Konference „Trendy internetových řešení v ČR“

Přes 70 specialistů na marketing a komunikace z největších firem v České republice se zúčastnilo konference „Trendy internetových řešení v ČR“, která proběhla dne 23. září v Kaunickém paláci v Praze. Konference byla uspořádána Asociací poskytovatelů internetových řešení – Asociací.BIZ.

Na konferenci byly mimo jiné prezentovány výsledky výzkumu „Využití internetu ve firemním sektoru“, který realizovala letos výzkumná agentura Factum Invenio ve spolupráci s redakcí marketingového časopisu Strategie.  Asociace.BIZ tento výzkum odborně zaštítila. Všichni účastníci získali CD-ROM s detailními výsledky tohoto výzkumu.

„Obor internetových řešení se postupně stává samostatnou marketingovou disciplínou,“ řekl v úvodním slovu konference Michal Svätý, prezident Asociace.BIZ, a dále dodal: „Podobně jako postupně došlo ke specializaci reklamních agentur, PR agentur, mediálních agentur, DM agentur a event agentur, došlo s nástupem internet technologií logicky i ke vzniku internetových agentur, které jsou schopny vidět strategii klienta zároveň očima kreativníma i technologickýma, a které poskytují celou škálu služeb, jež se souhrnně dají nazvat internetovým řešením.

Kvalitní agentura dodávající internetová řešení spojuje to, co dosud spojeno nebylo: dvě samostatné – sofistikované – zcela odlišné disciplíny. Kreativní svět pracovníků v reklamě a marketingu a exaktní binární svět pracovníků v IT. V oblasti internet řešení se najednou objevila nutnost komunikace dvou odlišných světů v jedné organizaci, nutnost spojení dvou odlišných přístupů.“

Tato konference byla první, kterou Asociace.BIZ sama připravila a zorganizovala. Společným zájmem tohoto projektu bylo rozšíření povědomí a znalostí o samotném oboru, pojmenování jeho vývoje a trendů, zvýšení povědomí specialistů na marketing, komunikace a obchod o možnostech využití internetových technologií a jejich přínosech. Názory účastníků budou teprve získány a vyhodnoceny, ale již nyní je zřejmé, že příští rok připraví Asociace poskytovatelů internetových řešení konferenci další.

Program celého dne byl přehledně strukturován do tří pilířů, věnovaným trendům internetových řešení v oblasti: 1. komunikace, 2. obchodu a 3. interních procesů firem.

Z programu konference:

KOMUNIKACÍ, tedy uplatněním principů on-line marketingu byla myšlena plnohodnotná oboustranná výměna informací mezi firmou a jejím stávajícím nebo potenciálním zákazníkem. Objevuje se od roku 1995 vznikem prvních www stránek. Toto široké téma souvisí s obsahovým, strukturálním a grafickým ztvárněním prezentace na internetu, pravidly souvisejícími s udržováním obsahu, zavedením adresy do vyhledávačů atd.

O trendech v tomto pilíři hovořili: pan Dan Kafka v přednášce věnované proměnám internetové grafiky v čase, Radovan Jelen, který analyzoval parametry profesionálních prezentací a pan Zdeněk Hoffmann, který popsal trendy publikace obsahu na webu.

OBCHOD se stal jmenovatelem pro druhý pilíř. První internetová řešení se v této oblasti objevila v roce 1997 začleněním katalogů do www stránek společnosti. Jejich vývoj poté vedl od prvních nesmělých pokusů prodat produkt přes internet až k sofistikovaným systémům propojující on-line IS dodavatele a zákazníka. Tato cesta úzce souvisí se změnami ve filozofii obchodu, kde slovo vlastnit je stále častěji nahrazováno slovem sdílet – a to především v oblasti informací, které dnes rozhodují o bytí či nebytí firem, ale už dnes existují oblasti podnikání, kde sdílení fyzických nástrojů podnikání vytváří konkurenční výhodu -  a je to logicky tam, kde je největší tlak na snižování nákladů a produktivitu práce. Zde se se stejnou logikou začal propojovat svět obchodu, marketingu a IT a znalost obou stran mince dal řadě mladých společností vstupenku do světa velkých.

Odborné příspěvky o trendech on-line obchodu v oblastech B2C a B2B přednesli pan Petr Bartoň a Martin Bolcek.

INTERNÍ PROCESY představují další progresivní oblast využití internetových řešení. Zahrnují vytvoření jednotné uživatelské platformy pro interní komunikaci a to v prostředí, které všichni zaměstnanci důvěrně znají a kde je z jejich uživatelského pohledu vše vzdáleno na 1 až X kliknutí myší. Pro interní marketing nástroj umožňující poskytování a sdílení informací v definované struktuře definovaným skupinám zaměstnanců. Pro IT managery pak způsob jak dostat všechna data z heterogenního prostředí do vrstvy, která obslouží uživatele, aniž by bylo nutné instalovat na jeho pracovní stanici speciální SW a to za podmínek dodržení požadované bezpečnosti. O prvních internetových řešeních v této oblasti hovoříme do roku 1999.

S trendy seznámil posluchače Luděk Kremser.  Enterprise Content Managementu se poté podrobněji věnoval pan Václav Bittner.

 

Asociace.BIZ

Asociace.BIZ je sdružení předních poskytovatelů komplexních internetových řešení, které vzniklo v roce 2002 za cílem vytváření dobrých podmínek pro rozvoj internetu a on-line médií, zlepšování povědomí o možnostech jejich využití a za cílem zavádění standardů nejvyšší kvality do realizovaných projektů.

Sdružení pořádá odborné konference a semináře, snaží se aktivně prosazovat zájmy všeobecně prospěšné pro uživatele internetu, rozvíjet a prosazovat pravidla morálky v oboru internetových řešení a pomáhat klientům při vedení výběrových řízení, včetně případných doporučení postupů a konzultací.

Na dodávaná řešení sdružených společností jsou kladeny vysoké nároky a tak členství v asociaci slouží zároveň jako záruka kvality realizovaných projektů a garance stability firmy. Při spolupráci s jakoukoli členskou internetovou agenturou tak zadavatelé projektů získávají vždy jistotu profesionality poskytovaných služeb a kvality dodaných řešení.

Všichni členové Asociace.BIZ poskytují komplexní služby, a to od poradenství v oblasti strategického využití internetu se zohledněním potřeb IT a marketingu, analýzu a vývoj aplikací na bázi internetových technologií, přes návrh a realizaci kreativních on-line marketingových konceptů včetně grafického zpracování, až po implementaci, provoz a servis dodaných řešení.

Členy sdružení jsou: AARON GROUPAMI PrahaČeský Web,  Et neteraFG ForrestGlobe InternetILIKETHIS!Internet ProjektLundegaardnexum TrilogPrvní multimediální

Váš názor Další článek: Český Telecom posiluje páteřní síť

Témata článku: , , , , ,