IBM Everywhere Display v obchodě budoucnosti: Informace na dotek

Výzkumný prototyp promění jakýkoli povrch v německém hypermarketu Metro Group ve virtuální interaktivní počítač s dotykovou obrazovkou

IBM Everywhere Display, výzkumný prototyp, který udělá z jakéhokoli povrchu v hypermarketu virtuální interaktivní počítač s dotykovou obrazovkou, je nejnovější inovací, která se dostala z laboratoře do skutečného provozu obchodu METRO Group Future Store v německém Rheinbergu.

IBM Everywhere Display pomocí kombinace projektorů, zrcadel a propracovaného softwaru promítá údaje z informačního systému obchodu na jakýkoli povrch v obchodě a reaguje na pokyny zákazníků. Nakupující tak mohou vyhledávat informace pouhým dotykem povrchu, na který jsou data promítána, jako by pracovali u počítače s dotykovou obrazovkou. Promítat se může na zdi, regály, podlahu a jakýkoli jiný povrch. Pokud zrovna žádný zákazník nepoužívá systém interaktivně, může promítat reklamy a další sdělení na podporu prodeje.

V obchodě METRO Group Future Store je Everywhere Display propojen s informačním kioskem IBM o víně a promítá na podlahu směrové šipky, jež dovedou zákazníka přesně k vínu, které si právě vybral v kiosku. V uličce s víny dále systém zobrazuje animované informace o vínech, která jsou zrovna zařazena do prodejní akce, a upozorňuje na nejprodávanější vína v obchodě.

„Everywhere Display přibližuje dosud nedostupné informace na dosah ruky,“ říká Alain Benichou, viceprezident IBM pro distribuční sektor v Evropě, na Středním východě a v Africe. „Obchodníci dostávají potenciálně silný nástroj interakce se zákazníkem, s jehož pomocí mohou poskytovat informace, o které je zájem. Jde o výjimečný způsob, jak mohou obchody jako METRO Group prohloubit u zákazníků zážitek z nakupování a získávat jejich věrnost.“

Virtuální dotyková obrazovka, jež vzniká prostřednictvím projektoru zavěšeného na stropě, otočného zrcadla, videokamery a vyspělého softwaru, má mnoho možností využití. Dotykem promítacího povrchu si zákazník může vyhledávat informace například o velikostech a střizích džín, o typu paměťové karty pro určitý digitální fotoaparát nebo o plánu obchodu. Everywhere Display byl vyvinut ve výzkumné laboratoři IBM v Hawthorne ve státě New York.

V high-tech obchodě Future Store, který nedávno oslavil své první výročí, se v praxi zavádějí nové maloobchodní technologie včetně radiofrekvenční identifikace zboží (RFID) a inteligentní váhy Veggie Vision. Také váhu Veggie Vision, kterou zákazníci obchodu METRO Group Future Store nedávno zvolili nejoblíbenější inovací, vyvinuly výzkumné laboratoře IBM. Inteligentní váha je vybavena kamerou, která rozpoznává čerstvé ovoce a zeleninu, a automaticky tiskne příslušné cenovky. Používají ji dvě třetiny zákazníků obchodu Future Store a je navržena tak, aby dokázala rozpoznávat rozdíly mezi různými druhy jablek a dalšího zboží.

IBM je systémovým integrátorem obchodu Future Store a kromě toho řídí strategii, poradenství, implementaci a zavádění projektu RFID v rámci společnosti METRO Group, jehož se účastní 100 dodavatelů, 10 centrálních skladů a 250 supermarketů. Projekt by měl být spuštěn v listopadu 2004.

Základní informace o projektu Future Store najdete v tiskových zprávách:

Čekání u pokladen se díky IBM stává minulostí

IBM dodá technologii rádiové identifikace do všech obchodů společnosti METRO Group v Německu

Fotografie a další rozšiřující informace o obchodě Future Store naleznete zde.

 

 

IBM`s Everywhere Display Offers METRO Group Shoppers Store and Product Information at Their Fingertips

Research Prototype Turns Any Surface in a Retail Store Into a Virtual, Interactive Touchscreen Computer

RHEINBERG, GERMANY -- Jun 2, 2004 -- IBM`s Everywhere Display, a research prototype that can turn any surface in a retail store into a virtual, interactive touchscreen computer, is the latest innovation to move from the laboratory to reality at the METRO Group Future Store in Rheinberg, IBM announced today.

The high-tech Future Store, which recently celebrated its first anniversary, is a cornucopia of new retail technology, including RFID (Radio Frequency Identification) and IBM`s intelligent scale, Veggie Vision.

The IBM Everywhere Display is a prototype that transforms the shopping experience, giving customers a faster, more convenient service on demand. Using a combination of projectors, mirrors and sophisticated software, it projects images containing store data onto any surface in the store and then reacts to customer responses. Shoppers simply touch the projected surface to find information, as if they are interacting with a touchscreen computer.

Everywhere can project onto walls, shelves, floors or any other surface and can be used for digital merchandising to show advertisements or other promotions when the customer is not directly interacting with it.

In the METRO Group Future Store, the Everywhere Display is linked to IBM`s wine information kiosk, and projects direction arrows on the floor of the store, leading customers to the precise location of the wine they have just chosen using the online kiosk. The device also shows animated content about wines on promotion on the floor of the wine aisle and directs shoppers to these as well as pointing out the best selling wines in the store.

"The Everywhere Display brings data to shoppers when they need it, providing unprecedented information at their fingertips," says Alain Benichou, Vice President, IBM Distribution Sector, Europe, Middle East, Africa. "It gives retailers a potentially powerful tool to interact with their customer and provide the information that customers want. It`s yet another way that retailers like METRO Group can enhance the shopping experience and ultimately win customer loyalty."

Combining an overhead projector, a rotating mirror, a video camera and advanced software, the virtual touchscreen has many possible applications. For example, by touching the projected surface, a customer would be able to find information such as jean sizes and styles in stock in a clothing store, the type of memory card needed for a digital camera, or a store map. The Everywhere Display was developed in IBM`s Research Laboratory in Hawthorne, New York.

The IBM intelligent scale, "Veggie Vision," recently voted the most popular innovation in the METRO Group Future Store by shoppers, was also developed by IBM Research. The intelligent scale contains a camera which automatically recognizes fresh fruit and vegetables and prints out the appropriate price tags. It is used by two-thirds of customers in the Future Store, and is designed to tell the difference between different types of apples or other produce.

IBM is also the systems integrator for the Future Store and is leading the strategy, consulting, implementation and rollout for METRO Group`s RFID project with 100 suppliers, 10 central warehouses and 250 stores due to begin in November 2004.

"New technologies enable new ways of doing business and IBM is helping us to continue leading the retail industry with new capabilities," says Dr. Gerd Wolfram, Project Leader of the METRO Group Future Store Initiative. "A major aim of the METRO Group Future Store Initiative is to spark the further development of leading-edge technologies to shape the future of retailing and IBM is a strategic partner in this innovative project."

About IBM
IBM, the world`s largest information technology company, is the leader in providing the Retail Industry with a full range of e-business solutions, including: point-of-sale systems, automated self-checkout systems, other hardware and software technology, consulting focused on business transformation, IT strategy and planning, store operations improvement, and supply chain optimization, and with services, such as outsourcing, managed operations, systems integration, and application development and design. IBM has a list of retail customers in 100 countries worldwide that reads like a "Who`s Who" of retailing. For more information on IBM Retail Solutions, please visit www.ibm.com/industries/retail/store.

About METRO Group
The METRO Group is the world`s fourth-largest trading and retailing group. With its powerful brands, the METRO Group operates successfully in 28 different countries around the world -- at almost 2,400 locations and more than 240,000 employees. The METRO Group`s six sales divisions operate independently on the market with their own specific sales concepts: Metro/Makro Cash & Carry -- the world`s market leader in self-service wholesaling, Real hypermarkets, Extra supermarkets, Media Markt and Saturn -- the leading consumer electronics centers in Europe, Praktiker home improvement and DIY centers, and the department stores of Galeria Kaufhof. More information at www.metrogroup.de and www.future-store.org.

 

 

###

 

O společnosti IBM

Společnost IBM je největším výrobcem produktů a poskytovatelem služeb informačních technologií na světě, s více než osmdesátiletou tradicí v inovacích, které mění náš svět. Převažující činností IBM ČR je prodej širokého spektra IT technologií, tedy všech typů počítačů, zálohovacích a komunikačních systémů, a to včetně programového vybavení a služeb.

K hlavním cílům IBM patří poskytování komplexních služeb systémového integrátora a prosazování výhod elektronického obchodování do každodenního života.

 

 

Váš názor Další článek: Starzone: nejoblíbenější jsou večerníčky a porno

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,