Francie: Televize a rádia nesmí používat slova Facebook a Twitter

Francouzi v televizním a rozhlasovém vysílání už jen tak neuslyší kouzelná slůvka „Twitter“ nebo „Facebook“, informuje Mashable. Tamní rada pro rozhlasové a televizní vysílání tyto názvy zakázala používat. Povoleny jsou pouze tehdy, pokud s nimi souvisí samotná reportáž.

Zákaz se tedy týká vět typu: „Náš pořad sledujte na Twitteru“ nebo „Najdete nás také na Facebooku“. Novináři ale mohou použít věty „Najdete nás na sociálních sítí“, ovšem bez konkrétních názvů.

Nová vyhláška je platná od 27. května. Úřady se odvolávají na starší vyhlášku z roku 1992, která zakazuje skrytou reklamu. A přesvědčování diváků/posluchačů ke spolupráci s tvůrci obsahu nebo vyjádření svého názoru je údajně „skrytá reklama“ pro tyto sociální sítě.

Christine Kelly, mluvčí rady pro rozhlasové a televizní vysílání říká, že dát přednost Facebooku, který stojí miliardy dolarů, je špatné, když existuje mnoho dalších sociálních sítí, které taktéž stojí o pozornost.

Kanadský novinář Matthew Fraser, který žije a pracuje v Paříži, vidí za tímto rozhodnutím „hluboce zakořeněnou nenávist v psychice Francouzů vůči anglosaským zemím“. Píše, že holt někdy je tato kulturní nelibost patrná z francouzských zákonů a předpisů.

Pokud se podíváme na naši Českou televizi, tak ta taktéž ve svých pořadech hojně upozorňuje na své stránky na Facebooku. Některé pořady, jako například Hyde park, jsou na sociálních sítí dokonce postaveny. A v minulosti bylo vidět, že třeba v době záplav mohou být sociální sítě i nápomocné.

Jaký je váš názor na francouzskou vyhlášku?

Diskuze (78) Další článek: Zprávy Živě: Google Navigace i v České republice

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,