Jak inovují velké firmy? Využívají startupů!

Jak inovují velké firmy? Využívají startupů!

Startupy už dávno nejsou jen uhrovití kluci z garáže dělající B2C aplikace. Rychlejší inovace, levnější akvizice nových zákazníků a schopnost přilákat nejlepší talenty z nich dělá nové ekonomické jednotky, jejichž služeb čím dál častěji využívají korporace i v České republice. Na tuto problematiku se zaměří Startup Summit, který se uskuteční 15. října 2015 v prostorách SaSaZu.

„To, kde se můžou velké firmy učit od startupů, je právě přístup k řešení problémů: pokud ve startupu existuje problém, je vyřešený za dva týdny, kdežto v korporaci za půl roku,” vysvětluje Filip Dřímalka, majitel EF1 a konzultant v oblasti digitálních inovací, jeden ze speakerů konference Startup Summit. “Ve firmách začínají vznikat inovační oddělení. T-Mobile mají člověka zodpovědného za inovace, AXA má celé inovační oddělení, právě tento typ lidí má pak za cíl vymyslet strategii pro další růst a čím dál častěji hledají partnera právě mezi startupy” doplňuje Dřímalka zkušenosti svých klientů.

Pokrokový je v tomto ohledu SAP, který celosvětově spolupracuje s více než 2 tisíci startupů. Andrea Hepnerová, výkonná ředitelka české pobočky, využívá dokonce v současnosti externí spolupráce na inovaci některých interních systémů. Zajímavý je efekt i na interní inovace. “Přestože má takováto spolupráce spoustu nedostatků, dává nám smysl. Zajímavé je, že i interně tato spolupráce vrátila jakýsi pocit soutěživosti, zaměstnanci nám chtějí dokázat, že to přece zvládnou lépe než outsider.

Přístupů ale existuje celá řada. Jedním z nich je uspořádat inovační soutěž nebo hackathon. S tím má zkušenost například IBM, pomocí svých SmartCampů oslovuje vývojáře, kteří se během jediného víkendu seznámí s jejich platformou a vytvoří pro ni protypy nových produktů.

Lidé z byznysu ale vidí ve startupech i možnost, jak zhodnotit své peníze. Příkladem může být Petr Borkovec, který pod hlavičkou Brno Investment Group zainvestoval přes sto milionů korun do pěti startupových projektů. „Prostě rád hledám a vytvářím nové produkty a služby, které mají potenciál něco dělat lépe či nově a s přidanou hodnotou a dotýkají se mnoha lidí,” přesně to sledují jím podpořené projekty, od MY FOOD market prodejen po online cestovatelský portál Travelove. I on se o své zkušenosti podělí na Startup Summitu.

StartupSummit si dále klade za cíl propojit startupisty s osobnostmi z velkých firem a navázat oboustranně prospěšnou spolupráci. Kromě již zmíněných se můžete těšit na další zajímavé speakery, například na zakladatele Slevomatu, Dámejídlo a Rohlík Tomáše Čupra, hokejového kouče Mariana Jelínka nebo partnera CREDO ventures Ondřeje Bartoše. Konference se uskuteční 15. října 2015 v SaSaZu. Cena vstupenek startuje na 4000 Kč bez DPH.

Témata článku: Food, Outsider, Startup, Kluk, Velký kluk, Rohlík, Rohlík.cz

Určitě si přečtěte

Nový Skype! Vypadá jinak a je „sociálnější“

Nový Skype! Vypadá jinak a je „sociálnější“

18.  8.  2017 | Markéta Mikešová | 42

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

16.  8.  2017 | Jakub Čížek | 13


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test NVMe a SATA SSD

Máte slabý signál
Wi-Fi? Poradíme!

Jak umělá inteligence opravuje fotky

Kupujete dron? Ty levné se nevyplatí