Na českých B2B tržištích se na jaře významně obchoduje i s bytovým a kancelářským vybavením a doplňky

Až o 40 procent stoupla meziročně poptávka po bytových doplňcích, nábytku a ostatních zařízeních domácnosti nakupovaných přes B2B tržiště ABC Českého Hospodářství. Domácnost totiž může touto cestou ušetřit v průměru pětinu ceny obvyklé v kamenných obchodech. Stejně tak stoupla i poptávka po kancelářském vybavení a nábytku.

PRAHA, 27. dubna 2006 – Přes B2B tržiště nakupují ve stále rostoucí míře i jednotlivci. Při shánění vyhovujících nabídek mohou totiž služby tržiště využívat zcela zdarma. Nejčastěji se zájem domácností zaměřuje na shánění výhodných možností nákupu bytového zařízení a doplňků. Poptávka po těchto komoditách stoupla meziročně o 37,5 procenta.

 

„Ze strany domácností registrujeme vysokou poptávku především po kuchyních. A to od nákupu drobného kuchyňského vybavení po kompletní návrh a realizaci. Dále je velký zájem o nábytek do dětských pokojů. Poptávají se skříně, postele a další nábytek s důrazem na nízkou cenu. Stejně jako nábytek z masivu či výroba kvalitního nábytku na zakázku,“ vysvětlila Lucie Vojtová, projektová manažerka internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

 

V případě zařízení bytů a domácností ušetří nakupující 20 procent z ceny běžné v tuzemských obchodech. Nabízející na tržišti dokáží bez problémů zprostředkovat nákup veškerých komodit. A to počínaje dětskými postýlkami a židličkami, přes grily, pergoly, zahradní nebo ratanový nábytek, vodovodní baterie nebo automatický pisoár s teplotním čidlem, až po matrace zdravého spaní nebo ručně vyrobený orientální nábytek.

 

„Výrazný nárůst zájmu zaznamenáváme i v případě kancelářského nábytku. Oproti loňsku došlo k navýšení o 39,4 procenta. Novými zákazníky se stali office manažeři. Jde ovšem o jiné obchody, než v případě nákupů vybavení domácností a kanceláří, kde se uskutečňují běžně jednorázové nákupy. V případě kancelářských potřeb to začíná jako poptávka po nových dodavatelích. Nesloužíme primárně pro nákup jednotlivých balíků papíru, ale spíš jako most k navázání dlouhodobější spolupráce, která dál probíhá bez nás,“ upřesnila Lucie Vojtová.

 

Pokud zájemci nakupují kancelářský nábytek, ušetří podle Lucie Vojtové až třicet procent. Největší zájem je o regálové systémy, klimatizace a vytápěcí tělesa a bezpečnostní prvky – především dveře a trezory. Ovšem na tržišti je k dispozici prakticky jakákoli součást kancelářského vybavení. A to počínaje návrhy a realizacemi obchodních interiérů, kancelářskými sestavami, přes flipcharty, skartovací stroje a data projektory až po kancelářský papír, tonery či etikety a razítka.

 

Ceny v tržišti se navíc mění poměrně rychle. „Jedná se o internetové obchodování, které je živé a reálné. To znamená že vývoj cen kopíruje vývoj na trhu. Jen jsou změny dynamičtější díky rychlosti a snadnosti obchodování. Výkyvy cen jsou tak samozřejmě podřízeny poptávce a sezónností. Zřejmý a dlouhodobý pokles cen je tak například nejvíc vidět u domácích spotřebičů,“ uzavřela Lucie Vojtová z ABC Českého Hospodářství.

Váš názor Další článek: Warner Home Video bude prodávat experimentální hybridní HD-DVD/DVD média

Témata článku: , , , , ,