LCS International: Japonská mise

Společnost LCS International byla jako jediná z České republiky a Slovenska vybrána k účasti v květnové obchodní misi Evropské unie zaměřené na informační technologie do Japonska. Již samotná důvěra Evropské komise, která do mise pětadvaceti evropských technologických firem vybrala LCS jako jediného výrobce podnikových informačních systémů je velkým oceněním.

Hlavním cílem zástupců společnosti LCS bylo využít této příležitosti k získání informací a zkušeností vedoucích ke zlepšení služeb pro japonské zákazníky, kterých má společnost LCS v Evropě hned několik desítek. Patří mezi ně významní a tradiční výrobci, jako Matsushita Audio Video Slovakia, Toyota Tsusho Europe, MITSUBISHI ELECTRIC AUTOMOTIVE CZECH, Furukawa Electric Autoparts Central Europe, KOITO Czech, Kyocera Solar Europe, SUMITOMO CORPORATION EUROPE LIMITED, TOYO RADIATOR Czech, Sumikei Czech nebo TOYOTA MOTOR CZECH.

Japonská mise byla zahájena jednodenní výstavou řešení zúčastněných firem. „Za LCS jsme zde prezentovali dva naše vlajkové produkty – LCS Noris a LCS Helios IQ, které se oba těšily velkému zájmu návštěvníků,“ říká o organizaci setkání Petr Karlach, obchodní ředitel LCS Noris.
„Dodávat do Japonska hi-tech technologie je podobné jako exportovat tulipány do Nizozemí. Velmi detailní jednání však ukazují, že zejména v oblastech utilit a řízení výroby máme díky referencím v japonských firmách a až překvapivému technologickému náskoku reálnou šanci,“ doplňuje Petr Maňas, ředitel pro strategický a zahraniční rozvoj. Delegáti se posléze zúčastnili exkurze do vývojových laboratoří firmy Sony, kde byli po pěti letech první zahraniční návštěvou, která do těchto přísně střežených prostor mohla vstoupit.

Specifika japonských zákazníků IS
Jednou z nevýraznějších odlišností Japonců ve srovnání s Evropany jsou jejich rozhodovací procesy. Jsou někdy až desetkrát pomalejší, než je běžné u Evropanů. Je to dáno tím, že japonské firmy si před definitivním rozhodnutím zjišťují obrovské množství detailních informací, což je pro standardní „evropský“ postup velice neobvyklé. Japonské firmy od svých informačních systémů vyžadují zejména zcela individuální řešení „šitá na míru“, dále pak precizní a jednoduchou obsluhu, či dokonalý informační a vyhodnocovací servis pro vedoucí pracovníky. Ve srovnání s evropskými firmami se v obchodním styku daleko více věnují práci s dodavateli, což znamená další z mnoha úprav informačního systému do podoby splňující základní požadavky japonských zákazníků.

Oficiální obchodní mise do Japonska potvrdila roli společnosti LCS, coby významného dodavatele informačních systémů pro japonské zákazníky v Evropě, a zároveň přinesla příležitost naučit se způsobu práce a komunikace „s Japonci v Japonsku“. Proniknout na japonský trh běžným způsobem je pro evropskou firmu velmi těžké a zdlouhavé. Právě předchozí zkušenosti se spoluprací s japonskými zákazníky jsou hlavním předpokladem k úspěchu na této obtížné cestě.

Posuďte sami…
LCSグループ各社は、最新の情報システム、財政システムの開発、導入及び支援を行っています。現在その幅広い製品は、自営業者から中小企業、大企業そして厳格な国際的コンツェルンまで様々な規模の様々な市場の企業に利用されています。しかしながら、当社のサービス哲学は、顧客が誰であれ全く同じもの - すなわち企業に対して長期的安定、競争力を高める条件及び市場におけるリーダー的地位の確保を達成するための手段となるようなシステムを提供することにあります。

Společnost LCS je nejvýznamnějším českým producentem podnikových aplikací (ERP). Zabývá se vývojem, implementací a podporou specializovaných informačních systémů pro výrobu, služby a obchod. Společnost LCS je producentem podnikových informačních systémů LCS SIS, LCS Helios IQ a LCS Noris, pokrývajících nejširší spektrum potřeb podniků. Všechny produkty jsou doplněné širokým spektrem služeb a partnerských programů. V současnosti společnost zaměstnává téměř 200 pracovníků. Obrat skupiny LCS činil v roce 2004 233 mil. Kč. Bližší informace lze nalézt na www.lcs.cz.

Váš názor Další článek: Dvě slibné akvizice společnosti Sun

Témata článku: , , , , , , ,