Na weby veřejné správy se lidé vracejí hledat především volná místa

25. listopadu 2006
Na téma: osobní plánování
Praha, 23. listopadu - Nejčastější informací, pro kterou se návštěvníci internetových stránek orgánů státní správy a samosprávy opakovaně vrací, bývá nabídka volných míst. Dlouhodobá loajalita vůči webům měst, krajů apod. paradoxně nevzniká předpokládaným zájmem o „úřední“ informace, ale poptávkou po pracovních místech na uvedených úřadech. Toto zjištění vyplývá z dlouhodobého výzkumu poradenské společnosti eMerite, která se zabývá analýzami uživatelského chování návštěvníků webových stránek, zejména pak vyhodnocováním chování občanů na webech veřejné správy.

Vedle nabídky volných míst se návštěvníci nejvíce zajímají o kontaktní údaje (telefonní seznam, struktura odborů úřadu, mapa) a úřední hodiny. Z výzkumu také vyplývá, že lidé stále dávají přednost vyřízení věcí přímo na úřadě a na webu si pouze zjišťují, kde, kdy a u koho je možné záležitost vyřídit. Tomu odpovídají i dny v týdnu s nejvyšší návštěvností: přestože úřady ustoupily od striktních úředních hodin v pondělí a ve středu, nadále patří tyto dni k nejnavštěvovanějším.

 

Za kontaktními údaji následuje zájem o informace umisťované na úřední desku, tzn. nejčastěji o veřejné zakázky, granty a dotace. Zajímavým zjištěním je i fakt, že před úředními informacemi typu „Jak si zařídit“ (občanský či řidičský průkaz) a „Formuláře“ dávají občané přednost kalendářům kulturních akcí, které by rozhodně na webech měst a obcí neměly chybět.

 

Na webových stránkách státní správy a samosprávy lze vysledovat i sezónní výkyvy. Např. během letních dovolených patří mezi nejoblíbenější sekce právě kalendáře akcí a turistické informace (tipy na výlet, kontakty na sportoviště). Tuto situaci by měly městské či krajské weby využít a atraktivní formou na tyto akce poutat. Sezónní zájem vyvolává také problematika školství – vždy na jaře před termínem přijímacích zkoušek a na konci léta před začátkem školního roku. Další výsledky výzkumu jsou k dispozici klientům společnosti eMerite.

 

 

eMerite, s.r.o., člen skupiny FG Forrest, je analyticko-poradenská společnost, která svým klientům pomáhá s průběžným přizpůsobováním struktury a vzhledu internetových stránek zjištěnému chování jejich návštěvníků. Mezi klienty eMerite patří např. Kancelář prezidenta republiky, různá ministerstva, krajské úřady, magistráty, řada měst a obcí
i
desítky klientů z podnikatelské sféry (např. Komerční banka, T-Mobile, PPF, E.ON, Coca-Cola a další).

 

 

Váš názor Další článek: Na téma: osobní plánování

Témata článku: