Navrcholu.cz: E-shopy jsou nejnavštěvovanější na začátku týdne

Praha, 14. dubna – Ze statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz vyplývá, že e-shopy jsou nejvíce navštěvované na začátku pracovního týdne, zatímco sexshopy vrchol návštěvnosti zaznamenávají na jeho konci. Během měsíce března byla provedena souhrnná analýza časového rozvrstvení návštěvnosti internetových obchodů zařazených v sekci E-shopy služby NAVRCHOLU.cz (www.navrcholu.cz). Do analýzy tak byly zahrnuty návštěvy na téměř 800 webech, z čehož třicítka webů patřila do podsekce Sexshopy.

Měřené internetové obchody jsou nejvíce navštěvovány na začátku pracovního týdne, během pondělí a úterý. Obecně pak intenzita návštěv klesá v pátek a během víkendu. Kategorie sexhopů však vykazuje do značné míry specifické chování svých uživatelů. Rozložení návštěv je u nich v průběhu týdne rovnoměrnější, během víkendu neklesá tak výrazně a na rozdíl od ostatních shopů jsou sexshopy navštěvovány nejvíce během pátku.

Rozložení návštěvnosti eshopů během týdne
Den Vše Bez sexshopů Sexshopy
Pondělí 14.3.2005 16,6% 16,7% 14,3%
Úterý 15.3.2005 16,7% 16,7% 14,3%
Středa 16.3.2005 15,8% 15,8% 14,9%
Čtvrtek 17.3.2005 15,2% 15,2% 15,3%
Pátek 18.3.2005 14,0% 14,0% 15,6%
Sobota 19.3.2005 10,5% 10,4% 12,8%
Neděle 20.3.2005 11,2% 11,2% 12,8%
 CELKEM 100,0% 100,0% 100,0%
Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 03/2005, 12. týden, rozložení návštěv

Analýza rozložení návštěvnosti během jednotlivých hodin dne už takový rozdíl mezi sexshopy a ostatními typy obchodů nevykazuje. Jak z naměřených dat vyplývá, a dokládá to i níže uvedená tabulka, křivka rozložení jednotlivých návštěv se příliš neliší v závislosti na charakteru shopu.

Rozložení návštěvnosti eshopů v průběhu dne (začátek)
  Pracovní den Víkend
Hodina Vše Bez sexshopů Sexshopy Vše Bez sexshopů Sexshopy
1 1,5% 1,5% 2,9% 2,6% 2,6% 4,6%
2 0,9% 0,9% 1,4% 1,6% 1,6% 2,8%
3 0,6% 0,6% 0,9% 1,1% 1,0% 1,8%
4 0,5% 0,5% 0,6% 0,9% 0,9% 1,1%
5 0,5% 0,5% 0,5% 0,9% 0,9% 1,3%
6 0,6% 0,6% 0,9% 0,9% 0,9% 1,0%
7 1,7% 1,7% 1,4% 1,3% 1,3% 1,2%
8 3,5% 3,5% 2,5% 2,0% 2,0% 2,0%
9 5,2% 5,2% 3,3% 3,1% 3,1% 2,7%
10 6,3% 6,3% 4,7% 4,3% 4,3% 3,5%
11 6,8% 6,9% 4,9% 5,4% 5,4% 5,0%
12 6,7% 6,8% 5,3% 5,7% 5,8% 3,5%
Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 03/2005, 12. týden, jde o průměr návštěv za pět všedních dnů a za dva víkendové dny
Rozložení návštěvnosti eshopů v průběhu dne (pokračování)
  Pracovní den Víkend
Hodina Vše Bez sexshopů Sexshopy Vše Bez sexshopů Sexshopy
13 6,9% 7,0% 6,0% 5,1% 5,2% 4,0%
14 7,3% 7,3% 6,4% 5,4% 5,4% 5,5%
15 7,4% 7,4% 7,6% 5,4% 5,4% 5,9%
16 6,5% 6,5% 6,9% 5,5% 5,5% 6,1%
17 5,7% 5,7% 6,9% 6,1% 6,1% 6,3%
18 4,8% 4,8% 5,9% 6,5% 6,5% 6,3%
19 4,9% 4,9% 4,9% 6,6% 6,7% 5,6%
20 5,1% 5,1% 5,0% 7,0% 7,0% 6,2%
21 5,3% 5,3% 5,4% 7,1% 7,1% 6,3%
22 4,9% 4,8% 5,6% 6,5% 6,5% 6,4%
23 3,7% 3,6% 5,3% 5,3% 5,3% 6,3%
24 2,6% 2,5% 4,9% 3,7% 3,7% 4,5%
CELKEM 100,0% 100,0% 100,0% 100,0% 100,0% 100,0%
Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 03/2005, 12. týden, jde o průměr návštěv za pět všedních dnů a za dva víkendové dny

K největší aktivitě uživatelů na všech měřených shopech dochází mezi třetí a čtvrtou hodinou odpoledne všedního dne a mezi devátou a desátou hodinou večerní během víkendu, naopak nejslabší provoz je očekávatelně v brzkých ranních hodinách. Víkend má proti všedním dnům obecně silnější podvečerní a večerní provoz, všední dny zase vykazují větší návštěvnost v průběhu dopoledne.

Zkoumáme-li chování uživatelů pouze na sexshopech, docházíme k podobným výsledkům jako u ostatních shopů, byť je zde možné zaznamenat některé dílčí posuny, jež však nenarušují trendy nějakým zásadním způsobem. Takto můžeme říci, že návštěvnost je proti ostatním obchodům v sexshopech větší ve večerních a hlavně v nočních hodinách.

„Z naměřených dat považuji za nejzajímavější poměrně znatelný rozdíl v rozložení návštěvnosti sexshopů a většinou ostatních e-shopů. Ostatní data nepřinášejí nějaké výrazné překvapení a do značné míry potvrzují obecné trendy a zkušenosti s vývojem návštěvnosti v českém prostředí,“ přidává svůj názor Ondřej Bojar, analytik NAVRCHOLU.cz.

Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, Product Manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, fax 241 003 220
http://www.iinfo.cz

Diskuze (1) Další článek: Centrum.cz zvyšuje kapacitu e-mailu na 2 GB a zavádí 600MB přílohy

Témata článku: , , ,