O značku Apple byl vloni v ČR zájem. Obrat vedoucího prémiového prodejce Apple iWant stoupl o desítky procent. Největším skokanem byly u Čechů AirPods

Prodeje značky Apple v ČR setrvale rostou, a rok 2021 to potvrdil. Obrat sítě iWant, předního českého prémiového resellera značky Apple, se meziročně zvýšil o desítky procent. Nejvíc rostla kategorie sluchátek AirPods – Češi za ně utratili o polovinu víc peněz než v roce 2020. Další produkty jako iPhone, iPad a Apple Watch pak zaznamenaly růst prodejů zhruba o 20 %.

Sečteno a podtrženo: iWant vydává statistiky o prodeji produktů značky Apple v roce 2021. Lidé za ně lidé utratili celkem o 23 % víc peněz než rok předtím. iWant je s deseti prodejnami po celé republice, e-shopem a více než miliardovým obratem vedoucím prodejcem značky Apple v ČR a z jeho prodejů lze jasně vyvozovat trendy celého trhu.

Nejvíc v roce 2021 vzrostla kategorie sluchátek AirPods – Češi za ně utratili o půlku více peněz než v roce 2020. Další produkty jako iPhone, iPad a Apple Watch pak zaznamenaly růst prodejů zhruba o 20 %.

Klíčový byl závěr roku, v němž se potkává vánoční sezóna s nabídkou nových produktů. Ty Apple tradičně představil v září (generace iPhone 13, Apple Watch 7 a nová generace iPadů) a v říjnu (MacBook Pro, AirPods). Dobře se prodávalo před Vánoci včetně posledního víkendu. V něm meziročně nejvíc rostly AirPods o 60 %, iPad o 36 % a Apple Watch o 22 %.

Lidé ale nakupovali také mezi svátky od 25. do 31. prosince. Zatímco předloni byly povánoční prodeje ovlivněny restrikcemi proti šíření covid-19, letos si zákazníci pro novinky do obchodů přišli a utratili proti roku 2020 dva a půlkrát víc peněz. Většina novinek byla navíc bez problémů dostupná, proto se enormně dařilo všem klíčovým kategoriím jako iPhone, iPad, Mac, Watch a AirPods.

Produktový manažer iWant Miloslav Winter vše jednoduše shrnuje: “I přes světovou krizi v rámci dodávek klíčových součástek a velkého zájmu se podařilo na trh dostat solidní množství zboží, Apple navíc nasadil proti předpokladům nižší ceny, obchody zůstaly otevřené a obliba značky roste.“ Podle Wintera scházely na skladě jen některé varianty iPhonů a iPadů. „Růst tentokrát skutečně táhly hodinky a sluchátka. Zákazníci tyhle vychytávky milují stále víc a doplňují si o ně svou výbavu,“ dodává.

Jeho slova potvrzují i čísla z celosvětových prodejů amerického giganta. Podle zástupců společnosti prodal Apple globálně během těchto Vánoc 27 miliónů párů svých bezdrátových sluchátek. I to mělo nakonec přispět k 20 % meziročnímu nárůstu zisku Applu v kategorii nositelných technologií wearables jako jsou právě hodinky nebo sluchátka. Navíc se spekuluje o zahájení prodeje očekávané druhé generace AirPods Pro letos na podzim a také o odhalení soupravy pro rozšířenou realitu. Kolem svého vlajkového produktu, kterým je pro firmu i nadále iPhone, tak Apple postupně vytváří byznysově úspěšný ekosystém inovativního příslušenství.

Další článek: Na co sáhl, proměnil ve zlato. Apple dosáhl rekordních tržeb i zisku