Informační systém pro teplárenské společnosti

27. ledna 2000
Aféra: dva TH´systemy
Společnost APP Czech ve spolupráci s firmami SAP a Microsoft přichází s novinkou pro segment teplárenských společností, které hledají komplexní informační zázemí pro své podnikání.
Novinkou je „balíček“ APP SAP R/3 Package UTILITY, který poskytuje Utilitním společnostem výhodu levně a efektivně zavést a provozovat v prostředí MS Windows a SQL Serveru špičkový komplexní a plně integrovaný informační systém specializovaný pro potřeby Utilit - SAP R/3 verze 4.5, rozšiřitelný o odvětvové řešení pro Utility IS-U/CCS verze 4.5.

APP SAP R/3 Package UTILITY obsahuje předinstalované informační systémy SAP R/3 a SAP IS-U/CCS v prostředí MS Windows a Microsoft SQL Serveru 7.0. Podstatnou výhodou řešení APP je minimalizace rozsahu potřebných implementačních prací při zachování kvality přizpůsobení konkrétním potřebám podniku. Těchto efektů je dosaženo jednak využitím komponent iniciativy poweR/3 a jednak užitím metodiky implementace ASAP, dále konkretizované podle zkušenosti APP z oboru Utilit.

PoweR/3 přináší přesné přizpůsobení HW, systémové a databázové platformě přednastavení odpovídající české legislativě. Aplikační systém SAP R/3 představuje integrovaný ERP (Enterprise Resource Planning) software pro celopodnikové řízení v oblasti financí, logistiky a personalistiky, který nabízí ty nejlepší obchodní postupy získané na základě mnoha tisíc implementací. APP přináší účelný výběr funkcionality systému pokrývající požadavky distribučních společností na finanční, logistický a zákaznický systém.

Metodika implementace ASAP (AcceleratedSAP) konkretizovaná v APP pro střední podniky a využívající znalosti a zkušenosti APP z oboru Utilit přináší snížení rozsahu analytických a implementačních prací, záruku kvality a přizpůsobení řešení konkrétním podmínkám. V průběhu implementace se systém nastavuje na základě předem připravených dotazníků tak, aby zcela vyhovoval potřebám zákazníka. Krátké a efektivní implementační postupy činí toto řešení dostupné i pro střední a menší distribuční společnosti.

Zákaznický systém IS-U/CCS je vhodný pro všechny typy firem poskytující dodávky služeb velkému množství zákazníků, jako je distribuce elektřiny, plynu, vody a odpadní vody, tepla a multimediální služby (kabelová televize, telefon, internet). IS-U/CCS je připraveno na liberalizovaný trh a podporuje obchodování s více komoditami.

V IS-U/CCS je možno evidovat širokou škálu vlastností měřidel, odběrných míst, strukturu distribuční sítě, zákazníků, smluv, dodavatelů i dodávané komodity (teplota, tlak atp.). Tyto vlastnosti používá uživatelsky definovatelný algoritmus výpočtu cen, který vyhoví i nejnáročnějším kritériím. Systém eviduje pohledávky, umožňuje platební styk a pokladnu. Vystavuje upomínky a penále. Lze evidovat údaje o odběratelích, dodavatelích, instalačních firmách a dalších subjektech.

Dalším rozšířením je flexibilní uživatelské rozhraní pro centra obsluhy zákazníků (IS-U/CCS). Systém má široké možnosti vyhledávání údajů o zákaznících a umožňuje přímo reagovat na jejich požadavky z jediného místa a v rámci jednoho rozhovoru (např.: evidovat poruchy, evidovat odečty a samoodečty a okamžitě vystavovat faktury a přijímat platby, zodpovídat dotazy, potvrzovat příjem plateb).

Pro odvětví Utilit se připravuje kompletní specializované řešení manažerského informačního systému založeného na SAP BW, jehož implementace bude také využívat metodologie APP Package. Řešení založené na SAP BW bude význačné zvláště propojením oborově specifických

technických ukazatelů s finančními a logistickými parametry. Základní řešení může být rozšířeno využitím internetových nástrojů pro elektronický prodej služeb, spolupráci s dodavateli a v neposlední řadě pro komunikaci s vlastními pracovníky pomocí samoobslužných funkcí.

Postup řešení
Implementace APP SAP R/3 Package sestává z několika fází. Během předimplementační fáze se shromažďují požadavky pro nastavení, ověření funkcionality a standardních rozhraní, která budou dodána v rámci informačního systému. Po úvodním zaškolení připraví pracovníci zákazníka pod vedením konzultantů podklady pro nastavení systému SAP R/3 (s použitím zmíněných dotazníků).

Fáze implementace zahrnuje:
  • • nastavení prototypu,

  • • přípravu a předání systému do provozu (včetně funkčních testů a uživatelské dokumentace),

  • • převod dat.

    Tato fáze končí převzetím řešení zákazníkem. V průběhu realizace se předpokládá účast pracovníků zákazníka při technické koordinaci, upřesnění požadavků, přípravě podkladů pro implementaci, přípravě dat pro plnění systému, testování postupů a procesů a vytvoření uživatelské dokumentace.

    Uživatelé jsou spolutvůrci řešení
    Forma implementačních prací, která klade důraz na samostatnou činnost uživatelů, jež je plně podporována konzultanty dodavatele, vytváří ideální podmínky pro rychlé a detailní zvládnutí systému. Přispívá tak k hladkému zavedení systému do podnikové praxe a k účelnému využití jeho funkcí pro podporu obchodních činností. Aktivní spolupráce pracovníků zákazníka při vytváření analýzy umožňuje zkrátit dobu implementace, prohlubuje porozumění základním principům systému R/3. Testování implementovaného systému, které také provádějí pracovníci zákazníka, výrazně přispívá ke zvládnutí nové technologie. Tento proces osvojování know-how je dále zesílen postimplementační podporou, která je součástí nabízeného řešení.

    Služby
    APP nabízí v rámci podpory řešení APP SAP R/3 Package UTILITY několik typů služeb týkajících se jak přímo implementovaného produktu, tak i dalších činností spojených s jeho provozem. Tyto služby jsou dodávány nad standard služeb spojených s produkty a jsou zahrnuty v ceně řešení. Zahrnují uživatelskou podporu aplikace po dobu 12 měsíců od dat podpisu smlouvy, hot line, vzdálený dohled, administraci systému a podporu zabezpečení a provozování včetně optimálního vyladění. Služba APP Help Desk řeší jak požadavky, dotazy a problémy zákazníka, tak i pravidelně monitoruje aplikaci, aby byly včas odhaleny kritické stavy aplikace. Tuto základní službu je možné dále rozšířit o vytváření speciálních zákaznických úprav.

    Technologické prostředí
    Pro provozování serverové části aplikačního vybavení se doporučuje prostředí operačního systému MS Windows NT 4.0 databázového systému Microsoft SQL Server 7.0.

    Informace o semináři společností Microsoft, SAP a APP Czech – PoweR/3 řešení informačního systému pro teplárny najdete na http://www.app.cz/Cz/tep.shtml .

    APP se zaměřuje na služby spojené s návrhem, dodávkou a provozem rozsáhlých informačních systémů. Prostřednictvím svých dceřiných společností realizuje projekty v České republice a na Slovensku, ale také v dalších zemích, například v Německu a Anglii. K nejvýznamnějším zákazníkům v České republice patří Česká národní banka, SPT Telecom, Český úřad zeměměřičský a katastrální, Středočeská energetická, Severomoravská plynárenská, Dopravní podnik hl. m. Prahy a další. Podnikatelská strategie je založena na vytváření informačních systémů z technických prostředků a programového vybavení od různých výrobců a na využívání nejmodernějších technologií pro prostředí internetu a intranetu. Tento přístup snižuje náklady na vytvoření informačního systému a poskytuje uživateli velkou flexibilitu při inovacích a rozšiřování jeho informačního systému v budoucnosti. APP klade důraz na vysokou kvalitu svých služeb a při realizaci svých projektů spolupracuje s vedoucími dodavateli informačních technologií. Podle potřeb a požadavků svých zákazníků APP dodává modulární řešení, jejichž součástí jsou manažerské informační systémy, systémy finančního řízení, moduly pro řízení výroby a logistiky, systémy péče o zákazníky či řešení pro personální práci. Svým zákazníkům nabízí APP i převzetí plné odpovědnosti za provoz dodaného systému, jeho spolehlivost, bezpečnost a budoucí rozvoj. Více informací lze nalézt na http://www.app.cz

.

Posláním společnosti Microsoft v ČR je přinášet pozitivní změny do každodenního života našich lidí. Kdekoliv lidé pracují, učí se nebo si hrají, usilujeme o usnadnění jejich života prostřednictvím informačních technologií nejvyšší světové úrovně, které jsou lokalizovány nebo přizpůsobeny našemu trhu. Microsoft je připraven přispět ke zkvalitnění vzdělání, zvýšení produktivity práce, pozvednutí konkurenceschopnosti našich firem a umožnění integrace našeho státu do NATO a EU podporou rozvoje dovedností v oblasti informačních technologií a počítačové gramotnosti v naší zemi.

Informace o společnosti Microsoft® naleznete na http://www.microsoft.com/cze

Společnost SAP je největším výrobcem podnikového aplikačního softwaru (systém R/3) a v současnosti zaujímá mezi nezávislými výrobci softwaru 4. místo na světě. Celosvětově pracuje ve společnosti SAP více než 20 000 zaměstnanců. V České republice působí firma SAP od roku 1992. V českém zastoupení pracuje nyní 140 zaměstnanců. Firma se může na českém trhu pochlubit 153 instalacemi u 143 zákazníků, mezi které patří Škoda Auto, OKD, Glavunion, Léčiva, SPT Telecom, Česká pojišťovna, Nová huť, Tabák, OP Prostějov, Česká rafinérská, Město Plzeň a další.

Informace o společnosti SAP naleznete na http://www.sap.com

Váš názor Další článek: Aféra: dva TH´systemy

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,