Helios Green pomáhá s prodejem vozů na Pardubicku

Praze 4. července 2007. Dalším významným zákazníkem systémů Helios se stala společnost Autocentrum Pardubice, největší prodejce nových i ojetých vozů značky Škoda v Pardubickém a Královehradeckém kraji, která zde poskytuje služby také v oblasti prodeje dalších značek nových a ojetých vozidel i v servisních službách.

Do roku 2005 byl ve společnosti Autocentrum Pardubice a jejích pobočkách používán systém různorodých aplikací ve verzích MS-DOS či Windows. To však nemohlo potřebám společnosti do budoucna stačit, nehledě k tomu, že z tohoto pojetí software vyplývaly některé závažné problémy. Především se projevovala značná datová roztříštěnost a z ní vyplývající decentralizace informací.

Na jaře roku 2005 proto vedení společnosti začalo se sběrem prvních informací o nabídce podnikových informačních systémů na našem trhu a o jejich možnostech. V úvahu připadalo několik variant.  Jednou z nich byl také podnikový informační systém Helios Green (tehdy pod názvem LCS Noris), o němž se vedení společnosti dozvědělo díky informacím o jeho implementaci u konkurence, v Autosalonu Louda a od společnosti Auto Jarov. Podrobné informace pak přinesl odborný seminář, který měl za úkol systém zájemcům blíže představit.

 „Helios Green nám nabízel komplexní řešení včetně účetnictví a dalších agend,“ vysvětluje Michal Burkoň.  „Vedením společnosti byl však nakonec vybrán také díky tomu, že se podařilo se společností LCS dohodnout o jeho implementaci také v rámci společností BARTH – media, a.s. a tornado cz, a.s. (tehdy ještě s názvem Východočeská reklamní, a.s.). Provoz těchto společností, které mají stejného majitele, jako my nebyl do této doby z pohledu informačních systémů ani obecně IT řešen. Díky zavádění nového systému v Autocentru byl vyřešen i tento problém.
Tím, že všechny společnosti nyní používají stejný systém, odpadá problém s podporou uživatelů a správou systému, která je jednotná. Uživatelé si mohou i přes jednotlivé společnosti vzájemně pomáhat, radit, konzultovat. Výhodou je i jednotná správa, údržba všech IS včetně sdílení technických prostředků/infrastruktury,“ dodává.

V červnu 2005 byla mezi společnostmi LCS International a Autocentrum Pardubice podepsána smlouva a neprodleně byla zahájena implementace systému, která probíhala od léta 2005 do konce roku. Pro start systému byl jako ideální termín zvolen přelom roku. Souběžně s přípravami startu probíhaly průběžně přípravy na náročnou migraci dat.

Dnes, po více, než roce provozu, mohou zaměstnanci i management již objektivně hodnotit práci s novým systémem i jeho přínosy. Mezi ty, jichž si cení nejvíce, bezesporu patří jednotné a centrální uložení dat. S tím úzce souvisí i možnost OnLine přístupu k aktuálním informacím. Nezanedbatelnou výhodou nového systému je i možnost provozu kterékoliv části systému z libovolného místa, včetně provozu přes VPN z mobilních či domácích pracovišť.
„Jako velký přínos vnímáme zejména komplexnost systému,“ konstatuje potěšeně Michal Burkoň. „Helios Green obsahuje moduly potřebné pro zpracování naprosto všech našich agend, včetně Majetku, Smluv, Personalistiky a mnohých dalších. Není proto potřeba, abychom využívali jakékoli jiné softwarové vybavení, než vlastní informační systém. Samozřejmě je výborné, že došlo k sjednocení systému napříč všemi našimi společnostmi,“ dodává Burkoň.

V Autocentru Pardubice byl systém zaveden celkem na čtyřech pobočkách, přičemž součástí dvou z nich je nadstavba pro oblast automobily od společnosti INFO NOVA. Zbývající dvě implementace zahrnují jádro systému a běžné moduly bez tohoto branžového řešení. V současné době v Autocentru Pardubice uvažují ještě o jedné implementaci systému Helios Green. Měl by být nasazen v dceřiné společnosti, zabývající se půjčováním vozidel. V modulu půjčovny by však muselo dojít k některým úpravám, tak aby odpovídal požadavkům této konkrétní firmy.

Váš názor Další článek: Asus A8Sr: první notebook s ATI Mobility Radeon HD 2400

Témata článku: , , , , , , , ,