Informatica přichází do České republiky

11. září 2000
Canon DM-XM 1 - Technické parametry
V České republice se představuje nový subjekt: úspěšná mezinárodní společnost a současně špičková technologie, obojí nesoucí značku Informatica
Praha, 5.9. 2000 - Společnost Sybase ČR, s.r.o. dnes oznámila uzavření přímé distributorské smlouvy s evropským zastoupením společnosti Informatica. Distribuci produktů společnosti Informatica, podporu, školení a ostatní služby tak bude v České republice zajišťovat Sybase ČR, která disponuje týmem konsultantů připravených poskytnout veškeré služby týkající se produktů Informatica na tradiční profesionální úrovni. Spojení se společností Sybase vychází z celosvětového strategického partnerství obou firem založeném na velmi podobné filozofii otevřených řešení a možností dokonalého funkčního propojení jejich softwarových komponent. Jejich produkty jsou na druhé straně schopny stejně kvalitně pracovat v součinnosti s technologiemi ostatních výrobců, což jim dodává velmi žádanou nezávislost a flexibilitu.

Hlavní doménou působení společnosti Informatica je oblast integrace podnikových dat, jejímž cílem je dostupnost globálních a strategických informací potřebných pro řízení a rozvoj organizace. Slovo, které nejvíce charakterizuje tento proces, zní v angličtině „insight“, tedy vhled do často spletitých vztahů a chování uvnitř i vně organizace. Dnešní informační systémy, orientované převážně na operativní řízení vlastního běhu podniku, pokrývají informační potřeby pouze z části (z jedné třetiny až poloviny). Nevytěžená část tohoto bohatství představuje potenciál, jež může být podstatný pro efektivitu, ale i možnost expanze podnikových operací.

Společnost Informatica od svého vzniku v roce 1993 zaujala čelní místo mezi dodavateli technologických řešení označovaných jako nástroje ETL (Extrakce-Transformace-Load), které představují jeden ze základních stavebních kamenů řešení v oblasti datových skladů a business intelligence. Jde o činnost, která patří mezi lidsky i technologicky nejnáročnější části projektů tohoto typu a současně spotřebovává převážnou část finančních nákladů. Informatica chápe tento proces šířeji. Její řešení pokrývá kromě tradiční datové integrace (ETL) i informace přicházející z komplexních podnikových (ERP) systémů (SAP, Peoplesoft, atd.), ale i z dalších zdrojů jako jsou internetové systémy, externí data či textové systémy. Kromě integrace a konsolidace informací se Informatica stará rovněž o jejich distribuci, včetně navazujících uživatelsky a věcně orientovaných „business pojmů“, vysvětlujících jejich obsah (metadata). V oblasti řešení tohoto typu se podařilo společnosti Informatica dosáhnout největšího podílu na světovém i evropském trhu těchto nástrojů a s obdobnou vizí vstupuje i na český trh.

Základními produkty, které společnost Informatica dodává, jsou PowerMart a PowerCenter. Oba vypadají na první pohled stejně a mají i stejný způsob použití. Obsahují výkonný transformační engine (specializovaný aplikační server), pracující nad repositorem metadat, uloženém v některé relační databázi. Pomocí grafických nástrojů umožňují analyzovat zdrojové i cílové informační systémy, vytvářet transformační předpisy a moduly, modelovat prostředí datových skladů a datamartů a navrhovat postupy aktualizace. Rozdíl je v šíři jejich záběru. Zatímco PowerMart je určen pro integraci a transformaci souborově orientovaných dat a relačních databází, PowerCenter umožňuje integrovat i data ze sálových počítačů, ERP systémů a internetových aplikací a poskytuje služby údržby, distribuce a synchronizace metadat pro řešení víceúrovňových datových skladů. Možnosti těchto produktů doplňují PowerPlugs a PowerConnect, umožňující přímé propojení s předními CASE nástroji a sdílení metadat s ERP systémy, a sada komponent Analytic Business Components, obsahující transformační logiku vycházející z věcně orientovaných metadat některých systémů. Technologické produkty společně s know-how konzultačních týmů představují zdravý základ pro obchodní úspěch, kterého společnost za krátkou dobu svého působení docílila.

Celkový počet zákazníků společnosti Informatica dosáhl dnes téměř tisícovky vesměs významných firem (z toho 350 v Evropě) ze všech oblastí podnikání. Jejími partnery jsou nejvýznačnější světové technologické a konsultační společnosti. Rovněž v České republice již o její řešení projevily zájem význačné instituce z oblasti bankovnictví, telekomunikací, průmyslu a státní správy a u některých z nich již probíhá implementace.

O společnosti Informatica

Informatica Corporation (Nasdaq: INFA) je přední poskytovatel integrovaných analytických řešení pro e-business, včetně výkonných softwarových platforem pro integraci podnikových dat a analytických aplikací. Analytická řešení této společnosti využívá nyní více než 50 společností z žebříčku Fortune 100. Celkem produkty společnosti Informatica využívá téměř tisícovka společností ze všech průmyslových odvětví. Jsou to např. Merrill Lynch, 3Com, AMD, Autodesk, Barnesandnoble.com, Boeing, Chevron, Cisco, CNET, Delta Air Lines, Deutsche Bank, eBay, Inktomi, Met Life, MCI WorldCom, Mutual of Omaha, Polo Ralph Lauren, Preview Travel, Priceline.com, Sprint, UBS nebo Zurich Insurance. Další informace najdete na adrese http://www.informatica.cz nebo http://www.informatica.com/.

O společnosti Sybase ČR

Sybase ČR je samostatná pobočka Sybase Inc., jedné z největších softwarových společností na světě, která poskytuje komplexní podniková řešení zejména v oblastech databázových technologií, mobilních a zabudovaných řešení, datových skladů a Internetu. Produkty a profesionální služby Sybase jsou pravidelně vyhodnocovány jako jedny z neprogresivnějších v oboru informačních technologií. Mezi zákazníky patří nejvýznamnější společnosti z oblasti finančních služeb, průmyslu i veřejné správy. Internetová adresa společnosti Sybase ČR je http://www.sybase.cz.

Sybase je registrované ochranná známka společnosti Sybase, Inc. nebo jejích dceřinných společností. Informatica je registrované ochranná známka společnosti Informatica Corporation. Veškeré názvy dalších produktů a společností uvedené v tomto materiálu mohou být ochrannými známkami společností se kterými jsou spojeny.

Váš názor Další článek: Canon DM-XM 1 - Technické parametry

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,