IBM dodá technologii rádiové identifikace do všech obchodů společnosti METRO Group v Německu

Společnost METRO Group, která v ČR provozuje obchody Makro Cash & Carry, zavede technologii RFID v celém dodavatelském řetězci
IBM dodá technologii rádiové identifikace do všech obchodů společnosti METRO Group v Německu

 

IBM zajistí systémovou integraci pro průlomový projekt rádiové identifikace zboží (RFID), který zahájil pátý největší provozovatel maloobchodů na světě METRO Group. V rámci projektu Future Store Initiative se společnost METRO Group plánuje stát prvním provozovatelem maloobchodů, který začne používat technologii RFID v celém svém dodavatelském řetězci. Projekt by měl být zahájen v listopadu 2004 a zpočátku se do něj zapojí 100 dodavatelů, kteří budou označovat rádiovými identifikátory všechny své palety a přepravky dodávané do deseti centrálních skladů a 250 obchodů skupiny Metro.

 

Jako systémový integrátor bude IBM řídit strategii, poradenství, implementaci a spuštění projektu.

 

Tento projekt navazuje na úspěch obchodu Extra Future Store, který METRO Group loni otevřela v Rheinbergu jako „praktickou laboratoř“ pro testování nejnovějších technologických inovací v oblasti maloobchodu. Future Store byl prvním projektem v rámci iniciativy Future Store společnosti METRO Group a jeho klíčovou součástí byl špičkový middleware a integrační služby IBM pro technologii RFID.

 

Všechny rádiové komponenty v obchodě v Rheinbergu komunikují prostřednictvím flexibilního centrálního systému, který IBM vyvinulo přímo pro METRO Group. Výhody technologie RFID byly v minulých měsících prokázány v dodavatelském řetězci obchodu Future Store.

 

„Považujeme RFID za rozhodující technologii pro budoucnost maloobchodu,“ řekl Dr. Gerd Wolfram, ředitel projektu Future Store Initiative společnosti METRO Group. „Nové technologie vytvářejí podmínky pro nové způsoby podnikání a IBM nám pomáhá udržovat si vedoucí pozici v oblasti maloobchodu zaváděním nových možností. Doufáme, že s odbornými znalostmi IBM a ve spolupráci s našimi dodavateli se nám podaří dosáhnout významného pokroku v prosazování mezinárodních norem pro technologii rádiové identifikace zboží.“

 

Prvním krokem v realizaci tohoto projektu bylo vytvoření zkušební laboratoře RFID pro maloobchod, k němuž došlo v rámci programu realizovaného společností IBM pro METRO Group. Laboratoř firmy METRO Group je vybavena obvyklou maloobchodní technologií. Dodavatelé v ní budou moci testovat svou připravenost na zavedení rádiové identifikace a zároveň bude sloužit pro testování zralosti nových technologií pro nasazení v maloobchodě.

 

Dodavatelé tak budou moci využívat zkušenosti, které už METRO Group v oblasti technologie rádiové identifikace zboží získala.

 

Na virtuální cestu obchodem budoucnosti se můžete vypravit prostřednictvím odkazu: http://www.metrogroup.de/servlet/PB/menu/1005402_l2/index.html

 

Představu o technologiích využitých v obchodním domě Future Store v Rheibergu si můžete vytvořit na základě následujícího odkazu:

http://www.future-store.org/servlet/PB/menu/1000462_l2/1056106974844

 

O společnosti METRO Group

 

METRO Group je investičně orientovaná maloobchodní skupina s mezinárodním profilem. Jako pátá největší obchodní skupina na světě provozuje přes 2 300 obchodních míst v 26 zemích – s koncepcemi, které odpovídají nejvyšším kvalitativním požadavkům. Do skupiny METRO Group patří strukturované portfolio společností: velkoobchody Metro a Makro Cash & Carry, hypermarkety Real, obchody s potravinami Extra, obchody se spotřební elektronikou Media Markt a Saturn, obchody pro kutily Praktiker a obchodní domy Kaufhof. V roce 2002 vygenerovala METRO Group, jež zaměstnává 235 000 lidí, tržby 51,5 miliardy eur. Další informace o skupině METRO Group najdete na adrese www.metrogroup.de.

 

IBM Providing Integration for METRO Group’s Project to Introduce RFID across Its Entire Company

 

METRO Group To Be First Retailer to Employ RFID Throughout Its

 Entire Process Chain

 

New York/Duesseldorf (Germany) 12 January 2004 - IBM will provide the systems integration for a groundbreaking RFID (Radio Frequency Identification) project with the world’s fifth largest retailer, METRO Group, IBM announced today.

 

As part of its Future Store Initiative, METRO Group plans to become the first retailer to begin using RFID technology throughout its entire process chain. The project is scheduled to begin in November 2004, and initially, 100 suppliers will tag all their pallets and transport crates for delivery to 10 of Metro’s central warehouses and 250 stores.

 

As the RFID system integrator, IBM will lead the strategy, consulting, implementation and rollout for the project.

 

This follows the success of the METRO Group’s Extra Future Store, which opened in Rheinberg in Germany last year as a “living laboratory” for the latest technology innovations in retail. The Future Store was the first project in the METRO Group’s Future Store initiative, with IBM’s leading edge middleware and integration services for RFID technology as a key component.

 

At the Rheinberg store, all RFID components communicate through one flexible central system hub developed specifically by IBM for METRO Group. During the past few months, the benefits of RFID technology have been proven in the supply chain at the Future Store.

 

“We see RFID as a crucial technology for the future of retailing,” said Dr Gerd Wolfram, Project Manager of the METRO Group Future Store Initiative. “New technologies enable new ways of doing business and IBM is helping us to continue leading the retail industry with new capabilities. With IBM’s expertise and the cooperation of our suppliers, we hope to make significant strides in the establishment of international standards for RFID” 

 

The first step in the project is the establishment of an RFID test laboratory for Retail, created in a programme led by IBM for METRO Group. Equipped with typical retail technology, the METRO Group laboratory will allow suppliers to test their readiness for RFID while evaluating emerging technologies for their readiness for the retail market.

 In this way, suppliers will be able to learn from the experience METRO Group has already gained in the RFID field. 

 

About METRO Group

METRO Group is a capital market-orientated, highly-competitive retail group with an international profile. The fifth largest trading group in the world operates at more than 2,300 locations in 26 countries – with concepts that meet the highest quality demands. METRO Group has a structured portfolio of group companies: Metro and Makro Cash & Carry wholesale stores, Real hypermarkets, Extra food stores, Media Markt and Saturn electronic consumer stores, Praktiker DIY-stores, Kaufhof department stores. In the year 2002 METRO Group has generated sales of € 51.5 billion, employing 235,000 staff. For more information on METRO Group, please visit www.metrogroup.de.

 

 

###

 

O společnosti IBM

Společnost IBM je největším výrobcem produktů a poskytovatelem služeb informačních technologií na světě, s více než osmdesátiletou tradicí v inovacích, které mění náš svět. Převažující činností IBM ČR je prodej širokého spektra IT technologií, tedy všech typů počítačů, zálohovacích a komunikačních systémů, a to včetně programového vybavení a služeb.

K hlavním cílům IBM patří poskytování komplexních služeb systémového integrátora a prosazování výhod elektronického obchodu do každodenního života.

 

Váš názor Další článek: Balóny a bezpilotní letadla přinesou broadband

Témata článku: IBM, Cash, Wolfram, RFID, Future, Germany, Will, Metro 2033, Living, Metro, First, Project, Staff, Scheduled, Extra, Store, Group, November


Určitě si přečtěte

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

** Na trh míří první levné Wi-Fi 6 routery ** Nabídka zařízení, zejména notebooků, každý den roste ** Poradíme, jak nejlépe přejít s domácností na Wi-Fi 6

Tomáš Holčík | 31

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale i tak převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 112

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

** Jak uložit elektřinu z fotovoltaiky a větrných turbín ** Pomohou třeba staré autobaterie, nebo setrvačníky ** A pak tu jsou bizarní gravitační akumulátory velikosti mrakodrapu

Jakub Čížek | 252



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu