Manažeři velkých firem nejsou spokojeni s přístupem svých společností k e-businessu.
Pouze 35 procent manažerů velkých mezinárodních společností je spokojeno s přístupem svých statutárních orgánů k problematice e-businessu. Vyplývá to ze studie "Going by the Board: E-Business and the Role of the Corporate Board", nedávno zpracované ve spolupráci The Economist Intelligence Unit (EIU) a KPMG Consulting.
Studie upozorňuje, že statutární orgány většiny společností rozhodují v oblasti e-businessu na základě stejných kriterií jako v ostatních oblastech. Tento postup vyplývá především z následujích skutečností:
§ nehmatatelné výsledky aplikace internetových technologií jsou jen velmi obtížně měřitelné
§ existují vážné obavy z investic do nové ekonomiky, způsobené sérií neúspěchů společností v této oblasti
§ integrace e-businessu do celkové obchodní strategie společnosti je nedostatečná.
Autoři studie konstatují, že je zapotřebí, aby statutární orgány sestavily plán účinné implementace e-businessu, od integrace jednotlivých produktů až po maximalizaci s tím spojených přínosů pro podnik.
Jedná se především o tyto klíčové prvky:
§ orientace na priority s otevřeným přístupem k novým podnětům
§ jasná komunikace obchodních cílů a výsledků
§ vytváření obchodní kultury ochotné ke změnám
§ přiměřená reakce na tržní síly
§ vedení obchodních aktivit
§ integrace e-businessových řešení a optimalizace zdrojů
§ řízení rizik.
Výzkum prokázal, že statutární orgány mnoha společností si stále neuvědomují prospěšnost investic do e-businessu. Bez jejich podpory je však téměř nemožné vybudovat úspěšnou strategii přechodu společnosti na e-business a plně zabudovat tuto iniciativu do celkové strategie společnosti.
Metodologie
Informace pro účely této studie byly získány prostřednictvím řady rozhovorů se členy statutárních orgánů významných společností (např. Asea Brown Boveri/ABB, DHL, Skandia, Nestlé nebo British Airways), výzkumu nezávislé komunikační agentury Echo a online průzkumu uskutečněného EIU pro KPMG Consulting.
Plná verze studie v anglickém jazyce je k dispozici spolu s dalšími publikacemi KPMG ke stažení na adrese http://www.kpmg.cz
Zájemcům studii také obratem pošleme ve formátu .pdf (velikost 596 kB).
KPMG je mezinárodní síť poradenských společností. V České republice působí KPMG od roku 1990. V současné době má 500 zaměstnanců a kanceláře v Praze, Brně, Českých Budějovicích a Jablonci nad Nisou. KPMG poskytuje služby v oblasti auditu a účetního poradenství, řízení informačních rizik, daňového a finančního poradenství a consultingu. Celosvětově KPMG zaměstnává 100 000 pracovníků působících ve 152 zemích. Výnosy za rok 2001 dosáhly výše 11,7 miliardy USD. |