Místo drahého Microsoftu vsadil Výzkumný a šlechtitelský ústav ovocnářský na český IceWarp a neprohloupil

Jediný výzkumný ústav v České republice, který se zabývá studiem ovocných druhů v mírném podnebném pásmu, přešel na komunikační řešení od IceWarpu.

Spolehlivý nástroj k zajištění elektronické komunikace, který by splňoval specifické požadavky na konkrétní funkce, měl podporu v češtině a byl finančně dostupnější než globální řešení od Microsoftu nebo Googlu, hledal Výzkumný a šlechtitelský ústav ovocnářský (VŠÚO) v Holovousech. Institut, který tvoří stovka vědeckých pracovníků a ročně ohodnotí více než 2300 odrůd důležitých ovocných druhů v regionu, čile komunikuje s obdobnými institucemi ve světě a potřeboval zajistit bezproblémovou elektronickou komunikaci bez výpadků, která by představovala vylepšení stávajících systémů za přijatelnou cenu. Volba nakonec padla na české řešení IceWarp.

Globální řešení nereflektovala specifické lokální požadavky

Původně VŠÚO zkoušel obvyklá produkty jako je Microsoft Exchange nebo Kerio, ale ta se postupem času ukázala být příliš drahá a nepřizpůsobivá specifickým požadavkům ústavu. Institut ale narazil na čistě české řešení IceWarp, které bylo cenově výrazně příznivější a drželo krok s globálními hráči. Rozhodl se proto migrovat všechna svá data z původních e-mailových klientů na IceWarp. „Tým z IceWarpu provedl analýzu našeho stávajícího prostředí, navrhl vhodný způsob migrace a celý proces zajistil. Nemuseli jsme se vůbec o nic starat a naše počáteční obavy rychle vystřídala velká spokojenost,“ popisuje Gabriel Koós, IT manažer ústavu.

Při výběru nového řešení se VŠÚO zaměřil hlavně na otázky kybernetické a informační bezpečnosti. Vyzkoušel si několik možností, ale jen IceWarp dokázal uspokojit všechny požadavky zaměstnanců ústavu, od zabezpečení dat po spolehlivou podporu. „A fakt, že se jedná o cenově dostupné řešení, je jen třešnička na pomyslném dortu,“ dodává Gabriel Koós. Výzkumníci se okamžitě po migraci dat a spuštění nového systému mohli soustředit na svou práci a nemuseli se zabývat problémy s komunikací, protože ty IceWarp vyřešil. „Navíc nám pomohl zjednodušit i interní a externí komunikační procesy,“ konstatuje Gabriel Koós.

Podpora v češtině a zlomek ceny oproti konkurenci

Pro VŠÚO bylo zásadní, že IceWarp poskytuje zákaznickou podporu v češtině, což je v porovnání s různými freemaily obrovská výhoda, a navíc jde o lokálně vyvíjený produkt. „IceWarp je spolehlivé a inovativní řešení firemní komunikace, díky kterému jsme v nepřetržitém kontaktu s partnery po celém světě. Jejich tým profesionálů nám zajistil vše, od migrace dat po nasazení a spuštění systému. Můžu s klidným srdcem říct, že spolupráce s IceWarpem je ta správná volba,“ uzavírá IT manažer VŠÚO Gabriel Koós.

Platforma IceWarp přitom nenabízí pouze spolehlivého a zabezpečeného e-mailového klienta, ale představuje celý komplex kancelářských funkcí od textového editoru přes interní chat, videokonferenční hovory, poznámkový blok až po kalendář, sdílení a společnou práci na dokumentech. To vše v jediném okně internetového prohlížeče bez nutnosti překlikávat jinam. Klient si přitom může sám zvolit, zda mají být firemní data uložena v cloudu, nebo na lokálním serveru, což obdobné globální služby, které jsou navíc výrazně dražší, vůbec nenabízí.

Další článek: Japonci poslali na Měsíc i zajímavého robota. Je inspirován dětskými hračkami