O Windows 8 se firmy nezajímají, Microsoftu to příliš nevadí

Doby, kdy vydání nové verze Windows bylo pro IT oddělení společností přelomovou událostí, jsou minulostí. Páteční uvedení Windows 8 na trh podle analytiků nechá většinu firem chladnými a mnohé z nich dokonce na novou platformu nikdy nepřestoupí. Microsoftu to ale podle všeho nijak zvlášť nevadí. Windows 8 jsou totiž jasnou ukázkou toho, že úspěch technologických firem stále více závisí na přijetí ze strany spotřebitelů, uvádí Reuters.

Windows 8.jpg
Windows 8

Windows 8 přinášejí radikální změnu hlavně svou dotykovou funkčností pro tablety a tím, že u nich umožňují kompatibilitu se softwarem pro tradiční PC desktopy.
Pro spoustu podniků to ale není dostatečný důvod pro to, aby svůj dosavadní operační systém vyměnily. Navíc značný počet firem ještě ani nepřestoupil z Windows XP na Windows 7.

„Windows 8 jsou, upřímně, spíše spotřebitelskou platformou než platformou pro byznys. Nevidím žádnou zásadní funkcionalitu pro firmy navíc,“ komentuje to pro Reuters Doug Johnson z American Bankers Association, jejíž členové patří k největším nákupčím technologií na světě.

Například Volkswagen, který minulý rok vylepšil operační systém v 60 tisících počítačích na Windows 7, uvedl, že další výrazný upgrade v blízké budoucnosti neplánuje. Může se stát, že Windows 8 některé firmy do vydání další verze operačního systému vůbec nepřijmou. Michael Silver z Gartneru odhaduje, že na Windows 8 postupně poběží jen zhruba 20 procent firemních počítačů.

Vlažné přijetí ze strany firem paniku v Microsoftu nevyvolává

V minulých dvou dekádách by tak vlažné poznámky ze strany podniků mohly v Microsoftu vyvolat paniku. Teď tomu tak není. „Hranice mezi spotřebiteli a podniky se rozostřuje,“ uvádí Ron Markezich z Microsoft's Enterprise & Partner Group. Microsoftu podle něj teď jde hlavně o to ukázat, že zvládá trendy dotykového ovládání u moderních mobilních zařízení, kterým zatím vévodí hlavně Apple a Google. Nový tablet Surface, s kterým přichází Microsoft na trh, se zaměřuje hlavně na běžné spotřebitele.

Na tržbách Microsoftu mají navíc 40procentní podíl několikaleté licenční smlouvy s firmami, univerzitami a úřady. Microsoft tak dostává zaplaceno bez ohledu na to, jakou verzi Windows mají velcí zákazníci nainstalovanou.

Navíc pozice Windows ve finančním přínosu firmě klesá. Před pěti lety se staraly o 30 procent příjmů, minulý rok už jen o 25 procent. V byznysové sféře pak roste význam softwarové sady Office, rychle v Microsoftu roste také segment serverů.

Diskuze (55) Další článek: BSA opět začíná rozesílat dopisy. Tentokrát úředníkům

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,