Průměrná míra prokliku v České republice roste

Průměrná míra prokliku v České republice roste
Klepněte pro větší obrázek

Průměrná míra prokliku v České republice postupně roste a podle aktuálních údajů dosahuje 0,38 %, což je o 0,06 % více než před rokem. Tato hodnota je podobná jako na mnoha dalších trzích střední a východní Evropy a koresponduje s průměrem celého regionu CEE (0,44 %). Naopak nejvyšší CTR bylo zaznamenáno na Ukrajině, v Polsku a na Slovensku, kde dosáhlo 1,15 % resp. 0,62 % a 0,58 %. Mezi reklamní kampaně s největším počtem impresí patří v ČR „Finance, pojišťovnictví a makléřství“ (více než třetina všech impresí). Data přináší pravidelná studie gemiusAdMonitor od společnosti Gemius.

 

Studie gemiusAdMonitor analyzuje 12 trhů střední a východní Evropy: Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu, Lotyšsko a Ukrajinu a zaměřuje se především na žebříčky nejpoužívanějších online reklamních formátů v jednotlivých státech, jejich CTR či seznam odvětví, která zadávají nejvíce reklamních kampaní.

Podle výsledků studie má nejvyšší průměrné CTR v regionu CEE Ukrajina (1,15 %), což znamená, že na tisíc zobrazených reklam proběhlo 11,5 prokliku. Naopak mezi trhy s nejnižší průměrnou mírou prokliku patří Maďarsko a Rumunsko (0,28 % resp. 0,29 %). Expert z oblasti digitální reklamy ze společnosti Gemius, Tamás Ács, zdůrazňuje jako zajímavost velký rozdíl mezi CTR na Ukrajině a na dalších trzích střední a východní Evropy: „Důvodem této situace může být pravděpodobně velký zájem o rich media bannery na ukrajinském trhu, což dokazuje, že pokročilé funkce v oblasti měření a spravování rich medií, nabízené naší společností, pomáhají zvýšit efektivitu reklamy“.

Mezi kategorie s největším počtem impresí online reklamy patří v regionu CEE „Telekomunikace“, „Obchod“ a „Finance, pojišťovnictví a makléřství“. Minimálně jedna z těchto kategorií zadavatelů reklamy patří na všech zkoumaných trzích do trojice top kategorií. V České republice měly ve druhém pololetí roku 2012 nejvíce reklamních impresí kampaně z oblastí „Finance, pojišťovnictví a makléřství“ (36,4 %), „Auto – moto“ (12,5 %) a „Turistika, cestování, hotely a restaurace“ (12,3 %). Kategorie, které mají nejvíce impresí, většinou nejsou těmi, na které uživatelé z jednotlivých států klikají nejčastěji. V České republice patří mezi reklamy s největší mírou prokliku „Oblečení a doplňky“, „Nápoje a alkohol“ a „Potraviny“; Maďaři a Poláci nejčastěji klikají na reklamy z kategorie „Volný čas“ a Lotyši a Slováci na reklamy „Telekomunikace“.

 

Další článek: Kim Dotcom zveřejnil nové video ze svého loňského zatčení

Témata článku: Největší rozdíl, Východní Evropa, Moto 360, Reklamní doplněk, Slovinsko, Finance, Reklamní kampaň, Ukrajina, Region, Český trh, Motto, Velká efektivita, Moto, Nejvyšší čas


Určitě si přečtěte

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

** Máme tu další českou phishingovou vlnu ** Podle průzkumů máme stále problém s kybernetickou gramotností ** Nebezpečím jsou děti, které opouštějí rodiče

Jakub Čížek | 34

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

** Mapy.cz neslouží jen k zobrazení podkladů a plánování tras ** Nabízejí celou řadu dalších praktických funkcí a možností ** Vybrali jsme třináct tipů a triků, o kterých možná nevíte

Karel Kilián | 35

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč. Tipy, co se dnes vyplatí koupit

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč. Tipy, co se dnes vyplatí koupit

** S cenou do 20 tisíc lze vybrat solidní notebook na práci i hry ** Přenosné notebooky nabídnou i kovová těla a rychlý hardware ** Na hraní se hodí více peněz, ale na použitelný základ dvacet tisíc stačí

Tomáš Holčík, David Polesný | 39

Google dosáhl revolučního milníku v kvantové nadvládě. IBM ale nesouhlasí

Google dosáhl revolučního milníku v kvantové nadvládě. IBM ale nesouhlasí

** Google představil nový kvantový čip s 53 qubity ** Oznámil, že díky němu lidstvo poprvé dosáhlo kvantové nadvlády ** IBM toto tvrzení zlehčuje

Karel Javůrek | 15

Už desítky let se pokoušíme odposlouchávat mozek. Rusům se podařil kousek, ze kterého vám spadne brada

Už desítky let se pokoušíme odposlouchávat mozek. Rusům se podařil kousek, ze kterého vám spadne brada

** K odposlechu mozků používáme EEG ** To má ale žalostné informační rozlišení ** Rusům pomohla počítačová neuronová síť

Jakub Čížek | 29


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky