maloobchodním prodejem a servisem značkových hodinek , vlastní zastoupení pro značku Roamer a záměr realizovat projekt moderní, špičkově vybavené prodejny luxusních hodinek v centru Prahy. Výsledkem je exkluzivní prodejna společnosti BOMOTT v prostorách obchodního domu Kotva, která milovníkům hodinek nabízí rozsáhlé kolekce značek Tissot, cK watch, Mido, Gucci a Roamer prezentované na vysoké úrovni.
Pro více informací prosím kontaktujte:
Tiscali Česká republika
Vladimíra Králíková, Tel: +420 2 24590400, vladimira.kralikova@cz.tiscali.com