HP je českou i slovenskou jedničkou v prodeji počítačů za Q4 2013

HP je českou i slovenskou jedničkou v prodeji počítačů za Q4 2013

Přední světová analytická organizace IDC oznámila výsledky prodejů osobních počítačů za čtvrté čtvrtletí roku 2013. Jedničkou na českém i slovenském trhu se stala společnost HP a potvrdila tak svou dlouhodobou dominanci i oblibu u zákazníků.

Podle analytické zprávy IDC prodalo HP na českém trhu během čtvrtého čtvrtletí roku 2013 více než 80 tis. kusů osobních počítačů, což představuje 23,5% podíl na trhu. Svého nejbližšího konkurenta předčilo HP o 3%. Ještě výraznější je tržní náskok HP na slovenském trhu, kde mu patří 35,0 % a má tak náskok oproti druhému nejvýznamnějšímu hráči na trhu přibližně 11 %.

„Přestože tržní segment osobních počítačů je jedním z nejkonkurenčnějších prostředí, HP si dlouhodobě drží pozici nejúspěšnějšího výrobce, a to i přes rozředění zájmu spotřebitelů způsobené zejména skokovým zvýšením obliby tabletů,“ řekl Roman Plášil, obchodní manažer HPmarket. „Vážíme si důvěry zákazníků, která se nejlépe projevuje jejich nákupy na našem e-shopu, a budeme i nadále dělat maximum pro to, aby HP zůstalo technologickým lídrem napříč všemi produkty pro domácnosti, kanceláře i velké společnosti.“

Nejúspěšnějším produktem z kategorie osobních počítačů se během čtvrtého čtvrtletí stal model HP Pavilion 15, který si v obchodu HPmarket koupilo přes 33 % zákazníků.

IDC ve svých studiích zkoumá trhy IT, hodnotí postavení jednotlivých hráčů, posuzuje obecné ekonomické i společenské faktory a interpretuje obecné trendy. Na základě výsledků podrobných analýz poskytuje praktická doporučení pro investiční rozhodování, strategické plánování, obchodní strategie, volbu technologií a marketingové aktivity.

Témata článku: HP Pavilion, Tržní lídr, Obliba, Nejúspěšnější čtvrtletí

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test NVMe a SATA SSD

Máte slabý signál
Wi-Fi? Poradíme!

Jak umělá inteligence opravuje fotky

Kupujete dron? Ty levné se nevyplatí