Průměrná míra prokliku v České republice roste

Průměrná míra prokliku v České republice roste
Klepněte pro větší obrázek

Průměrná míra prokliku v České republice postupně roste a podle aktuálních údajů dosahuje 0,38 %, což je o 0,06 % více než před rokem. Tato hodnota je podobná jako na mnoha dalších trzích střední a východní Evropy a koresponduje s průměrem celého regionu CEE (0,44 %). Naopak nejvyšší CTR bylo zaznamenáno na Ukrajině, v Polsku a na Slovensku, kde dosáhlo 1,15 % resp. 0,62 % a 0,58 %. Mezi reklamní kampaně s největším počtem impresí patří v ČR „Finance, pojišťovnictví a makléřství“ (více než třetina všech impresí). Data přináší pravidelná studie gemiusAdMonitor od společnosti Gemius.

 

Studie gemiusAdMonitor analyzuje 12 trhů střední a východní Evropy: Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu, Lotyšsko a Ukrajinu a zaměřuje se především na žebříčky nejpoužívanějších online reklamních formátů v jednotlivých státech, jejich CTR či seznam odvětví, která zadávají nejvíce reklamních kampaní.

Podle výsledků studie má nejvyšší průměrné CTR v regionu CEE Ukrajina (1,15 %), což znamená, že na tisíc zobrazených reklam proběhlo 11,5 prokliku. Naopak mezi trhy s nejnižší průměrnou mírou prokliku patří Maďarsko a Rumunsko (0,28 % resp. 0,29 %). Expert z oblasti digitální reklamy ze společnosti Gemius, Tamás Ács, zdůrazňuje jako zajímavost velký rozdíl mezi CTR na Ukrajině a na dalších trzích střední a východní Evropy: „Důvodem této situace může být pravděpodobně velký zájem o rich media bannery na ukrajinském trhu, což dokazuje, že pokročilé funkce v oblasti měření a spravování rich medií, nabízené naší společností, pomáhají zvýšit efektivitu reklamy“.

Mezi kategorie s největším počtem impresí online reklamy patří v regionu CEE „Telekomunikace“, „Obchod“ a „Finance, pojišťovnictví a makléřství“. Minimálně jedna z těchto kategorií zadavatelů reklamy patří na všech zkoumaných trzích do trojice top kategorií. V České republice měly ve druhém pololetí roku 2012 nejvíce reklamních impresí kampaně z oblastí „Finance, pojišťovnictví a makléřství“ (36,4 %), „Auto – moto“ (12,5 %) a „Turistika, cestování, hotely a restaurace“ (12,3 %). Kategorie, které mají nejvíce impresí, většinou nejsou těmi, na které uživatelé z jednotlivých států klikají nejčastěji. V České republice patří mezi reklamy s největší mírou prokliku „Oblečení a doplňky“, „Nápoje a alkohol“ a „Potraviny“; Maďaři a Poláci nejčastěji klikají na reklamy z kategorie „Volný čas“ a Lotyši a Slováci na reklamy „Telekomunikace“.

 

Další článek: Kim Dotcom zveřejnil nové video ze svého loňského zatčení

Témata článku: Motto, Reklamní doplněk, Velká efektivita, Slovinsko, Reklamní kampaň, Region, Finance, Největší rozdíl, Nejvyšší čas, Moto 360, Český trh, Východní Evropa, Ukrajina, Moto


Určitě si přečtěte

Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu

Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu

** Android existuje skoro 12 let a za tu dobu v mnoha směrech dospěl ** Dnes běží na sedmi z deseti telefonů, ale čemu za to vděčí? ** Našli jsme 10 kotev, které táhnou tento operační systém ke dnu

Karel Kilián | 165

Z rozmazané šmouhy krásná fotka. Takhle kouzlí nová umělá inteligence MyHeritage

Z rozmazané šmouhy krásná fotka. Takhle kouzlí nová umělá inteligence MyHeritage

** MyHeritage slibuje nejlepší neuronovou síť pro vylepšování fotek ** Funguje tím líp, čím horší fotku upravuje ** Otestovali jsme desítky různých snímků

Marek Lutonský, Lukáš Václavík | 36

AR není ani po letech žádný trhák. Teď to zkusí Hybri, který svleče vaše kamarádky

AR není ani po letech žádný trhák. Teď to zkusí Hybri, který svleče vaše kamarádky

** Rozšířené realitě i po letech chybí praktické využití ** Selhaly mobilní aplikace i AR brýle ** Floridské studio to proto zkusí přes bizarní erotiku Hybri

Jakub Čížek | 18


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest SSD s kapacitou 1 TB

Srovnávací test robotických vysavačů

Vybíráme nejlepší telefony na trhu

Jak zlepšit zvuk televize