Průzkum znalosti značek tiskáren: V Česku se mezi nejvyšší řadí OKI

Společnost Oki, specialista na podnikovou tištěnou komunikaci, zadala koncem minulého roku průzkum pozice značek a jednotlivých druhů tiskových řešení v evropských firmách*. Vzhledem k tomu, že se ve většině zemí jednalo o druhý průzkum tohoto druhu, můžeme sledovat i změnu situace na trhu tiskáren v průběhu let 2003 a 2004.
Průzkum znalosti značek tiskáren: V Česku se mezi nejvyšší řadí OKI

V celoevropském průměru došlo k nejvýraznějšímu nárůstu zájmu o barevné laserové tiskárny
– v roce 2003 si novou tiskárnu pořídilo 14 % firem a v roce 2004 to byl více než dvojnásobek.
V celkovém objemu používaných tiskáren stále dominují černobílé laserové a LED tiskárny. Z průzkumu však vyplývá, že počet firem využívajících tento druh tisku klesl za jediný rok o 5 %, na současných 84 %. Vysvětlením tohoto výrazného poklesu můžeme vidět zejména ve výměně starých či dosluhujících černobílých laserových tiskáren za barevné. Protože se praxe ve firmách mění postupně, dá se předpokládat, že se na barevných tiskárnách stále tisknou ve velkém objemu černobílé dokumenty – to zvyšuje význam ekonomického černobílého tisku u barevných tiskáren. Společnost Oki již delší dobu nabízí barevné tiskárny s černobílým tiskem s náklady na úrovni běžných černobílých modelů. Velký nárůst zájmu podnikatelů můžeme sledovat rovněž u barevných laserových a multifunkčních. Rozložení typu tiskáren se ve firmách různých velikostí nijak výrazně neliší.

S výjimkou oblasti jehličkových tiskáren zůstává nejprodávanější značkou na evropském trhu tiskáren HP. V celkovém povědomí o nabídce stolních a síťových tiskáren se při jmenování značek bez nápovědy řadí Oki na 5. místo za značky HP, Canon, Epson a Lexmark.

Poměrně značně se liší znalosti značek v jednotlivých evropských zemích, přičemž obliba tiskáren Oki v Česku patří, společně s Polskem, Švédskem a Tureckem, mezi ty nejvyšší a dále roste. V segmentu barevných laserových tiskáren si v ČR na značku Oki vzpomnělo s podporou celých 53 procent dotázaných, u multifunkčních zařízení potom 35 %. Znalost značky je v ČR vysoká zvláště proto, že Oki přišla na trh poměrně brzy a nabízí modely, které překračují zavedené limity a přináší dobrý poměr cena/výkon. Technologie a tiskové kvality tiskáren Oki si v odborných titulech vysloužily mnohá ocenění, a proto jsou dobře známé i odborníkům.

Další část průzkumu se týkala vnímání kvality a způsobu hodnocení značek. Při hodnocení jednotlivých výrobců tiskáren hrají pro většinu dotázaných klíčovou roli osobní zkušenosti, v těsném závěsu se umístila vysoká dostupnost produktů a spotřebního materiálu a nabídka servisu a údržby. Co se parametrů tiskáren Oki týká, nejvíce si respondenti cení poměru cena/výkon, šíři nabídky vhodně specializovaných modelů a spolehlivosti a trvanlivosti tiskáren. Je velmi příjemné, že vysoké hodnocení dávají tiskárnám Oki především ty firmy, které je samy používají.

Důležitým zjištěním je rovněž skutečnost, že s výjimkou Maďarska si evropští manažeři při rozhodování o koupi do užšího výběru vybírají v průměru méně než tři značky, v Česku dokonce jen 2,2. Prioritou společnosti Oki je dostat se do tohoto užšího výběru, aby tak mohla nabídnout své inovativní produkty a osvědčené technologie většímu počtu zákazníků.

Váš názor Další článek: Internet Explorer s velmi omezenými právy bude pouze v Longhornu

Témata článku: Multifunkční tiskárny canon, Značka, Vysoký nárůst, Odborný titul, Jednotlivá značka, Lexmark, Nejprodávanější model, Příjemné zjištění, Barevné tiskárny, Tiskárny multifunkční


Určitě si přečtěte

Starý smartphone nemusí skončit v koši. 10 způsobů, jak ho ještě můžete využít

Starý smartphone nemusí skončit v koši. 10 způsobů, jak ho ještě můžete využít

** Co dělat s vysloužilým chytrým telefonem? Neházejte ho do koše! ** Našli jsme pro vás deset možností, jak ho prakticky využít ** I stará zařízení tak mohou být užitečná

Karel Kilián | 48

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 93

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 35

Už desítky let se pokoušíme odposlouchávat mozek. Rusům se podařil kousek, ze kterého vám spadne brada

Už desítky let se pokoušíme odposlouchávat mozek. Rusům se podařil kousek, ze kterého vám spadne brada

** K odposlechu mozků používáme EEG ** To má ale žalostné informační rozlišení ** Rusům pomohla počítačová neuronová síť

Jakub Čížek | 29

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

** Na trh míří první levné Wi-Fi 6 routery ** Nabídka zařízení, zejména notebooků, každý den roste ** Poradíme, jak nejlépe přejít s domácností na Wi-Fi 6

Tomáš Holčík | 28

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč. Tipy, co se dnes vyplatí koupit

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč. Tipy, co se dnes vyplatí koupit

** S cenou do 20 tisíc lze vybrat solidní notebook na práci i hry ** Přenosné notebooky nabídnou i kovová těla a rychlý hardware ** Na hraní se hodí více peněz, ale na použitelný základ dvacet tisíc stačí

Tomáš Holčík, David Polesný | 39


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky