Propojená budoucnost her proniká do reálného světa

Propojená budoucnost her proniká do reálného světa

Ve světě, kde stále více lidí používá mobilní zařízení, dochází k transformaci průmyslových odvětví a nejinak tomu je i v oblasti herního průmyslu. Ten se dle výzkumné studie Ericsson ConsumerLab s názvem „Nové cesty ke hraní her“ mění jako nikdy předtím. Hraní her se stává sociálně přijatelnou formou zábavy a uživatelé vyhledávají hry i z důvodu sociální interakce. Tento fakt vede k touze po neustále se inovujících produktech nabízejících pokročilé herní zážitky.

„Rozšíření osobních, víceúčelových zařízení s aplikacemi jako jsou smartphony umožnilo, aby hry oslovily mnohem širší publikum,“ říká Niklas Heyman Rönnblom, seniorský poradce v Ericsson ConsumerLab. Celá řada dnešních her využívá internet pro multiplayer. Hráči proto deklarují jako nejdůležitější to, aby měli dobré internetové pokrytí, spolehlivou a výkonnou síť, protože v případě přerušení, přicházejí o samotný zážitek ze hry.

Výzkum proběhl ve třech zemích světa, kde jsou momentálně hry na největším vzestupu, v USA, Jižní Koreji a Brazílii. Výzkumníci nejprve provedli hloubkové rozhovory 60-ti hráči z těchto zemí (20 z každé země) a poté analyzovali odpovědi od 8000 online respondentů. Provedli také 13 rozhovorů se zástupci průmyslu a akademie.

Detailní závěry výzkumu jsou následující:

  • Profil hráče se mění. Ericsson výzkum ukázal, že počítačové hry či hry do mobilu hraje 85 % dotazovaných v Jižní Koreji, 75 % v USA a 53 % v Brazílii (Ericsson ConsumerLab, Analytická platforma, věk 16-59). Genderové rozdělení hráčů je vyrovnané, v Brazílii je mezi uživateli her zastoupeno nepatrně více mužů. 50 % hráčů v USA je starších 34 let, zatímco 50 % uživatelů v Jižní Koreji je ve věku 40 let a více. Naproti tomu téměř 60 % hráčů v Brazílii je naopak mladších 30 let.
     
  • Není to rychlost internetu, která je tím nejdůležitějším aspektem pro hraní her, nýbrž spíše stabilita a spolehlivost sítě. Přerušení souvislého herního procesu je pro hráče frustrující zkušenost.   
     
  • Hry se stávají běžnou součástí života a uživatelé si zvykají na sofistikovanější zařízení. Tato skutečnost bude mít vliv na rozšíření gamifikace do dalších oblastí jako je učení a osobní rozvoj. 
Další článek: USB.org poprvé ukázalo návrh oboustranného konektoru Type C

Témata článku: Multiplayer, Jižní Korea, Herní zážitek, Ericsson, Korea


Určitě si přečtěte

Testy procesorů Intel Comet Lake pro desktopy jsou venku. Teď už je jasné, jakého dostaly Ryzeny soupeře

Testy procesorů Intel Comet Lake pro desktopy jsou venku. Teď už je jasné, jakého dostaly Ryzeny soupeře

** Embargo pro testy nových desktopových procesorů Comet Lake od Intelu skončilo ** Spousta recenzí a testů ukazuje výhody a nevýhody nových modelů ** Dokáží nové procesory konkurovat modelům od AMD?

Karel Javůrek | 47

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 1

Ubuntu 20.04: Zase vás chce přesvědčit, že je lepší než Windows

Ubuntu 20.04: Zase vás chce přesvědčit, že je lepší než Windows

** Britský Canonical před pár dny vydal novou verzi svého Ubuntu ** 20.04 LTS zapracovalo na grafickém desktopu, rychlosti i bezpečnosti ** V nitru tepe Linux 5.4 a volitelně i nový souborový systém

Jakub Čížek | 121

Windy je laboratoř na počasí: 12 tipů, jak se ve službě vyznat a využít ji naplno

Windy je laboratoř na počasí: 12 tipů, jak se ve službě vyznat a využít ji naplno

** Předpověď počasí Windy nabízí nepřebernou škálu funkcí ** Zorientovat se v nich nemusí být vždy snadné ** Proto přinášíme 12 užitečných tipů a triků

Karel Kilián | 9


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest SSD s kapacitou 1 TB

Srovnávací test robotických vysavačů

Vybíráme nejlepší telefony na trhu

Jak zlepšit zvuk televize