Microsoft podporuje elektronické obchodování

16. března 1999
Computer 5/99
Microsoft ohlašuje komplexní strategii zvyšující zájem podniků a zákazníků o elektronické obchodování.
Microsoft podporuje elektronické obchodování
Microsoft ohlašuje komplexní strategii zvyšující zájem podniků a zákazníků o elektronické obchodování. Cílem je získat 1 milion nových zákazníků připojených online.

Na tiskové konferenci s předsedou představenstva a výkonným ředitelem společnosti Microsoft Billem Gatesem, která se konala v San Francisku, společnost Microsoft nastínila komplexní, integrovanou strategii, která podnikům a zákazníkům usnadňuje obchodování přes Internet. Strategie pokrývá širokou škálu obchodních potřeb, počínaje direct marketingem a prodejem a konče službami zabezpečovanými vlastními zdroji a obchodováním s přidanou hodnotou. Mezi nástroje strategie elektronického obchodu společnosti Microsoft patří integrované sady produktů a služeb, včetně internetových služeb sítě Microsoft Network (MSN™), které budou podporovat Microsoft® BizTalk, nový společný jazyk pro elektronické obchodování.

Společnost Microsoft oznámila rozšíření své platformy pro elektronické obchodování o tři nové integrované produkty a služby. Prozradila záměr vytvořit otevřené obchodní prostředí na síti MSN pomocí rozsáhlé nabídky služeb a nákupu služby CompareNet. Dále oznámila zavedení služby Microsoft Passport, která má zákazníkům zpříjemnit online obchodování. Společnost Microsoft oznámila nový průmyslový systém pro elektronické obchodování, který se nazývá BizTalk, a který společnostem usnadňuje provádění transakcí, integraci aplikací a výměnu dat. Systém BizTak výrazně přispěje k rozšíření elektronického obchodování, protože nabízí společný slovník pro software běžící na libovolné platformě nebo technologii. BizTalk bude celkově podporován produkty a službami společnosti Microsoft určenými pro elektronické obchodování a v budoucnosti i operačním systémem Microsoft Windows® a rodinou produktů Office a BackOffice®.

Ke společnosti Microsoft se dnes přidalo i několik předních společností z oblasti elektronického obchodování a oznámilo podporu systému BizTalk a platformy pro elektronické obchodování společnosti Microsoft. „Internet změnil způsob obchodování jednou provždy,” řekl Bill Gates. „Doufáme, že pomocí těchto nástrojů se možnosti elektronického obchodování otevřou všem. K tomu, abyste se vrhli na elektronické obchodování, ještě nemusíte být velkou společností se známým jménem nebo společností s dostatkem volných prostředků. Díky levným a dostupným nástrojům, jako jsou tyto, můžete zrychlit obchod a za rok uzavřít milion nových obchodů online.”

Komplexní řešení elektronického obchodování pro podniky všech typů

Dnes oznámené technologie a služby pro elektronické obchodování jsou zaměřené na podniky všech velikostí. Pomáhají jim rychle a nákladově efektivně vytvořit webové servery, vybraným zákazníkům představit produkty a služby a uskutečnit převrat ve vztazích s obchodními partnery.

„Implementace správné strategie elektronického obchodování je pro společnost Office Depot to nejdůležitější,” řekl Beth VanStory, viceprezident pro online obchodování společnosti Office Depot Inc. „Abychom mohli vytvořit výkonnější aplikace, potřebujeme správné nástroje. K propojení s našimi zákazníky a partnery zase potřebujeme společnou architekturu. Společnost Microsoft vidíme jako strategického partnera, který nám umožní uskutečnit naše záměry. Strategie elektronického obchodu společnosti Microsoft nabízí úplnou sadu softwaru a služeb vyhovující našim potřebám, když systém BizTalk poskytuje společnou architekturu, která umožňuje propojení s našimi partnery.”

Rozšíření platformy pro elektronické obchodování společnosti Microsoft

Společnost Microsoft nastínila záměr rozšířit oblíbené platformy pro elektronické obchodování o tři nové softwarové produkty a služby. Microsoft Commerce Server, budoucí update na Microsoft Site Server Commerce Edition verze 3.0, usnadní středně velkým a velkým podnikům tvorbu sofistikovaných uzlů pro elektronické obchodování. Nový Microsoft BizTalk Server poskytne nástroje a služby potřebné ke zlepšení způsobu sdílení dat v podnicích. A do třetice je pod názvem Small Business Commerce Services nově nabízena služba, která malým společnostem umožňuje rychlou tvorbu Web sitů a online propagaci jejich podniku a prodeje. Systém BizTalk bude podporován všemi z těchto tří produktů, a proto bude umožněna těsná integrace nových reklamních služeb sítě Microsoft Network (MSN). Podnikům se tak usnadní přístup k vybraným zákazníkům přes Internet.

Nové služby sítě Microsoft Network (MSN); nákup služby CompareNet

Společnost Microsoft oznámila strategii otevřeného trhu pro síť MSN, čímž vytváří podmínky pro konečné nákupní prostředí. Podniky budou využívat výhod nových možností, jak pomocí sítě MSN působit na zákazníky online prostřednictvím reklamy a distribučních a reklamních akcí, které podnikům umožní oslovit zákazníka tehdy, když je připraven nakupovat. Síť MSN jako jedna z nejrychleji rostoucích současných sítí portálových serverů nabídne milionům nakupujících a prodávajících prostor, kde se mohou seznámit s dalšími novými službami, které nabídnou podrobné informace o celé škále zboží a služeb. Součástí tržní strategie je tvorba komplexního nákupního adresáře pomocí systému BizTalk. Adresář bude pro spotřebitele ještě užitečnější díky nákupu přední internetové srovnávací nákupní služby CompareNet. Rychlejší a bezpečnější nakupování zákazníkům umožní služba Microsoft Passport, která dnes byla také oznámena.

Iniciativa Microsoft BizTalk

BizTalk je systém založený na nových schématech a průmyslových standardech jazyka XML (Extensible Markup Language), které podnikům umožní integrovat své systémy bez ohledu na platformu, operační systém nebo technologii, na které jsou založeny. Systém BizTalk podnikům usnadňuje výměnu obchodních dat, např. nákupních dokumentů nebo produktových katalogů, a provádění reklamních kampaní s online obchodními partnery. Na definici schémat systému BizTalk a na výrazném rozšíření průmyslových standardů bude společnost Microsoft pracovat spolu se zákazníky, partnery a konsorcii. Schémata systému BizTalk budou začleněna do platformy pro elektronické obchodování společnosti Microsoft, MSN sítě internetových služeb a budoucích verzí Office, BackOffice a Windows.

Přední IT společnosti oznamují podporu strategie elektronického obchodu společnosti Microsoft

Podporu strategie elektronického obchodu společnosti Microsoft a systému BizTalk oznámila celá řada společností. Společnosti MasterCard International Inc. a Clarus Corp. oznámily společný záměr nabízet integrovaná internetová řešení pro nákup založená na platformě pro elektronické obchodování společnosti Microsoft a určená pro podniky. Společnost PoepleSoft Inc. oznámila, že svou síť PeopleSoft Business Network vybuduje na platformě pro elektronické obchodování společnosti Microsoft a společnost SAP AG ohlásila podporu systému BizTalk a prohloubení partnerství se společností Microsoft, na jehož základě budou vytvořeny otevřené standardy pro katalogy a propojení mezi aplikacemi společností Microsoft a SAP.

Váš názor Další článek: Computer 5/99

Témata článku: Microsoft, Velký nákup, Volná tvorba, Reklamní systém, Nový zákazník, Nová služba, Office Depot, Otevřený nástroj, Depot, Reklamní platforma, Nový produkt, Nový systém, Integrovaný obchod, Celá škála, Systém výměny, Mastercard, Direct Marketing


Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky