Průměrná míra prokliku v České republice roste

Průměrná míra prokliku v České republice roste
Klepněte pro větší obrázek

Průměrná míra prokliku v České republice postupně roste a podle aktuálních údajů dosahuje 0,38 %, což je o 0,06 % více než před rokem. Tato hodnota je podobná jako na mnoha dalších trzích střední a východní Evropy a koresponduje s průměrem celého regionu CEE (0,44 %). Naopak nejvyšší CTR bylo zaznamenáno na Ukrajině, v Polsku a na Slovensku, kde dosáhlo 1,15 % resp. 0,62 % a 0,58 %. Mezi reklamní kampaně s největším počtem impresí patří v ČR „Finance, pojišťovnictví a makléřství“ (více než třetina všech impresí). Data přináší pravidelná studie gemiusAdMonitor od společnosti Gemius.

 

Studie gemiusAdMonitor analyzuje 12 trhů střední a východní Evropy: Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu, Lotyšsko a Ukrajinu a zaměřuje se především na žebříčky nejpoužívanějších online reklamních formátů v jednotlivých státech, jejich CTR či seznam odvětví, která zadávají nejvíce reklamních kampaní.

Podle výsledků studie má nejvyšší průměrné CTR v regionu CEE Ukrajina (1,15 %), což znamená, že na tisíc zobrazených reklam proběhlo 11,5 prokliku. Naopak mezi trhy s nejnižší průměrnou mírou prokliku patří Maďarsko a Rumunsko (0,28 % resp. 0,29 %). Expert z oblasti digitální reklamy ze společnosti Gemius, Tamás Ács, zdůrazňuje jako zajímavost velký rozdíl mezi CTR na Ukrajině a na dalších trzích střední a východní Evropy: „Důvodem této situace může být pravděpodobně velký zájem o rich media bannery na ukrajinském trhu, což dokazuje, že pokročilé funkce v oblasti měření a spravování rich medií, nabízené naší společností, pomáhají zvýšit efektivitu reklamy“.

Mezi kategorie s největším počtem impresí online reklamy patří v regionu CEE „Telekomunikace“, „Obchod“ a „Finance, pojišťovnictví a makléřství“. Minimálně jedna z těchto kategorií zadavatelů reklamy patří na všech zkoumaných trzích do trojice top kategorií. V České republice měly ve druhém pololetí roku 2012 nejvíce reklamních impresí kampaně z oblastí „Finance, pojišťovnictví a makléřství“ (36,4 %), „Auto – moto“ (12,5 %) a „Turistika, cestování, hotely a restaurace“ (12,3 %). Kategorie, které mají nejvíce impresí, většinou nejsou těmi, na které uživatelé z jednotlivých států klikají nejčastěji. V České republice patří mezi reklamy s největší mírou prokliku „Oblečení a doplňky“, „Nápoje a alkohol“ a „Potraviny“; Maďaři a Poláci nejčastěji klikají na reklamy z kategorie „Volný čas“ a Lotyši a Slováci na reklamy „Telekomunikace“.

 

Další článek: Kim Dotcom zveřejnil nové video ze svého loňského zatčení

Témata článku: Reklamní doplněk, Moto, Ukrajina, Největší rozdíl, Reklamní kampaň, Motto, Nejvyšší čas, Slovinsko, Region, Český trh, Finance, Velká efektivita, Východní Evropa, Moto 360

Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší