Nejvyužívanější veřejný informační terminál v České republice mají Karlovy Vary

Nejvyužívanější veřejný informační terminál v České republice mají Karlovy Vary. Tento tzv. internetový kiosek, který ČESKÝ TELECOM, a.s., na začátku lázeňské sezóny 2002 umístil přímo na Vřídelní kolonádě, se těší bezkonkurenčně největší popularitě. Jeho prostřednictvím již návštěvníci Kolonády shlédli více než 20 000 různých internetových stránek.

„Karlovarský informační terminál je stabilně nejoblíbenějším ze všech internetových kiosků, které naše společnost v rámci zkušebního provozu instalovala. Mírou svého využití předběhl některé přístroje i několikanásobně,“ uvedl Jan Ander, ředitel pro telefonní automaty ČESKÉHO TELECOMU. „Potvrdilo se, že volba právě Karlových Varů byla správná, za možnost umístit terminál přímo na Vřídelní kolonádě ale samozřejmě vděčíme také vstřícnosti a profesionálnímu jednání jejího vedení“, dodal.

 

Zdarma je prostřednictvím veřejného informačního terminálu možné shlédnout informace, které na svých webových stránkách zpřístupňuje město Karlovy Vary (www.karlovyvary.cz) a  dozvědět se tak například o aktuálním kulturním či sportovním dění ve městě,  o lázeňských službách nebo zalistovat v  novinkách z radnice (v září a říjnu návštěvnost bezplatných stránek tvořila přibližnš 75% všech přístupů).

Kromě bezplatné nabídky mohou zákazníci (pomocí virtuální klávesnice na dotykovém displeji) využívat internet, elektronickou poštu nebo telefonovat z integrovaného telefonního automatu. Tyto služby hradí multifunkční kartou TRICK, do budoucna se předpokládá také využití karet bankovních (ceník, stejně tak jako návod k používání terminálu, je přílohou zprávy).

 

Veřejné informační terminály spojují výhody počítače a telefonu s jednoduchostí a přístupností  veřejné nástěnky. Všechny jsou připojeny linkami euroISDN k telefonní síti, a tak lze jejich prostřednictvím nejen telefonovat, ale ve stejné chvíli i surfovat po internetu či odesílat elektronickou poštu. Karlovarský přístroj patří k těm, které jsou navíc vybaveny integrovanou digitální kamerou, která umožňuje zákazníkům odeslat právě pořízenou fotografii či vlastní videospot e-mailem, do budoucna počítá například s připojením na externí tiskárnu a podobně.

 

Fotografie terminálů jsou k dispozici na internetové adrese: http://www.telecom.cz/infocentrum/tiskove_centrum/fotografie_a_loga/index.php?cat=products

 

 

Kontakt pro další informace:

VLADAN CRHA

tiskový mluvčí

tel:  800 163 342 (800 1 MEDIA)

fax:  271 469 896

e-mail: tiskovy.odbor@ct.cz

 

 

ČESKÝ TELECOM, a. s., je s téměř čtyřmi milióny provozovaných telefonních stanic vedoucí telekomunikační společností v České republice. Prostřednictvím své dceřiné společnosti Eurotel Praha, spol. s r. o., se významně podílí také na trhu mobilních služeb.

 

Mimořádnou pozornost věnuje ČESKÝ TELECOM využití růstového potenciálu datových a internetových služeb. Podle výzkumu agentury GfK považují IT manažeři ČESKÝ TELECOM za nejlepšího poskytovatele datových služeb v ČR. Společnost se hodlá stát rovněž předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti e-commerce a netradičního podnikání.

 

ČESKÝ TELECOM se v posledních letech pravidelně umísťuje na předních místech  soutěži o cenu za informačně nejotevřenější firmu domácího kapitálového trhu Signum Temporis. V roce 2002 na základě hlasování odborné veřejnosti, zástupců tisku a devítičlenné  komise obsadil celkově druhé místo.

 

ČESKÝ TELECOM, a. s., patří podle své tržní kapitalizace a objemu obchodů k nejvýznamnějším firmám na českém kapitálovém trhu. Akcie společnosti jsou ve formě GDR obchodovány i na London Stock Exchange. Rating ČESKÉHO TELECOMU, a. s., patří trvale k nejvyšším, které mohou české společnosti získat od významných mezinárodních ratingových agentur.

 

Váš názor Další článek: Microsoft: Windows XP SE skutečně nebudou

Témata článku: , , , , , ,