Kanadská společnost Geac představila svoji novou produktovou strategii pro elektronické podnikání.
Kanadská společnost Geac představila svoji novou produktovou strategii pro elektronické podnikání. Tento krok úzce navazuje na předchozí oznámení o utvoření strategické aliance s IBM a uzavření partnerství se společností Jacada, která se zabývá vývojem a poskytováním technologií pro infrastrukturu elektronického podnikání. Současně společnost potvrzuje svůj zájem o další rozvoj dodávek ERP systémů do dalších oblastí prostřednictvím rozšiřování stávající produktové řady.
Cílem této produktová strategie pro e-business je umožnit stávajícím i budoucím zákazníkům, kteří používají či budou používat ERP řešení System 21, aby mohli co nejjednodušeji transformovat své podnikání do elektronické roviny. Společnost Geac si je vědoma, že existuje nejen různá úroveň připravenosti na využití nástrojů a možností elektronického podnikání, ale také i různé představy o rychlosti transformace a oblastech využití. Této skutečnosti je v souladu se zřetelnou orientací na potřeby zákazníků podřízena i strategie, jejímž výsledkem má být uspokojení jejich potřeb v prostředí, ve kterém podnikají.
K tvorbě efektivních e-business aplikací patří nutně možnost integrovat data, logiku a procesy systému System 21 s jinými systémy. GEAC definoval prostředí, které umožňuje systému snadnou interakci s jinými transakčními systémy jako APS (Avanced Planning and Scheduling), CRM (Customer Relationship Management) a dalšími produkty dodávanými jinými dodavateli - tzv. prostředí pro integraci aplikací (AIF – Application Integration Framework).
Současní i budoucí zákazníci, kteří si zvolí System 21 za páteřní součást svého informačního prostředí, jsou již nyní vystaveni požadavkům trhu, který stále více vyžaduje, aby se ve vztahu ke svým dodavatelům a odběratelům chovali elektronicky. Různí se však styl a úroveň řešení pro e-business. Někteří zákazníci jsou ve stádiu, kdy svoji internetovou stránku používají především pro marketingové cíle, jiní využívají nástroje elektronického obchodu, jakým je např. produkt Geacu e.supply, další jsou si vědomi směru vývoje k elektronickému podnikání, avšak dosud nemají svoji vlastní strategii, jak se s tímto trendem vyrovnat, mnozí tápou a jiní si nejsou stoprocentně jisti přínosem e-businessu pro jejich vlastní podnikání. Drtivá většina však očekává od dodavatele řešení pro elektronické podnikání, že jim ukáže cestu, nabídne bezpečný způsob transformace, že je bude podporovat při rozšiřování oblastí, které se stanou předmětem implementace řešení pro elektronické podnikání, a zároveň bude mít důvěrnou znalost jejich základního informačního systému, v tomto případě System 21.
Společnost Geac se ve své strategii orientuje převážně na řešení typu Business-to-Business a tomu také odpovídají její přednosti - důraz na fungování podniku, optimalizaci podnikových procesů a integraci s ostatními aplikacemi. Cílem řešení Geacu je především pomoci zákazníkům efektivně dosahovat svých cílů růstu a ziskovosti tím, že budou moci převést své podnikání do elektronické roviny podle svých potřeb a přání.
Geac dosud věnoval a dále hodlá věnovat značné zdroje na vývoj produktů pro elektronické podnikání. Současně s tím probíhá vývoj základní produktové řady System 21. Během roku 2000 dojde k představení nástrojů a produktů ve čtyřech hlavních oblastech. Řešení založená na každém z nich bude možno rychle implementovat bez dalších výrazných nákladů na dodatečné služby. Zákazník tak co nejefektivněji získá elektronické prostředí, které bude připraveno na další rozšiřování podle jeho potřeb.
První oblastí je úprava dosavadního ERP systému System 21 tak, aby umožnil zákazníkům maximalizovat využití příležitostí, které e-business nabízí. Jedná se o změny, které otevřou System 21 hladké "spolupráci" s aplikacemi pro e-business. Další vývojovou oblastí je umožnění přístupu do Systemu 21 z podnikového intranetu. Hlavním přínosem je snížení nákladů na implementaci a řízení Systemu 21 a vylepšené uživatelské rozhraní. Třetí oblast tvoří nástroje, které dovolují kontrolovaný přístup k vybraným funkcím Systemu 21. Tyto produkty budou zajímavé především pro zákazníky, kteří chtějí umožnit důvěryhodným partnerům přístup k některým informacím přes Internet. A konečně ve čtvrté oblasti se soustřeďuje pozornost na nástroje a produkty pro publikování výrobkových katalogů na Internetu a přijímání elektronických objednávek.
Vývoj nových produktů a komplexních řešení je podpořen uzavřením již výše zmíněných partnerských aliancí. V souladu s podmínkami strategické aliance s IBM se Geac zavazuje svá řešení stavět na produktech IBM včetně WebSphere a MQ Series, zatímco IBM se zavazuje spolupracovat na poskytování řešení elektronického podnikání pro klíčové segmenty, ve kterých operuje Geac. Na základě dohody společností Geac a Jacada získává Geac možnost využít kompletní softwarovou infrastrukturu, prostřednictvím které se System 21 stává plně funkčním řešením pro e-business.
Společnost Geac přijetím své produktové strategie pro elektronické podnikání dala pevný základ vývoji a dodávkám stále výkonnějších řešení, která plně odpovídají na měnící se potřeby podnikání ve světě internetu a která budou bezesporu patřit ke klíčovým platformám elektronického podnikání budoucnosti.