Lubbock Fine Consulting dokončil rozsáhlý mezinárodní projekt pro centrálu Electroluxu v Belgii

Praha, 23. května 2007 - Lubbock Fine Consulting, největší česká firma implementující informační systém iScala, dokončila mezinárodní projekt zahrnující 16 zemí. Jedná se o komunikaci národních systémů do reportingového systému Centaur v centrále Electroluxu v Belgii. Reportingový systém tak nyní přijímá data z České republiky, Slovenska, Polska, Maďarska, Rakouska, Chorvatska, Slovinska, Rumunska, Albánie, Ukrajiny, Ruska, Kazachstánu, Litvy, Lotyšska, Estonska a Turecka.

„Electrolux ročně obslouží čtyřicet milionů zákazníků ve sto padesáti zemích. Jsme hrdí na dlouholetou spolupráci a desítky nejrůznějších nastavení, vývojů a úprav, které jsme mohli realizovat pro uživatele v šestnácti zemích,“ uvádí Martin Šveda, ředitel společnosti Lubbock Fine Consulting a jediný český manažer mezinárodní skupiny LF Consulting Group, která působí také v Londýně a v Moskvě.

Electrolux využívá celý základní rozsah systému iScala. Společnost Lubbock Fine Consulting realizovala na základě zadání desítky úprav a vývojů, které přesně kopírují procesy a požadavky Electroluxu. Tak dochází k zásadním úsporám času i nákladů. Klasickým příkladem by mohlo být relativně složité počítání bonusů klíčovým odběratelům, které dříve zpracovávalo celé oddělení (zhruba deset osob) po dobu tří dnů. Dnes připraví podklady jediná osoba za jediný den. Pro představu o rozsahu využití systému je možné uvést obrat českého Electroluxu, který se pohybuje kolem tří miliard korun.

Automatické načítání objednávek z B2B systému je využíváno pro Českou republiku, Slovenskou republiku, Chorvatsko a Slovinsko. Systém přípravy návrhu bonusů je řízen obchodní politikou Electroluxu a poskytuje podklady pro jednání s obchodními partnery při vyhodnocování činnosti za uplynulý kalendářní rok. Významným způsobem zkracuje dobu přípravy podkladů. Roční objem je zhruba 200-300 dokladů s bonusy.

Systém podporuje řízení jednotlivých prodejních akcí a koordinaci s jednotlivými obchodními partnery. Obchodní zástupci společnosti Electrolux tak mají možnost plánovat, realizovat a zároveň sledovat jaké akce v jakých obdobích probíhají a mohou tak dobře podporovat své obchodní partnery. Obchodní zástupci mají nejen pasivní přístup k systému, ale zároveň jsou informováni o klíčových událostech formou automatické SMS zprávy. Navíc systém poskytuje i logistické informace – informace o objednávkách, množství zboží na skladě, nebo množství zboží, které je k dispozici v rámci akční nabídky.

Zajišťuje vyhodnocování jednotlivých prodejců s vazbou na marketingový bonus. Umožňuje sledovat prodejní akce a čerpání marketingového bonusu například na rozesílání a tisk katalogů. Jedná se o předdefinované pohledy na data určená konkrétnímu obchodnímu zástupci společnosti Electrolux. Díky tomuto systému mají obchodníci veškerá potřebná data neustále k dispozici. Systém umožňuje řídit svoz reklamovaných výrobků na místo opravy. Podporuje převody zboží a obsahuje i převodku obohacenou o množství údajů, které jsou charakteristické pro Electrolux. Program umožňuje evidovat informace o prováděných záručních i pozáručních opravách. Sledování záručních oprav je velmi rozsáhlé a umožňuje stahovat údaje od všech partnerů o všech záručních opravách. Síť autorizovaných servisů je rozsáhlá a zahrnuje jak velké partnery, kteří jsou schopni dodávat data v elektronické podobě požadovaným způsobem, tak i malé servisní partnery, kteří si nainstalují speciální program. V tomto programu poté evidují jednotlivé servisní zásahy a následně komunikují elektronickou cestou se společností Electrolux. Systém využívá celou řadu automatických funkcí. Jako vhodný příklad je možné uvést hlídání splatnosti zákazníka. Přesáhne-li lhůta splatnosti u neuhrazených faktur zadaný interval, dojde k zablokování dalších dodávek a automatickému kontaktování toho obchodního zástupce společnosti Electrolux, který má zákazníka na starosti, formou SMS zprávy. Obchodní zástupce tak může rychle řešit vzniklou situaci. Speciální pokladna, která je propojena s platebním terminálem České spořitelny (POS)

Centrální sklad náhradních dílů pro celou Evropu je umístěn v Německu a jeho logistický systém je provozován na platformě technologie AS/400. Bylo vytvořeno obousměrné propojení. Při expedici z evropského centrálního skladu je zboží zabaleno pro konkrétního zákazníka objednatele a je pořízen elektronický i papírový doklad jménem objednatele. Pracovník logistiky v Praze potom jen načte elektronický doklad do svého systému a odešle balík i s vytištěným dokladem příjemci. To značně urychluje expedici. Pracovník se nemusí zdržovat vytvářením a tištěním dokladů. Tento systém byl následně úspěšně realizován ještě pro Slovensko, Slovinsko a Chorvatsko.

Electrolux využívá pro celosvětový reporting systém Centaur v Belgii. Firma Lubbock Fine Consulting realizovala propojení všech šestnácti zemí, které využívají systém iScala, do tohoto centrálního reportingového systému. Data jsou tak přenášena do jediné databáze pro další analýzu a vyhodnocování.

Hlavní přínosy řešení

  • All-in-One systém – integrovaný systém, který pokrývá všechny procesy společnosti
  • Flexibilní možnosti rozšiřovat funkcionalitu a reagovat tak na interní požadavky společnosti Electrolux
  • Podpora mezinárodního výkaznictví
  • Řada možností elektronické komunikace
  • Využití standardních technologií – MS SQL Server, MS Windows Server
  • Možnost využití podpory již realizovaných procesů v dalších zemích

„Jsme spokojení se službami, které nám firma Lubbock Fine Consulting poskytuje. Spolupráce je velice intenzivní již mnoho let, což v důsledku vede k situaci, kdy konzultanti dokonale znají nejen systém, ale i naše procesy. Díky tomu dochází k rychlým úpravám dle našeho přání,“ říká Miroslav Zbirovský, IT ředitel společnosti Electrolux.

Váš názor Další článek: Radeon HD 2900 XT od Asusu: s vodníkem přímo od výrobce

Témata článku: , , , , , , , , , ,