Nákupní vozík ovládaný počítačem IBM – dokonalý partner do supermarketu

Nová technologie dává nakupujícím v obchodě Stop & Shop možnosti internetu v nákupním vozíku a poskytuje personalizované služby

Stop & Shop Supermarket Company oznámila plán zavést inteligentní nákupní vozíky společností IBM a Cuesol, které zcela změní podobu nakupování potravin. Dávají nakupujícím do rukou možnosti internetového počítače a umožňují poskytovat rychlejší a personalizovanější službu.

Nový nákupní vozík přezdívaný Shopping Buddy je vybaven bezdrátovým počítačem IBM s dotykovou obrazovkou a laserovým skenerem. Umožňuje zákazníkům snímat zboží, které dávají do vozíku, a používat věrnostní karty.

Společnost Cuesol, obchodní partner IBM, dodala aplikaci Cart Companion postavenou na platformě IBM Store Integration Framework. Cart Companion funguje jako personalizovaný nákupní asistent zákazníka a nabízí například následující funkce:

  • historii nákupů, oblíbené položky a nákupní seznam, který si zákazník může připravit doma a poslat do obchodu e-mailem;
  • upozornění na oblíbené položky a zboží v akční nabídce, když se zákazník pohybuje poblíž;
  • personalizované nabídky včetně kupónů v uličce, když se nakupující přibližuje;
  • možnost objednat si lahůdkové potraviny z vozíku a vyzvednout je až ve chvíli, kdy pult s lahůdkami upozorní počítač ve vozíku, že je objednané zboží připraveno;
  • možnost vyhledávat různé položky v obchodě;
  • sledování bodů a odměn věrnostního programu;
  • možnost kontroly cen pomocí skeneru osobního asistenta;
  • možnost sledovat celkovou hodnotu zboží ve vozíku skenováním každé položky. Shopping Buddy zároveň zobrazuje celkovou úsporu a umožňuje rychlé samočinné odbavení u pokladny;
  • možnost zobrazovat ve vozíku propagační materiály a reklamy.

Na podporu samočinného odbavení po dokončení nákupu a sejmutí všech položek ve vozíku Stop & Shop používá systémy IBM Self Checkout.

V budoucnosti by inteligentní nákupní vozíky mohly nabízet personalizovanou asistenci při nakupování, například plánování jídel tříděné podle kategorií, oblíbených položek, položek ve slevě, typu diety a doby přípravy. Zároveň by mohly být k dispozici související zdravotní informace, předpisy z jídelníčku nebo informace o víně. Systém bude fungovat také jako průvodce zákazníka obchodem, přičemž zobrazí mapu obchodu s ikonami nakupujícího a různých produktů.

Kromě toho se do budoucna počítá například s oblíbeným drogistickým zbožím, objednáváním a upozorňováním, s produktovými informacemi, které by umožňovaly porovnání podobných položek, s hodnocením zboží spotřebiteli a s tipy na dárky. Osobní asistent nakonec umožní nakupujícím zaplatit přímo u košíku.

Naše pilotní testy těchto systémů byly velmi pozitivní. Zákazníci, kteří je používají, si je nemohou vynachválit. Stop & Shop provede modernizaci svých tří pilotních obchodů, do nichž nainstaluje nové systémy IBM-Cuesol, a v prvním čtvrtletí 2005 plánuje nainstalovat dalších dvacet obchodů.

Společnosti IBM a Cuesol podepsaly dohodu o společné nabídce řešení Personal Shopping Assistant. Stop & Shop je jejich prvním zákazníkem.

Stop & Shop to Roll Out New Intelligent Shopping Carts From IBM and Cuesol

New Technology Gives Shoppers Power of the Internet on Their Grocery Cart; Provides Personalized Service

The Stop & Shop Supermarket Company today announced plans to roll out new intelligent shopping carts from IBM and Cuesol that promise to transform grocery shopping -- giving shoppers the power of an Internet computer at their fingertips, allowing for faster and more personalized service.

Stop & Shop`s new "Shopping Buddy" includes a wireless, touch-screen IBM computer on the shopping cart, equipped with a laser scanner to allow shoppers to scan items as they place them in the cart and to use loyalty cards to alert the store that they have arrived.

Supported by IBM`s Store Integration Framework software, the Cart Companion software from Cuesol, an IBM Business Partner, enables a grocery shopper to have a personalized shopping assistant on his or her cart, and gives the shopper such features as:

  • The shopper`s buying history and favorites, as well as the shopping list that could have been created at home and emailed to the store;
  • Notification of favorite items or other promotional items that are on sale, as the shopper approaches those items in the aisle;
  • Personalized offers, including coupons, in the aisle as the shopper approaches an item;
  • The ability to place a deli order from the cart, then picking up the order when the deli counter notifies the shopper on the cart`s computer that it is ready;
  • The ability to locate particular items in the store
  • The shopper`s loyalty program points and reward level;
  • Price checks through use of the personal shopping assistant`s scanner;
  • The ability to keep a running total of items in the cart by scanning each item. The Shopping Buddy also shows total savings and allows for rapid self-checkout at the end of the shopping trip.
  • The ability to show promotional material and advertisements on the cart.

Stop & Shop also uses IBM Self Checkout systems to enable the self-checkout feature of the new Shopping Buddy once shoppers have completed their cart-based self-scan.

In the future, these intelligent shopping carts could offer such personal shopping assistance as: meal planning, sorted by such things as category, favorites, sale items, diet type, and preparation time, with supporting content such as health notes, recipes from a meal plan and wine information. It also will be able to offer the shopper a guided shopping trip, showing a store map with shopper and product icons mapped by location.

In addition, future features could include pharmacy favorites, ordering and notification, as well as product information that allows for comparison with similar items, consumer ratings and gift suggestions. Ultimately, the personal shopping assistants will allow shoppers to pay at the cart.

"Grocery shopping will never be the same once shoppers begin using the features of the new Shopping Buddy," said Stop & Shop President & CEO Marc Smith. "Our initial pilot tests of these systems have been very positive. Our customers who use them tell us they love them. Advanced retail technology like this will allow us to better serve our customers by saving them time and giving them new personalized services."

Stop & Shop will retrofit its 3 pilot stores with the new IBM-Cuesol systems and plans to install 20 additional stores in the first quarter of 2005.

IBM and Cuesol have signed an agreement to jointly market the Personal Shopping Assistant. Stop & Shop is their first customer.

About Stop & Shop
The Stop & Shop Supermarket Company, based in Quincy, Massachusetts, employs more than 56,000 associates and operates nearly 350 stores throughout Massachusetts, Connecticut, Rhode Island, New Hampshire, New York and New Jersey.

Stop & Shop is a member of the Ahold USA group, owned by Ahold of the Netherlands. In addition to Stop & Shop, Ahold USA currently operates five other prominent supermarket companies along the eastern seaboard including Giant Landover, headquartered in Landover, MD; Tops Markets LLC, with headquarters in Buffalo, NY; Giant Food Stores LLC, based in Carlisle, PA; BI-LO LLC, headquartered in Mauldin, SC and Bruno`s Supermarkets, Inc., with headquarters in Birmingham, AL.

In aggregate Ahold operates over 1,300 supermarkets. Ahold (NYSE:AHO - News) is a leading food provider in the United States and elsewhere in the world with total consolidated sales of USD 49 billion.

About IBM
IBM, the world`s largest information technology company, is the leader in providing the Retail Industry with a full range of e-business solutions, including: point-of-sale systems, automated self-checkout systems, other hardware and software technology, consulting focused on business transformation, IT strategy and planning, store operations improvement, and supply chain optimization, and with services, such as outsourcing, managed operations, systems integration, and application development and design. IBM has a list of retail customers in 100 countries worldwide that reads like a "Who`s Who" of retailing. For more information on IBM Retail Solutions, please visit http://www.ibm.com/industries/retail

About Cuesol
Cuesol, Inc is the leading provider of unique applications that leverage customer purchase history to create an enriched shopping experience, and improve customer loyalty. Cuesol`s family of personal shopping solutions include a wireless cart-mounted solution being developed with IBM, an in-store traffic monitoring and alert system, and website applications/components. Cuesol applications have been helping clients enhance the overall customer experience for 15 years. Founded in the UK, the company moved its headquarters to Quincy, Massachusetts in 2001. Cuesol is a privately held company and can be found on the Web at www.cuesol.com

 

 

###

 

 

O společnosti IBM

Společnost IBM je největším výrobcem produktů a poskytovatelem služeb informačních technologií na světě, s více než osmdesátiletou tradicí v inovacích, které mění náš svět. Převažující činností IBM ČR je prodej širokého spektra IT technologií, tedy všech typů počítačů, zálohovacích a komunikačních systémů, a to včetně programového vybavení a služeb.

K hlavním cílům IBM patří poskytování komplexních služeb systémového integrátora a prosazování výhod elektronického obchodování do každodenního života.

 

 

 

 

 

Váš názor Další článek: Slovenské dráhy budou tisknout jízdenky mobilně

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,