Nová strategie Cisco Systems

3. července 2000
Tardat 3 Combo: hovory lapené v síti
Společnost Cisco Systems oznámila pětifázovou strategii jednotné komunikace umožňující zavedení integrovaných komunikačních služeb.
SAN JOSE, Kalifornie – 23. května 2000 - Společnost Cisco Systems, Inc. dnes představila svou pětifázovou softwarovou strategii jednotné komunikace (UC - Unified Communications). Tato strategie je založena na otevřené, škálovatelné platformě, kterou v současné době využívají podniky a poskytovatelé služeb k zajištění plně funkčního jednotného zpracování zpráv (hlasových, e-mailových a faxových), řízení hovorů v reálném čase a upozorňování. Pětifázová softwarová strategie UC společnosti Cisco je postavena na platformě UC, jež umožňuje budoucí rozšíření služeb např. o poskytování služeb nezávisle na zařízení, přístup k internetu a obsahu aplikací nebo integraci transakcí.

V rámci této strategie bude platforma UC zpřístupněna i ostatním dodavatelům softwaru a poskytovatelům aplikací, kteří pak v závislosti na vývoji trhu budou moci rychle a z hlediska nákladů efektivně poskytovat UC služby s přidanou hodnotou. Součástí partnerského ekosystému společnosti Cisco se stali největší poskytovatelé technologií, kteří tak podpořili platformu UC. Vytvořený ekosystém naopak umožní společnosti Cisco nabídnout provozovatelům a poskytovatelům služeb svého druhu nejlepší řešení a služby pro implementaci jejich end-to-end UC produktů.

Společnost Cisco dnes také oznámila, že několik nových společností si za účelem rychlé a z hlediska nákladů efektivní implementace komunikačních služeb s přidanou hodnotou, které jim umožní získat nové zdroje příjmů a posílit věrnost zákazníka, vybralo platformu UC.

„Prosperovat budou ty společnosti, které přejdou od jednotného zpracování zpráv k jednotné komunikaci a rozšíří své služby např. o řízení hovorů v reálném čase, ovládání médií nebo spolupráci,“ řekl Blair Pleasant, ředitel pro analýzy komunikace společnosti The PELORUS Group. „Společnost Cisco v této oblasti udává tón. Nabízí otevřenou softwarovou platformu UC založenou na IP, která umožňuje poskytovat celou řadu služeb, na nichž záleží další růst trhu UC.“

„Společnost Cisco přišla na trh se softwarovou platformou pro jednotnou komunikaci, která v sobě spojuje technologii uOne s výhodami našich síťových řešení. Tato platforma našim zákazníkům nezajišťuje pouze jednotnou komunikaci, která by vyhovovala jejich současným požadavkům, ale do budoucna jim umožní přidat další služby a obsah s přidanou hodnotou,“ uvedl Bill Wolfe, generální ředitel, Unified Communications Software Business Unit, Cisco Systems, Inc. „Provozovatelé sítí a poskytovatelé služeb se chtějí od své konkurence odlišit nabídkou komunikačních služeb. V platformě a softwarové strategii UC společnosti Cisco mají nástroj, který jim zajistí růst a úspěch.“

Strategie a platforma UC společnosti Cisco

Architektura platformy UC společnosti Cisco, která je založena na technologii Cisco uOne, nabízí flexibilní, otevřené a škálovatelné prostředí, díky kterému mohou poskytovatelé služeb a provozovatelé sítí poskytovat komunikační služby nezávislé na zařízeních a médiích, a to kdykoliv a odkudkoliv. Díky integraci technologie uOne s architekturou AVVID (Architecture for Voice, video and Data) umožňuje tato platforma komplexní zpracování hlasových zpráv. Technologie uOne, která je určená pro podniky, se dodává se systémem Cisco CallManager 3.0 u některých verzí Cisco Media Convergence Serveru.

Technologie uOne se v současné době nachází v 1. a 2. fázi strategie UC. Ve 3., 4. a 5. fázi, které navazují na předchozí fáze, budou poskytovatelé služeb moci implementovat komunikační služby s přidanou hodnotou, včetně inteligentních aplikací pro agenty, automatického rozpoznávání řeči a bezdrátových aplikací. Fáze UC strategie společnosti Cisco:

Fáze 1: Jednotné zpracování zpráv založené na IP

Zpracování zpráv zajišťuje škálovatelná, otevřená aplikace, kterou je možné integrovat s nejlepšími komponentami svého druhu od ostatních dodavatelů. Aplikace pro zpracování zpráv zahrnuje elektronickou poštu, hlasovou poštu, fax a jednotné zpracování zpráv. Tato fáze zákazníkům přináší výhody jako zvýšení míry věrnosti zákazníků a vyšší příjem na účastníka. První fáze je přínosem i pro koncové uživatele, kteří díky ní mohou nasměrovat každodenní příval obchodních i osobních hlasových, faxových a e-mailových zpráv do jediné schránky, do které mají přístup z jakéhokoliv zařízení (mobilního, pevného, PC nebo webu), a to kdykoliv a odkudkoliv.

Fáze 2: Komunikace založená na IP

V rámci této služby je sjednocena komunikace v reálném čase a jednotné zpracování zpráv. Poprvé je možné odpovídat na e-mail, fax nebo hlasovou zprávu a přitom být v reálném čase spojen s odesílatelem zprávy, dále umístit zprávu do kontextu konverzace probíhající v reálném čase a vrátit se na UC software a provést příslušnou akci. Uživatelé si také mohou určit, které příchozí hovory přijmou a které přesměrují do hlasové schránky. Díky sjednocení řízení hovorů v reálném čase se službami zpracování zpráv, mohou zákazníci poskytovatelů služeb přejít od příjmů založených na službách na příjmy založené na používání.

Fáze 3: Obsah (přístup a poskytování)

Služba poskytování obsahu navazuje na fáze 1 a 2. V rámci této služby je poskytován přístup k datům z internetu, přičemž tato data jsou dodávána jak IP službám zpracování zpráv, tak IP komunikačním službám. Poskytovatelé služeb získají mnoho výhod tím, že mohou přejít od příjmů založených na paušálu nebo používání k příjmům ze zákaznických služeb s přidanou hodnotou založených na transakcích. Sjednocením všech komunikačních cest, včetně monitorování příchozích hovorů a zpráv, s možností poskytování personalizovaného internetového obsahu získají koncoví uživatelé větší kontrolu nad svou prací i osobní komunikací.

Fáze 4: Transakce

Díky platformě UC je v rámci transakčních služeb zajištěna síťová infrastruktura podporující řízení elektronického obchodování a zvládnutí výjimečných událostí. V této fázi dochází ke sjednocení transakcí elektronického obchodování se zpracováním zpráv, komunikací a obsahem. Uživatelé si tak mohou nadefinovat, jak, kdy a kde chtějí být upozorňování na kritické události. Zároveň si mohou zvolit, jakým způsobem budou chtít reagovat na jednotlivé situace: komunikace v reálném čase, zpracování zpráv nebo přesměrování hovoru či zprávy. Tím, že poskytovatelé služeb poskytnou přidanou hodnotu nákupnímu řetězci elektronického obchodování, získají další příjmy založené na transakcích. Uživatelé naopak získají větší kontrolu nad svojí osobní a obchodní komunikací.

Fáze 5: Aplikační platformy UC od ISV a třetích stran

V této fázi jsou veškeré vlastnosti, funkce a výhody předchozích fází zpřístupněny vývojářům aplikací a webovým vývojářům. Nezávislí dodavatelé softwaru, systémoví integrátoři a poskytovatelé řešení tak mohou rozšířit a zdokonalit služby společnosti Cisco, jako je jednotné zpracování zpráv, komunikace, poskytování obsahu a služby založené na transakcích. Tato fáze se vyznačuje možností zajistit jednotnou komunikaci prostřednictvím osvědčených aplikačních prostředí partnerů ekosystému společnosti Cisco. Mezi výhody patří možnost využít vývojářskou komunitu třetích stran k udržení a zvýšení příjmů založených na transakcích pomocí inovačních aplikací a služeb.

Poskytovatelé technologií a noví zákazníci

Základem platformy UC je v prostředí poskytovatelů služeb architektura Cisco Open Packet Telephony (OPT). Architektura OPT umožňuje společnosti Cisco vybudovat ekosystém partnerů, kteří budou spolupracovat na vývoji špičkových řešení. Díky těmto řešením bude společnostem poskytnut větší výběr a bude zkrácena doba nezbytná k uvedení produktu na trh. Platformu UC společnosti Cisco využívá široká řada poskytovatelů technologií, kteří se společností Cisco spolupracují na implementaci UC řešení. Do ekosystému UC v současné době patří:

HP - ve své třídě nejlepší software, včetně řešení pro správu sítí a měření míry využívání internetu, špičkové vysoce dostupné serverové platformy, infrastruktura OS a profesionální služby.

iPlanet E-Commerce Solutions, Sun-Netscape Alliance - vysoce výkonná, škálovatelná řešení pro ukládání a přenos zpráv a adresářová řešení využívající osvědčeného adresáře LDAP a uživatelské správy, jež umožňuje rychle a efektivně poskytovat služby a správu různých služeb médií, a to kdekoliv a jakémukoliv klientovi.

Software.com - ukládání zpráv a LDAP služby na úrovni provozovatelů sítě, které poskytují škálovatelnou, dostupnou a rozšiřitelnou infrastrukturu pro ukládání a předávání zpráv, a to kamkoliv, kdykoliv a z jakéhokoliv zařízení.

Sun Microsystems Netra™ - servery pro provozovatele sítí, které jsou speciálně určené k implementaci v síťových prostředích, která vyžadují odolná, pro skříně přizpůsobená zařízení umožňující nepřetržitý provoz, a která lze snadno integrovat se stávajícím komunikačním vybavením.

Lernout & Hauspie (L&H) - aplikace typu text-to-speech, které převádějí jakýkoliv počítačově čitelný text do srozumitelné, lidské syntetické řeči, takže uživatelé si mohou nechat přečíst e-maily a faxy.

Nuance - rozpoznání řeči, díky kterému lze získat přístup k informacím a webovému obsahu prostřednictvím řeči.

OpenPort - služby umožňující správu příjmu faxových zpráv, jako např. uložení nebo přeposlání faxové zprávy nebo rozesílání faxových zpráv.

Platformu UC společnosti Cisco si vybrala celá řada provozovatelů sítě a poskytovatelů služeb pro poskytování moderních komunikačních služeb svým zákazníkům. Mezi tyto společnosti patří i Group Telecom a globální provozovatel sítě VoIP iBasis. Platformu UC společnosti Cisco si zvolilo i několik nových zákazníků, včetně společností CentreCom, CMA, FairPoint Communications, NHancement Technologies nebo VideoTron.

O společnosti Cisco Systems

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ:CSCO) je společnost s celosvětově vedoucím postavením v oblasti síťových internetových technologií. Další informace naleznete na adrese http://www.cisco.com.

Cisco, Cisco IOS, Cisco Systems a logo společnosti Cisco Systems jsou registrované ochranné známky společnosti Cisco Systems, Inc. Veškeré další ochranné známky uvedené v tomto dokumentu jsou vlastnictvím příslušných majitelů.

Váš názor Další článek: Tardat 3 Combo: hovory lapené v síti

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,