IBM pomáhá společnosti Unilever přesunout podnikové systémy na web

Na podporu vztahů se svými obchodními partnery implementuje globální výrobce spotřebního zboží účinné řešení IBM pro spolupráci mezi podniky
IBM pomáhá společnosti Unilever přesunout podnikové systémy na web

IBM oznámilo, že pro společnost Unilever, jednoho z nejúspěšnějších výrobců spotřebního zboží na světě, implementuje globální webovou platformu pro týmovou spolupráci v hodnotě mnoha miliónů dolarů. Globální komunikační centrum umožní společnosti Unilever rychleji a účinněji komunikovat se zákazníky, dodavateli, elektronickými burzami a tržišti. Řešení zároveň zajistí propojení interních aplikací společnosti.  

 

Unilever podniká ve více než stovce zemí na pěti kontinentech, kde používá různé standardy elektronické výměny dat (Electronic Data Interchange - EDI) a různé sítě s přidanou hodnotou (Value-added Network - VAN).  Společnost chtěla dosáhnout užší spolupráce mezi všemi články hodnotového řetězce, aby zvýšila své tržby a získala maximální konkurenční výhodu. 

 

Nové řešení IBM pokrývá dvě hlavní oblasti. Jednak poskytuje společnou datovou infrastrukturu pro globální provozy společnosti Unilever, a zároveň zkvalitňuje její vztahy s obchodními partnery. Unilever tak může zvýšit účinnost provozu, zasáhnout nové trhy a posunout tradiční přístup EDI o úroveň dál. Záměrem je rozvíjet účinnost a efektivitu prostřednictvím komplexního řešení, které bylo vyvinuto přímo pro specifické potřeby globálního výrobce spotřebního baleného zboží. Konečným výsledkem je vyšší efektivita podnikání podporovaná špičkovými technologiemi.

 

Nedílnou součástí platformy je sada aplikací IBM Websphere Integration včetně obchodní brány. Websphere plně využívá možnosti technologie pro elektronickou spolupráci v podniku. Společnostem jako Unilever pomáhá integrovat systémy s dodavateli a zákazníky a urychlit uvádění produktů na trh.

 

 „Implementace funkční soukromé burzy je komplikovaný proces,“ říká Alain Benichou, viceprezident IBM pro distribuční sektor v oblasti EMEA. „Zahrnuje řadu vazeb s obchodními partnery na úrovni webových podnikových systémů a integraci podnikových procesů napříč mnoha samostatnými aplikacemi a technologiemi. Vytvořením specifického produktu v partnerství se společností Unilever zavádíme webovou obchodní síť, která dává společnosti flexibilní a účinnou bránu pro spolupráci na úrovni B2B a prvotřídní dodavatelský řetězec.“

 

„Provoz mnoha různých systémů v různých částech světa byl nejen nepraktický a nákladný, ale hlavně jsme potřebovali najít řešení, které pokryje naše potřeby dlouho do budoucna a s rozumnými náklady,“ říká Peter Slator, šéf IT ve společnosti Unilever. „Řešení Unilever Private Exchange, které je postaveno na technologii IBM, nám zajišťuje propojení s obchodními partnery a přitom počítá se specifickými složitostmi mezinárodního podnikání.“

 

Výzkum ukázal, že 15% všech společností žebříčku Fortune 2000 vytvořilo soukromé burzy a dalších 28% s jejich vytvořením počítá do konce roku 2003. Očekává se, že v příštích třech letech budou soukromé burzy představovat až 90 procent nových investic do obchodní infrastruktury.

Aby z nich dodavatelé měli užitek, budou muset zhodnotit sílu a technické možnosti svého dodavatelského řetězce a pak se rozhodnout, zda se připojí k nějaké existující burze, nebo vytvoří vlastní. 

 

# # #

 

O společnosti Unilever

Unilever je jeden z největších výrobců spotřebního zboží na světě, v roce 2002 zaznamenal tržby zhruba 48 miliard eur.  Vyrábí a prodává širokou řadu potravin, produktů pro osobní péči a pro péči o domácnost.  Unilever má provozy zhruba ve 100 zemí po celém světě, prodává výrobky zhruba ve 150 zemích a zaměstnává přibližně 250 000 lidí.  Jeho portfolio globálních a místních značek je rozděleno na divize Foods a Home & Personal Care (HPC), pod které spadají polévky, omáčky a bujóny Knorr; čaje Lipton; majonézy a dresingy Hellmann’s; mražené výrobky Wall’s, Iglo, Breyer’s Good Humor a Ben & Jerry’s; výrobky pro zvláštní výživu Slim-Fast; prací prostředky Surf; avivážní prostředky Snuggle a Comfort; prostředky pro péči o pleť, deodoranty a mýdla Dove, Lux, Pond’s a Vaseline; prostředky ústní hygieny Mentadent, Signal a Close Up; vlasová kosmetika Sunsilk; prestižní parfémy Calvin Klein, Vera Wang a Lagerfeld.

 

O společnosti IBM

Společnost IBM, největší světový dodavatel informačních technologií s více než osmdesátiletou tradicí inovací, poskytuje odvětvím maloobchodu a spotřebního baleného zboží celou řadu řešení e-byznysu: hardwarovou a softwarovou technologii, poradenství zaměřené na transformaci podniku, strategii IT a plánování, zdokonalování provozů a optimalizaci dodavatelského řetězce. Poskytuje také služby outsourcingu, spravovaných provozů, systémové integrace, vývoje a návrhu aplikací. Další informace o řešeních IBM pro odvětví spotřebního baleného zboží najdete na webu http://www.ibm.com/industries/cpg.

 

 

IBM helps Unilever take its Business to the Web

 

Global consumer goods company to implement powerful Cross-Enterprise Collaboration Solution from IBM to support its Business to Business relationships.

 

IBM today announced that it is rolling out a multi-million dollar global Web-based collaboration platform for Unilever, one of the world’s most successful consumer goods companies. The Unilever Global hub will enable faster and more efficient communication with customers, suppliers, electronic exchanges and marketplaces. It will also facilitate connectivity for the company’s internal applications.  

 

Unilever operates in more than a hundred countries on five continents using various Electronic Data Interchange (EDI) standards and Value-added Networks (VAN’s).  The company wanted to achieve closer collaboration with all sections of the Value Chain in order to increase revenue and maximise competitive advantage. 

 

The new IBM solution addresses two major areas, providing a common data infrastructure for Unilever’s global operations, and enhancing its relationships with trading partners. It enables Unilever to improve efficiency, reach new markets and enhance the traditional EDI approach. The intention is to drive efficiency and effectiveness through an end-to-end solution which has been developed specifically to handle the unique needs of the global Consumer Packaged Goods company. The end result is increased business capability through leading edge technology initiatives.

 

Integral to the one platform is IBM Websphere Integration suite and features its trading gateway. Websphere harnesses the power of e-business enterprise collaboration technology to help companies like Unilever integrate with suppliers and customers and speed products to market.

 

 “Implementing a successful private exchange is a complex process,” says Alain Benichou, Vice President IBM Distribution Sector EMEA. “It involves multiple links with trading partners, including Web-enabled back-end systems and integrated business processes across a host of disparate  applications and technologies. By creating a specific offering in partnership with Unilever, we are rolling out a one-to-many Web-based trading network that gives the company a flexible and efficient gateway for B2B collaboration and a world class supply chain.”

 

“Not only was it unwieldy and expensive to run many different systems across the world, but we needed to find an option which would meet our needs well into the future in a cost effective way”, says Peter Slator, Head of IT at Unilever. “The Unilever Private Exchange built on IBM technology gives us the external connectivity we need with our business partners while taking into account the particular complexities of our international business.”

 

Research has shown that 15% of all Fortune 2000 companies have set up private exchanges, with a further 28% expected to follow suit by the end of 2003. During the next three years, private exchanges are expected to garner up to 90% of new investment in marketplace infrastructure.

To benefit, suppliers will have to assess their supply chain power and technical capabilities and then decide whether to join existing exchanges or build their own. 

 

About Unilever

Unilever is one of the world`s largest consumer products companies with annual sales of approximately €48 billion in 2002.  It produces and markets a wide range of foods and home and personal care products.  Unilever has operations in around 100 countries around the globe, sells its products in about 150 and employs approximately 250,000 people.  Its portfolio of global and local brands aligned under 2 Divisions: Foods and Home & Personal Care (HPC) include Knorr soups, sauces and bouillons; Lipton tea-based beverages; Hellmann`s mayonnaise and dressings; Wall’s, Iglo, Breyer’s Good Humor and Ben & Jerry`s ice cream products; Slim-Fast nutritional and health snack products; Surf laundry detergents; Snuggle and Comfort fabric softeners; Dove, Lux, Pond’s and Vaseline skin care, deodorant and soap products; Mentadent, Signal and Close Up oral care products; Sunsilk hair care products; Calvin Klein, Vera Wang and Lagerfeld prestige fragrance products.

 

About IBM

IBM, the world’s largest information technology company with 80 years of helping businesses innovate, provides the Retail and Consumer Packaged Goods industries with a full range of e-business solutions, including: hardware and software technology; consulting focused on business transformation, IT strategy and planning, operations improvement, and supply chain optimization, and with services, such as outsourcing, managed operations, systems integration, and application development and design. For more information on IBM’s solutions for the Consumer Packaged Goods industry, please visit http://www.ibm.com/industries/cpg.

 

 

Pro další informace kontaktujte:

Mmd Public Relations Czech Republic

Radovan Suk   

Account Manager

Nitranská 6, 101 00 Prague 10

Tel.: +420 224 251 555

Fax: +420 224 254 364

e-mail: suk@mmd.cz

 

IBM Česká republika

Monika Pavlíčková

Integrated Marketing & Communication Manager

The Park, V Parku 2294/4, 148 00 Prague 4 - Chodov

Tel.: 272 131 315, Fax: 272 131 566

e-mail: monika_pavlickova@cz.ibm.com

 

Váš názor Další článek: Program: Back2Life – poslední naděje!

Témata článku: IBM, Signal, The One, White, Electronic, Company, Comfort, Partners, Calvin Klein, Trading, Private, Dove, Globální web, Klein, Care, Andy, Unilever, Surf


Určitě si přečtěte

Antivir zdarma: 8 bezplatných řešení, která zatočí s havětí v počítači

Antivir zdarma: 8 bezplatných řešení, která zatočí s havětí v počítači

** Součástí Windows 10 je integrovaný antivirový program. Stačí to? ** Představíme vám sedm aplikací na boj proti virům a malwaru ** Všechny jsou k dispozici zdarma a některé ani nemusíte instalovat

Karel Kilián | 31

Vybrali jsme 21 programovatelných hraček a stavebnic pro děti i jejich rodiče

Vybrali jsme 21 programovatelných hraček a stavebnic pro děti i jejich rodiče

** Získejte děti pro matematiku a základy techniky ** Kupte jim hračku nebo stavebnici, které vdechnou vlastní život ** Vybrali jsme 21 stavebnic pro malé caparty i budoucí experty na A.I.

Jakub Čížek | 10


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky